کد خبر: ۹۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
وزیر ورزش با اشاره به برگزاری یادواره شهدای زن ورزشکار گفت: اثرات این حرکت ارزنده جامعه بانوان را یک جامعه ارزش مدار و اخلاقی می کند و به دنبال حفظ و صیانت از این فضاست، بخصوص در حوزه ورزش تلاش می کنند تا در جهت اخلاقی تر کردن فضا حرکت کنند و این دست فعالیت ها به جهت برکت خون شهدا می تواند اثرات فوق العاده ای بر وضعیت فرهنگی ورزش بگذارد.
به گزارش بسیج جامعه زنان استان فارس ، اولین یادواره شهدای زن ورزشکار با حضور محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، رباب شهریان معاون امور بانوان، عبدالحمید احمدی معاون امور فرهنگی و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران همراه با سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، روئسای فدارسیون های ورزشی و برخی نواب فدراسیون ها، ورزشکاران کشوری، مدال آوران و قهرمانان در رشته های مختلف و خانواده های شهدای زن ورزشکار در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در آغاز این یادواره سردار داود آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور گفت: در راستای سلسله یادواره هایی که ویژه گرامیداشت مقام شهدا برگزار کردیم، امروز سومین یادواره ویژه ورزشکاران شهید زن را برگزار می کنیم. سال گذشته کنگره شهدای ورزشکار برگزار شد و اوایل امسال نیز یادواره شهدای مدافع حرم را برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار است یادواره ای ویژه شهدای زن ورزشکار برگزار می شود، از وزارت ورزش به خاطر همراهی و همکاری های لازم در برگزاری این یادواره تشکر کرد.

در ادامه شیخ مرادی مسئول خواهران سازمان بسیج ورزشکاران کشور به عنوان دبیر اجرایی این یادواره گفت: این سومین کنگره در خصوص شهدای ورزشکار در کشور است که اولین کنگره به نام 5 هزار شهید ورزشکار در بهمن سال گذشته، دومین کنگره به نام شهدای مدافع حرم اوایل سال 1395 و اکنون سومین کنگره به نام شهدای زن ورزشکار برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این کنگره ها را به تصویر کشیدن حماسه  و ذکر یاد و خاطره این شهدا دانسته و افزود: تا کنون 17 شهیده شناسایی شده اند و مستندات زندگی نامه 8 شهید جمع آوری، ثبت و ضبط گردیده است که در کتاب «پروانه ها» جمع شده و در این مراسم رونمایی از آن صورت می گیرد.

 

برگزاری یادواره شهدای زن ورزشکار در وضعیت فرهنگی ورزش موثر است

در ادامه محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان با گرامی داشت یاد و خاطره 8 سال دفاع مقدس گفت: این هفته یادآور پایمردی ها، استقامت و از خود گذشتگی هایی است که باید در تمام طول ایام مورد توجه قرار گیرد و همه مردم ایران دنباله روی تحقق آرمان های آنان باشند و برای حفظ و حراست از حریت و حیثیت ایران اسلامی بکوشند.

وی افزود: این کار ارزشمند بسیج می تواند تاثیر شگرفی در بروز اخلاق در ورزش داشته باشد و باعث تغییر رویکرد در مسیر توسعه شود و پاسداشت شهدای ورزشکار در جهت حفظ ارزش های اسلامی و پیشرفت کشور کمک کند وظیفه ملی، دینی و اسلامی است که اهتمام به آنها می تواند جامعه را به سعادت برساند.

وزیر ورزش با اشاره به موفقیت های کسب شده بانوان در ورزش نیز گفت: تاثیرات این حرکت ارزنده جامعه بانوان را یک جامعه ارزش مدار و اخلاقی می کند و به دنبال حفظ و صیانت از این فضاست، بخصوص در حوزه ورزش تلاش می کنند تا در جهت اخلاقی تر کردن فضا حرکت کنند و این دست فعالیت ها به جهت برکت خون شهدا می تواند اثرات فوق العاده ای بر وضعیت فرهنگی ورزش بگذارد.

گودرزی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای ورزشکار و دیدار با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در آن دیدار مقام معظم رهبری با مورد تفقد قراردادن چنین کارهای ارزشمندی اسباب خشنودی ما را فراهم کردند و تاکید بر استمرار و تداوم آن داشتند که برگزاری یادواره شهدای زن ورزشکار در راستای تحقق معنویات رهبری است.

وزیر ورزش و جوانان تاثیرات این حرکت فرهنگی را در جامعه بانوان که جامعه ارزش‌مدار و اخلاقی است، ستود و تلاش حوزه ورزش بانوان کشور را نیز در همین راستا دانست و تاکید کرد: بازتاب این حرکت‌ها به برکت خون شهدا به فرهنگی‌تر شدن فضای ورزش بانوان می‌انجامد .

وی در ادامه حضور فرهنگی بانوان ایرانی در المپیک و پارالمپیک را مورد توجه قرار داد و با اشاره به پیام مقام معظم رهبری، فعالیت‌های بانوان را ارزشمند تلقی کرد .

گودرزی از توانمندی‌های بانوان در عرصه ورزش به نیکی یاد کرد و تجلی این توانمندی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: حضور شایسته بانوان در عرصه ورزش با وجود تبلیغات منفی گروهک‌های منحط و منحرف در جهان اسلام، سودمند است.

 

شهدای زن الگوی سوم زنان جهانند

در ادامه سردار محمد رضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین ضمن سلام و درود بر امام راحل و شهیدان والا مقام مخصوصاً 7هزار زن شهید گفت: این شهدا ستاره های درخشان ملت قهرمان ایران و الگوی سوم زن در مقابل جامعه بشری هستند.

وی افزود: الگوی زن نه شرقی نه غربی الگوی زنی است که نه تحجر، عزلت و بی تفاوتی به سرنوشت جامعه را انتخاب کرده و نه بازیچه و ملعبه شدن برای دنیای مادی گرا و شهوت زده غرب است، این زن مسلمان قهرمان ایرانی است که الگوی متفاوت از جنسیت خود را به دنیا عرضه می کند و این الگو قله ای دارد و شخصیت های اسطوره‌ای و آرمانی دارد که حضرت زهرا(س) و حضرت زینب (س)، الگوهای آن هستند.

سردار نقدی خاطر نشان کرد: امروز جامعه زنان ایرانی با عمل خود ثابت می کنند مجبور به پیروی از روش های شکست خورده شرق و غرب نیستند و آن ها مکتب حیات بخش اسلام را دارند که مسیر را به روشنی نشان می دهد و هر آنچه که برای رشد زن و رسیدن به قله های پیشرفت لازم است در این مکتب راه و مسیرش هموار است و هر جا که منطق کجی، کجروی و گمراهی است علایم آن در این مکتب هویداست.

وی یادآور شد: امروز به نام هشت تن از شهدای بزرگوار در اینجا جمع شده ایم که این نشان می‌دهد اگر در عرصه ای حضور زن لازم است ضمن حفظ اصالت زنانه خود می تواند حضور یابد، اگر اقتضای تعالی زن حیا و عفت است رسیدن به قله علمی با حفظ آن امکان پذیر است و اگر لازمه حضور زن در جامعه توجه به ورزش است رسیدن به قله جهانی آن با حفظ حجاب و عفت ممکن است و این خط بطلانی است بر اندیشه شکست خورده غرب که پیشرفت را مستلزم جدایی از ویژگی های متعالی زن و کنار گذاشتن عفت و حیا می داند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: شهید نسرین افضل دختر جوانی است که با 1500 کیلومتر فاصله از فارس به مهاباد می آید که در آن زمان شرایطی مانند حلب  و الانبار در سوریه و عراق فعلی داشت، جایی که بسیاری از مردان آنجا را ترک کرده و به خاطر ترس از نبود امنیت حاضر به برگشتن به خانه های خود نبودند شجاعانه می ایستد و از هر خدمت و کمکی برای مردم محروم  آنجا دریغ نمی کند، در چنین شرایطی آنقدر ایستادگی می کند تا به شهادت می رسد.

سردار نقدی افزود: این شهدا برای جامعه ما الگو و اسوه اند، زن پیشتاز در عرصه های اجتماعی در خطرناک ترین صحنه ها هم که باشد عفت خود را در اوج حفظ می کند. شهید محبوبه دانش نماد حضور زنان ما در تظاهرات 17شهریور به جمع شهدا پیوست و امروز خوشبختانه دختران هوشمند ملت ما در عرصه های مختلف ورزشی با الهام از این شهدا قهرمانی آفریده اند و الگوهای اسلام را به جامعه بشریت القا کردند که حتی کشورهای دیگر هم این الگو ها را دنبال می کنند، جای افتخار است که ما مکتبی به نام اسلام  داریم که ضمن حفظ تمام ارزش ها زن را به قله های افتخار برساند.

وی ضمن تشکر صمیمانه از خانواده های معظم شهدا و ورزشکاران خصوصاً قهرمان زن المپیک ریو، کیمیا علیزاده، خاطر نشان کرد که این یادواره نقطه شروعی برای تکمیل این مبارزات و میدان داری هاست، امیدوارم با همین روند خوب در جهت حفظ ارزش ها که ورزش ما در عرصه زنان پیش می رود به زودی شاهد فتح بالاترین مرتبه ها در جهان باشیم و زنان با غیرت و با حیا در عرصه بین المللی بدرخشند. از خدا می خواهم که همت، امنیت و قوت بیشتری در عرصه قهرمانی به جامعه ورزشی ما عطا کند تا ما شاهد هرچه زودتر رسیدن به آن قله ها باشیم.

در ادامه از خانواده زنان شهید ورزشکار روغن چی، شعله بهروزی محق، ناهید احمدی مقدم، نسرین خسروی، فاطمه اسدیان، نسرین افضل و راضیه کشاورز تجلیل به عمل آمد و رونمایی از کتاب «پروانه ها» که حاصل گردآوری زندگینامه و خاطرات 8 زن شهید ورزشکار است، اجرای سرود و همچنین اجرای نمایش به مناسبت هفته دفاع مقدس توسط گروه حنانه از دیگر برنامه های این یادواره بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: