کد خبر: ۹۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
امام جمعه شهرستان استهبان:در قضیه امر به معروف همه دلسوز هم باشند

به مناسبت شروع هفته امر به معروف و نهی از منکر،زنگ مدارس استهبان توسط امام جمعه شهرستان به صدا درآمد.

به گزارش روابط عمومی ناحیه استهبان به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر امام جمعه شهرستان استهبان حجت الاسلام مصطفی خاوری به همراه فرمانده سپاه ناحیه استهبان،فرماندار و عده ای از مسئولین در دبیرستان شاهد امام صادق(ع) شهرستان استهبان حضور یافتند و زنگ امر به معروف را به صدا درآوردند.

در این مراسم حجت الاسلام خاوری گفت:زمانی طرحی آمد و در حال اجراست و آن همین طرح همیار پلیس است که دانش آموزان و فرزندان در امور رانندگی اگر تخلفی از والدینشان سر می زند به آنان تذکر می دهند و این مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود:امر به معروف و نهی از منکر نیز مثل همین همیار پلیس است باید دانست که امر به معروف و نهی از منکر نه تنها برای فرد مقابل سود دارد بلکه برای ما هم نفع و فایده دارد چنانچه وقتی که به راننده متخلف تذکر می دهید هم جان او را نجات می دهید هم جان خودتان را,در این قضیه امر به معروف و نهی از منکر نیز هم خودتان را نجات می دهید و هم دیگران و جامعه را .

امام جمعه شهرستان استهبان گفت:دانش آموزان عزیز شما در سنی هستید که تغییرات جسمی و روحی در شما بوجود می آید بنابراین در معرض پرخاشگری,لغزش و اشتباه هم هستید و ممکن است فریب بخورید و با دوستان ناباب رابطه برقرار کنید بنابراین لازم است به هم تذکر بدهید و اشتباهات یکدیگر را گوش زد کنید تا خودتان و دیگران سالم بمانید.

خاوری گفت:نکته دیگری که در امر به معروف و نهی از منکر مهم است این است که به طرف مقابل باید ثابت شود که شما خیر و صلاح او را می خواهید،وقتی برای طرف مقابل ثابت شود که ما خیر و صلاح او را می خواهیم دیگر از دست ما ناراحت نمی شود بلکه از ما تشکر هم می کند،بنابراین باید امر به معروف و نهی از منکر همراه با دلسوز ی و شفقت باشد.

وی بیان داشت:کسی هم که در معرض امر به معروف و نهی از منکر قرار می گیرد نیز باید خوشحال شود زیرا باید بفهمد و بگوید که من داشتم در معرض نابودی قرار می گرفتم و شما جان من را به وسیله یک تذکر نجات دادید.

شایان ذکر است با توجه به اینکه امام حسین(ع)هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر بیان می فرماید با آغاز دهه محرم،هفته امر به معروف و نهی از منکر از اول محرم شروع و تا هفتم ادامه می یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: