کد خبر: ۹۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
سردار نقدی:
به گزارش تنویر ، سردار "محمد رضا نقدی" رییس سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با  ایلام بیدار با اشاره به دخالت های آمریکا در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفت: آمریکا در دوران هشت ساله جنگ عراق علیه ایران خیلی مزورانه وارد شد،چون کشور ایران برای آمریکا از اهمیت بیشتری به لحاظ ژئوپلیتیک و جمعیتی برخوردار بود.
 
وی ادامه داد:آمریکا با رفتار موذیانه خود خیلی تلاش کرد تا چهره خود را نشان ندهد و وانمود کند که در این جنگ دخالتی ندارد تا عواطف ملت ایران بر علیه او شدت نگیرد،اما هر چه قدر جنگ به جلوتر رفت و صدام نتوانست که روی پای خود بایستند و با ایران مقابله کند آمریکا مجبور شد چهره اصلی خود را رو کند.

سردار نقدی اظهار کرد:دخالت آمریکا در جنگ تحمیلی دو مرحله اصلی داشت،مرحله اول که همان پنهان کاری و عدم دخالت مستقیم بود که با اقداماتی مانند حمایت و پشتیبانی از عراق به لحاظ تجهیزات و امکانات،تشویق و ترغیب صدام برای حمله به ایران همراه بود، در این مرحله اسنادی که بعد از جنگ منتشر شد نشان می دهد که آمریکا حمایت های گسترده ای از عراق داشته است.

وی افزود:در مرحله دوم، وقتی که کار جنگ به جای باریک کشیده شد و صدام نتوانست جنگ را به پیش ببرد و دیگر توان مقابله با ایران را نداشت،آمریکا مجبور شد از پشت پرده بیرون بیاید و علنا وارد جنگ شود.

کم کاری در زمینه مستند سازی دخالت آمریکا در جنگ علیه ایران

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:همه کشورهای جهان به جز معدود کشورهایی در جنگ از عراق حمایت کردند اما تنها کشوری که ارتش خود را در حمایت از صدام وارد جنگ با ایران کرد،کشور آمریکا بود.

سردار نقدی تاکید کرد:آمریکا تمامی تجهیزات خود اعم از ماهواره ها،ناوها و هواپیماهای جاسوسی خود را برای جنگ علیه ایران به کار گرفت و حتی ستاد مشترک فرماندهی جنگ عراق و آمریکا را شکل داد تا جلوی ایران را بگیرد.

وی گفت:حمله به نفتکش های ایرانی و سکوهای نفتی،حمله به ناوگان ارتش جمهوری اسلامی،درگیری با نیروی دریایی سپاه و در نهایت حمله به هواپیمای مسافربری ایران و کشتن 298 مسافر بی گناه که در میان آنها کودکان و زنان و سالخوردگان به چشم می خورد تنها نمونه ای از دخالت مستقیم آمریکا در جنگ علیه ایران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد:آمریکا اولین تحویل دهنده سلاح های شیمیایی به صدام بود ولی برای رد گم کردن پرونده آلمان و بلژیک را رسانه ای کرد و این درحالی بود که این سلاح ها از انبارهای آمریکایی در کشور کویت تحویل عراق داده شد.

سردار نقدی تصریح کرد:بنده فکر می کنم در خصوص مستند سازی نقش آمریکا در جنگ خیلی کم کاری شده است و پژوهش های ما در این مورد کم بوده و در زمینه انتشار اسناد نیز خوب عمل نشده است.

وی اظهار کرد:امام راحل در همان روزهای اول نقش آمریکا را در جنگ تحمیلی مورد تاکید قرار دادند و در دو سخنرانی خود در همان روز اول جنگ و نیز بیانیه 31 شهریور 59 ،امام به آمریکایی بودن صدام اشاره کردند و گفتند که صدام به دستور آمریکا به ایران حمله کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت:نقش آمریکا در جنگ علیه ایران نقش پررنگی بود و عامل اصلی جنگ عراق علیه کشور ما در واقع آمریکا بوده است.

درس شهید فهمیده به کتب دانش آموزان برمی گردد

سردار نقدی در ادامه گفتگوی اختصاصی خود با ایلام بیدار در پاسخ به سوالی مبنی بر حذف درس شهید فهمیده از کتب درسی دانش آموزان گفت:مسئولان آموزش و پرورش قول دادند که این درس به جای خود بازگردد و حتما باید این کار صورت بگیرد.

وی تاکید کرد:این حرکت قابل قبول نیست و مردم ما این اقدام ناشایست را تحمل نمی کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص پرسش مهر رئیس جمهور مبنی بر اینکه منشا خشونت کجاست،گفت:پاسخی که بنده برای این سوال دارم این است که منشا خشونت کاخ سفید آمریکاست.

سردار نقدی اظهار کرد:منشا خشونت زورگویی ظالم است،چون از خشونت استفاده می کند و در مقابل هم مظلوم برای دفاع از خود طبیعتا ممکن است اقدام مقابله ای کند و خشونت رخ بدهد.

وی عنوان کرد:سر منشا اصلی تمامی خشونت ها آمریکاست و خشونت گروههای مختلفی همانند تکفیری ها نیز به خاطر حمایت های کاخ سفید رخ می دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: