کد خبر: ۹۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
در ادامه سلسله گفتگوهای هفته دفاع مقدس/
کریم نجم الدینی با بیان تفاوت های عرصه دفاع مقدس در دهه اول انقلاب و دهه کنونی گفت: در هشت سال دفاع مقدس از ابتدا ادوات نظامی به میزان کافی در اختیار نداشتیم و با دست خالی در مقابل مهاجم ایستادیم اما اکنون ادوات و نیروهای انسانی برای دفاع در اختیار داریم. در جنگ نظامی قدرت تخریب یک موشک محدود به یک منطقه بود اما الان قدرت تخریب ماهواره و اینترنت به وسعت همه جوانان کشورمان است در جنگ نظامی عمده فکر و ذهن بر مسائل نظامی و فیزیکی بود اما امروز در تهاجم فرهنگی جنگ ایدئولوژیک و شبهه افکنی پر رنگ است.

در ادامه سلسله گفتگوهای هفته دفاع مقدس گفتگو با کریم نجم الدینی از فرهنگیان بسیجی شهرستان استهبان را با هم می خوانیم.

کریم نجم الدینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس با بیان تفاوت های عرصه دفاع مقدس در دهه اول انقلاب و دهه کنونی گفت: در هشت سال دفاع مقدس از ابتدا ادوات نظامی به میزان کافی در اختیار نداشتیم و با دست خالی در مقابل مهاجم ایستادیم اما اکنون ادوات و نیروهای انسانی برای دفاع در اختیار داریم. در جنگ نظامی قدرت تخریب یک موشک محدود به یک منطقه بود اما الان قدرت تخریب ماهواره و اینترنت به وسعت همه جوانان کشورمان است در جنگ نظامی عمده فکر و ذهن بر مسائل نظامی و فیزیکی بود اما امروز در تهاجم فرهنگی جنگ ایدئولوژیک و شبهه افکنی پر رنگ است.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به جنبه های مختلف تهدیدات دشمنان در زمان کنونی بیان داشت: دشمن در تمامی عرصه ها فعالیت دارد چون در بخش نظامی به اقتدار نظام پی برده است بیشتر تلاش او در زمینه فرهنگی می باشد و ترویج فرهنگ غرب را در دستور کار خویش قرار داده است.

نجم الدینی به بیان نقش آموزش وپرورش در مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن پرداخت و گفت: آشناسازی دانش آموزان با مفاهیم انقلاب اسلامی، سوق دادن برنامه های اجرایی در آموزش و پرورش با رویکرد انقلابی، مذهبی و جهادی، آشناسازی دانش آموز با جنگ نرم و راههای مقابله با آن، برگزاری مسابقات قرآنی در بین دانش آموزان، برگزاری نشست های بصیرتی جهت اولیا و خانواده ها و دانش آموزان، آشنا سازی دانش آموزان با ابزار و تکنولوژی های روز و طرق استفاده صحیح از آنها با برگزاری دوره های مربوطه می تواند به مقابله با آسیب ها و تهدیدات فرهنگی دشمن بپردازد.

وی در پایان گفت: تمامی تلاش ها و زحمات آموزش و پرورش در جهت پرورش نسلی انقلابی همراه با آموزه های دینی و مذهبی می باشد البته این امر در گرو همکاری خانواده ها نیز می باشد. و این مجاهدان توان خلق صحنه های حماسی در فرصت های دفاعی را دارند کما اینکه اکثر شهدای جنگ تحمیلی نیز کم سن و سال و از تبار همین دانش آموزان بودند.

نام:
ایمیل:
* نظر: