پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۲۶:۰۰
کد خبر: ۹۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۷
گفتگو با افراد موفق در عرصه اقتصاد مقاومتی
پرورش دهنده برتر طیور در استان فارس گفت : هر فرد و جواني خصوصا در شهرهاي كوچك مي تواند با يك الي دو ميليون در كنار خانه يا باغ کار پرورش شترمرغ را آغاز کند و بعد از سه يا چهار سال سرمايه خوبي را براي خود فراهم كند.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی  فناوری استان فارس ، این روزها که مردم با مشکلات زیادی از قبیل بیکاری و مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند شاهد آنیم که رهبر انقلاب بارها در بیانات خود تاکید بر خود کفایی و محقق کردن اقتصاد مقاومتی دارند چرا که اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر نقش موثری که در شکوفایی اقتصاد کشور دارد زمینه اشتغالرایی را برای اکثر جوانان فراهم می کند.

 در این راستا سپاه فجر نیز به کارآفرینان به منظور اشتغالزایی و کاهش بیکاری از این افراد حمایت کرده تا بتواند از ظرفیت افراد در عرصه های پرورش زنبور عسل، پرورش دام و طیور، آبزیان و غیره در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع معضل بیکاری استفاده کند

«حمید زارع» یکی از موفق ترین پرورش دهندگان طیور در استان فارس است که علاوه بر تولید انبوه بلدرچین، در راه اندازی ۷۰ واحد تولید بلدرچین در استان فارس نقش مهمی ایفا کرده است؛ در همین راستا گفتگویی را با حمید زارع در خصوص فعالیت های خود در اقتصاد مقاومتی انجام داده ایم که در ادامه به آن می پردازیم .

 

لطفا برای شروع بیان کنید چه اتفاقی افتاد که به این حرفه روی آوردید ؟

شغل اصلی من جوشکاری و نجاری بود اما به مرور به دلیل اشباع شدن این عرصه، درآمدم رو به کاهش گذاشت. این روند ادامه داشت تا اینکه یقین کردم که باید برای موفقیت و کسب درآمد بیشتر، باید علاوه بر جوشکاری و نجاری، شغل دیگری هم داشته باشم. از گذشته علاقمند به کار پرورش طیور بودم و با مطالعاتی که انجام دادم متوجه شدم پرورش شترمرغ از مزیت های اقتصادی مناسبی برخوردار است و در اینجا به این فکر افتادم که در کنار شغل سابقم کار پرورش شترمرغ را آغاز کنم.

شترمرغ در میان طیور بیشترین مقاومت را در برابر بیماری و شرایط محیطی دارد ، هزینه نگهداری آن نسبت به سایر طیور بسیار پایین تر است ، تقریباً بی نیاز از داروست ، هیچ نیازی به سرمایش و گرمایش ندارد و با هر دمایی خودش را وفق می دهد، چه در تابستان داغ چه در برف و باران هیچ نیازی به سالن ندارد و در فضای باز نگهداری می شود.

بازدهی کارتان چگونه است و چند ماه طول می کشد تا شترمرغ به مرحله سوددهی برسد  .

بازدهی شترمرغ پس از طی یک دوره ۸ ماهه تحقق می یابد .

در حال حاضر هر ۸ ماه یک بار ۴۰۰ شترمرغ پرورش می دهم و هر کدام را به قیمت تقریباً یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می فروشد که نیمی از این رقم به عنوان تقریبا سود خالص برای خودم باقی می ماند .

آیا علاوه بر شترمرغ ، پرنده های دیگری نیز پرورش می دهید .

بله علاوه بر شترمرغ به پرورش طیور دیگری نیز می بپردازم که زودبازده هستند و در کوتاه مدت درآمدزایی می کنند؛ مثل بلدرچین؛ بلدرچین نیز از جمله مقاوم ترین طیور در برابر بیماری هاست و هیچ نیازی به واکسن ندارد.

به عنوان سؤال آخربیان کنید آیا اقتصادمقاومتی در کشور می تواند تحقق یابد . ؟

زمانی که این مساله مطرح شد، فکر می کردم در حد شعار باقی می ماند اما اشتباه می کردم. لااقل در سطح واحدهای تولیدی خرد، کوچک و زودبازده کارهای زیادی دارد صورت می گیرد و سهم من نیز در کمک به اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر عزیزمان قرار دارد، انتقال دانش و تجربه به همه کسانی است که شجاعت ورود به عرصه تولید را دارند اما نمی دانند از کجا شروع کنند.

در جامعه ما افراد زیادی هستند که فاقد شغل هستند یا در انتظار استخدام دولتی نشسته اند، غالب آنها می گویند نمی شود کار تولیدی کرد، من همیشه وقتی این جمله را می شنوم به آن ها می گویم نباید بگویید نمی شود تولید کرد، اول بگویید نمی توانم تولید کنم و بعد تلاش کنید با به جان خریدن زحمات و مشکلات این ناتوانی را به توانستن تبدیل کنید و به موفقیت دست پیدا کنید و در این صورت است که اقتصاد مقاومتی هم به مرور زمان تحقق می یابد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: