پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۳۶:۴۹
کد خبر: ۹۲۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
حوزه های امام محمد باقر (ع)،حضرت قمربنی هاشم(ع)،سیدالشهداء(ع) :
یادواره شهدای از خاک تا افلاک با مشارکت حوزه های امام محمد باقر (ع) ، حضرت قمر بنی هاشم (ع) ، سیدالشهداء(ع) در محل ارگ کریمخانی شیراز برپا شد.

یادواره شهدای از خاک تا افلاک ابتدا با قرائت قرآن توسط قاری محترم ، آقای قربانی آغاز شد و پس از آن جناب آقای تذروی نماینده مردم شیراز در شورای اسلامی شهر به ایراد سخنرانی پرداختند . ایشان در صحبتهای خود رشادتهای رزمندگان و دلاوران 8سال دفاع مقدس را مورد تقدیر قرار داد و از جان گذشتگی های مردم را در دوران دفاع مقدس عامل پیروزی ملت ایران دانستند.

وی درادامه اتکا به نیروی درونی و ظرفیت های داخلی را لازمه ی موفقیت دانست و اضافه کرد: نمود این موضوع را در دوران جنگ به عینه مشاهده کردیم و ملت ایران به این باور رسید که می تواند با توان داخلی بر مشکل ها فایق آید.

تذروی در آخر حاضران را به مطالعه ی سیره ی شهدا و رعایت مسائل دینی دعوت کردند و پیشرفت جامعه را در گرو تبعیت از سنت شهدا و روش ایشان می دانست.

در ادامه ، سردار بهشتی ، مسئول سازمان بسیج محلات و مساجدکشور برای حاضران به سخنرانی پرداخت .ایشان با تبریک هفته ی دفاع مقدس به مدعوین ، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را عامل انتشار خوبی ها و برکات در جامعه دانستند و شهدا را مظهر انسانهای پاک و کاملی دانستند که برای دیگر افراد جامعه به عنوان الگو می توانند به حساب بیاییند.

وی در ادامه با تاکید بر مساله اقتصاد مقاومتی ، جبهه های نبرد را جلوه گاه بارز این موضوع دانستند و اظهار داشتند در دوران دفاع مقدس ما هیچ امکانات پیشرفته ی موشکی برای دفاع ازایران نداشتیم ، حتی سیم خاردار را به قیمت های گران تر و به وسیله ی واسطه بهکشور وارد می کردیم و مورد استفاده قرار می دادیم .

وی افزود : ما مجبور بودیم که تانک های دشمن را منهدم نکنیم و آن را به صورت سالم از آنها بگیریم ، تابتوانیم از آن بصورت غنیمت استفاده کنیم . اما به حول و قوه الهی و اعتماد و تکیه به توان نیروهای داخلی ، در حال حاضر ایران اسلامی به آن حد از توان رسیده است که در خلیج فارس حرف برای گفتن دارد و کشورهای منطقه ایران را به عنوان یک نیروی مقتدر در سطح منطقه به حساب می آورند و این نیست به جز تلاشهای شبانه روزی و خالصانه ی جان بر کفان نیروهای مسلح ایران.

 

در ادامه ی این یادواره یک نمایش تئاتر با موضوع شهدا و خانواده ی ایشان اجرا شد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.



برچسب ها: یادواره شهدا
نام:
ایمیل:
* نظر: