آخرین اخبار
کد خبر: ۹۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
فرمانده سپاه فجر فارس:
سردار غیاثی گفت: از وظایف مهم سخنرانان و مداحان انتقال مفاهیم و حقایق دفاع مقدس آنطور که اتفاق افتاده به نسل جوان و آینده ساز کشور است تا این حقایق دچار تحریف نشوند.
به گزارش تنویر، همایش استقبال از محرم با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر در جمع مسئولان هیئات مذهبی استان، اعضای سازمان بسیج مداحان فارس و اعضای هیئت رزمندگان اسلام از سراسر استان فارس برگزار شد.

سردار غیاثی در ابتدای صحبت هایش در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس  بهترین فرصت برای تجدید میثاق و بیعت با فرماندهی معظم کل قوا و یادآور شهادت ها و ایثارگری های ملت ایران است.

وی با بیان اینکه اگر دفاع مقدس نبود امروز آمریکا به خودش اجازه  می داد که به خاک کشور ورود فیزیکی کند، گفت: اگر امروز دشمنان انقلاب اسلامی منفعلانه در مقابل ایران قرار دارند فقط بخاطر ایستادگی ملت در تمام عرصه های دفاع از انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه فجر  فارس با تاکید بر اینکه دفاع مقدس بهترین دوران برای انسان سازی بود، گفت: در دفاع مقدس خلاقیت نشان دادیم و به خودکفایی رسیدیم، برکاتی که دفاع مقدس داشته را نسل های آینده هم درک خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه  امروز ایران کانون بیداری جهان اسلام است، گفت: از وظایف مهم سخنرانان و مداحان انتقال مفاهیم و حقایق دفاع مقدس آنطور که اتفاق افتاده به نسل جوان و آینده ساز کشور است تا این حقایق دچار تحریف نشوند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه امروز ولی فقیه پرچمدار مکتب حسینی است، گفت: باید قدر انقلاب اسلامی را بدانیم، شما اعضای هیئات مذهبی با اخلاص و با تجربه هستید و بدانید اگر اخلاص در کارها باشد، مورد رضایت، حمایت و هدایت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) قرار خواهید گرفت.

وی ادامه داد: " اصلاح در میان امت و برطرف کردن مفاسد "، " احیاء روش پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) " و " احیاء فرایض امر به مغروف و نهی از منکر " سه عنصر اصلی حرکت امام حسین (علیه السلام) هستند.

سردار غیاثی با تاکید بر لزوم توجه به ابعاد مختلف قیام عاشورا، گفت: مهم ترین درس های امام حسین (علیه السلام) برای ما آزادگی، مرعوب دشمن نشدن، تن به ذلت ندادن، شناخت دشمن و قرار گرفتن در موضع فعال در مقابل دشمن هستند، قدرت و نفوذ معنوی ایران اسلامی در بین ملت های مظلوم دنیا نیز متاثر از سیرۀ امام حسین (علیه السلام) است.

وی با بیان اینکه عاشورا تا قیامت استمرار دارد، گفت: مهم این است که ما و نسل های آینده همواره خودمان را در اردوگاه امام حسین (علیه السلام) ببینم و شاخص این امتحان الهی هم تعهد ما نسبت به تبعیت از ولایت است، در حقیقت «تبعیت از ولایت» شاخصِ «حسینی بودن» است.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر شاخصه های حکومت دینی هستند، گفت: باید هم معروف و هم منکر را بخوبی بشناسیم، منکر زمان ما دشمنان انقلاب اسلامی هستند و مقابله با این دشمنان نیز بصیرت و اگاهی می خواهد، آنچنانکه که اصحاب امام حسین (علیه السلام) در فضای غبارآلود، ولایت را شناختند، در مقابل دشمن تطمیع نشدند و جاودانه شدند.

وی با بیان اینکه بزرگ ترین معروف «تبعیت محض از ولایت» است، گفت: تلاش کنیم در جهت حفظ ارزش ها و حاکمیت ولایی حرکت کنیم که اگر اینگونه باشد می توانیم به خودمان ببالیم که در مسیر حسینی قدم برداشته ایم و در مقابل یزیدیان زمان پرچم حسینی را برافراشته نگه داشته ایم.

سردار غیاثی در پایان صحبت هایش با اشاره به برپایی موکب حضرت احمد بن موسی (علیه السلام) در ایام پیاده روی اربعین، خاطرنشان کرد: امسال با استفاده از تجارب سال گذشته، نقش پذیری و کمک دوستداران امام حسین (علیه السلام)، موکب بهتری برای خدمت به زائران نسبت به سال گذشته برپا خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: