آخرین اخبار
کد خبر: ۹۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
فرمانده سپاه فجر فارس:
سردار غیاثی با تاکید بر اینکه بسیج محور استراتژیک نظام در ایجاد امنیت داخلی و دفاع در برابر تجاوز خارجی است، گفت: این محوریتِ بسیج ثمرۀ حضور حماسه آفرین در دوران دفاع مقدس است.
به گزارش تنویر، همزمان با هفته دفاع مقدس، مراسم صبحگاه سپاه فجر استان فارس با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر و خانواده شهید محسن ماندنی از شهدای مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) برگزار شد.

سردار غیاثی در ابتدای صحبت هایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل بیت (علیهم السلام)، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور شهامت ها، شجاعت ها، شهادت ها و ایثارگری های ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس و نماد همدلی و وحدت نیروهای مسلح با ملت شهید پرور ایران تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) است.

وی با تاکید بر اخلاص و آمادگی کامل نیروهای مسلح گفت: اگر دفاع مقدس نبود، امروز دشمنان انقلاب اسلامی به خوشان اجازه می دادند به خاک کشورمان ورود پیدا کنند، دفاع مقدس برکات زیادی داشت، در آن دوران خود اتکایی را یاد گرفتیم و امروز نیز قدرت و نفوذ معنوی ایران در جهان اسلام متاثر از دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اینکه وظیفه مهم رزمندگان اسلام " انتقال حقایق دوران دفاع مقدس به نسل های آینده است "، گفت: ثبات و امنیت بی بدیل امروز کشورمان مرهون ایستادگی ملت در دوران دفاع مقدس است، در دوران دفاع مقدس انسحام مردمی تحت پوشش بسیج شکل گرفت و بسیج وارد عرصه آزمایش میدانی و عملیاتی شد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج محور استراتژیک نظام در ایجاد امنیت داخلی و دفاع در برابر تجاوز خارجی است، گفت: این محوریتِ بسیج ثمرۀ حضور حماسه آفرین در دوران دفاع مقدس است.

سردار غیاثی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس مصداق بارز مدیریت جهادی و اتکا به توانمندی های داخلی است، گفت:  قداست حضور در عرصه مقابله با جنگ نرم فرهنگی و اقتصاد مقاومتی کمتر از حضور در دفاع مقدس نیست.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در موضوعات مقابله با جنگ نرم فرهنگی و اقتصاد مقاومتی، گفت: پاسداران انقلاب اسلامی باید در این زمینه ها پیشقدم باشند و اقدامات برنامه ریزی شده و  اثربخشی را طراحی و اجرا کنند.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح هم بازدارنده و هم پیش بَرَنده است، گفت: هیچ‌گاه نباید از دشمن اصلی که شیطان بزرگ آمریکاست غافل بشویم و فراموش کنیم، در حوزه تاکتیک شاید مذاکره صورت بگیرد اما در حوزه مبانی با آمریکا دارای مشکلات اساسی هستیم و به نقطه تلاقی نمی رسیم آن ها اموزه های اسلام را بر نمی تابند، منازعه جبهه حق و جبهه باطل تا قیامت ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور ظالمانه امریکا در اقصی نقاط دنیا، گفت: امام خمینی (ره) فرمودند " هر جا مظلومی است مبارزه هست و هر جا مبارزه باشد ما هستیم "، امروز ما نیز کشورهایی را در حال مبارزه و مقابله با ظالمان می بینیم، توانمندی های نیروهای مسلح نظیر استعداد، اموزش و تکنولوژی بروز و کارآمد تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) برای دشمنان بازدارنده هستند.

سردار غیاثی با بیان اینکه " اقتدار نظامی مانع تجاوز دشمن است نه تلاش سیاسی "، گفت: اقتدار نظامی ایران برای دشمنان انقلاب اسلامی پیام دارد و مورد رصد دوستان انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور نیز هست.

فرمانده سپاه فجر در پایان صحبت هایش با اشاره به حماسه آفرینی شهدای استان فارس در دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام)، از خانواده شهید محسن ماندنی با اهدای لوح سپاس تجلیل کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: