آخرین اخبار
کد خبر: ۹۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶
فرمانده سپاه فجر:
سردار غیاثی گفت: کانون تفکر در بسیج اساتید تشکیل شود و اساتید مطمئن باشند ایده های قابل اجرا از سوی فرماندهی سپاه فجر مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
به گزارش تنویر، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس در جمع اساتید بسیجی دانشگاه های استان در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد.

سردار غیاثی در این مراسم با تاکید بر اینکه باید قدرِ حکومت ولایی، رهبری و بسیج را بدانیم، گفت: در تاریخ اسلام هیچ گاه حکومت ولایی بیش از ده سال عمر نکرده اما انقلاب اسلامی ما 37 سال است که به مسیر خود ادامه می دهد، اگر قدر این نعمت را ندانیم بر اساس سنت الهی دچار کیفر و عذاب الهی می شویم.

وی با بیان اینکه الگوی بسیج در سایر کشورهای اسلامی جاری شده است، گفت: این الگو دشمنان اسلام و استکبار جهانی را به استیصال کشانده است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه دوران دفاع مقدس در چهار مرحله قابل بررسی است، گفت:  باید بدانیم در چه شرایطی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، در چه شرایطی جنگ به ملت ایران تحمیل شد، چگونه دوران دفاع مقدس را پشت سر گذاشتیم و اینکه آیا پس از دفاع مقدس توانسته ایم در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) حرکت کنیم؟

وی با اشاره به شرایط خاص کشور در بَدو پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از دست دادن کشور ایران برای آمریکا و استکبار جهانی بسیار سخت و دردناک بود.

سردار غیاثی افزود: در دوران دفاع مقدس برخلاف امروز دستمان پُر نبود و در محاصره اقتصادی بودیم  اما رزمندگان اسلام هیچ گاه تمرکزشان را در دفاع مقدس از دست ندادند و گوش به فرمان امام (ره) بودند.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم جمعیت ایران را جوانان تشکیل می دهند، گفت: این جوانان اگر منافع ملی و مصالح نظام به خطر بیفتند و دعوت رهبری در حوزه جهاد پیش بیاید همه در رکاب رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) هستند و پاسخ قاطعی به استکبار خواهند داد.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه خوداتکایی امروز کشور متاثر از  بروز و ظهور خلاقیت جوانان در دوران دفاع مقدس است، گفت: قدرت موشکی ما در سایه توکل بر خدا به جود آمده و این ها تجربه ای برای ما در حوزه جهاد اقتصادی، اقتصاد مقاومتی و مقابله با جنگ نرم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه از دانشگاه انتظار می رود دانشجویانی در طراز شهید چمران که ذوب در ولایت بود و برای اعتلای اسلام عزیز تلاش می کرد تربیت کند، گفت: امروز دشمن در صدد از بین بردن یاد شهدا و مجاهدت ها در دوران دفاع مقدس است، دشمن در جنگ نرم فرهنگی ایمان ها، معرفت ها و ارکان اساسی نظام بخصوص جوانان را هدف گرفته است.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه در راستای تقویت باورها و تعمیق معارف دینی تلاش کنند، کانون تفکر در بسیج اساتید تشکیل شود و اساتید مطمئن باشند ایده های قابل اجرا از سوی فرماندهی سپاه فجر مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: