کد خبر: ۹۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
گزارشی از گستاخی معاون صدراعظم آلمان در تهران
در سایه سکوت دستگاه دیپلماسی کشورمان، وزیر اقتصاد آلمان، اظهاراتی گستاخانه در مورد سیاست داخلی و خارجی کشورمان بیان کرد و نقش ایران در سوریه را وحشیانه خواند!
به گزارش تنویر ، «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان پیش از سفر به ایران، پیش شرط های گستاخانه ای را درباره برقراری روابط تجاری با تهران اعلام کرد. وی تاکید کرد که درباره موضوع به رسمیت شناختن رژیم کودک کش صهیونیستی و موضوعات حقوق بشری با مقامات ایران گفت و گو خواهد کرد.
گابریل در گفتگو با مجله خبری «اشپیگل» مدعی شد: آلمان تنها درصورتی روابط عادی و دوستانه با ایران خواهد داشت که دولت ایران وجود اسرائیل را به رسمیت بشناسد.
وی افزود: این سفر در راستای منافع آلمان و اروپا صورت می‌گیرد.ما باید یک بار گفت‌وگویی درباره روابط اقتصادی را پیگیری کنیم اما همزمان به مسایل اخلاقی، حقوق‌بشر، تسلیحات نظامی و مسایلی مانند این هم بپردازیم.
وزیر اقتصاد آلمان در ادامه مدعی شد: در ایران حقوق‌بشر به شدت نقض می‌شود و یکی از مصادیق آن اعدام افرادی است که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند. وی قول داد که مسایلی مانند موجودیت اسرائیل و انتقادها از نقش ایران در هم‌پیمانی با دولت «بشار اسد»رئیس‌جمهور سوریه را مطرح کند! گفتنی است گابریل در تابستان سال گذشته نیز در اظهارنظری گستاخانه گفت: «اگر ایران خواهان برقراری روابط اقتصادی نزدیکتر با آلمان و کشورهای غربی دیگر است، باید روابطش را با رژیم صهیونیستی بهبود بخشد!».
هرچند سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان به این اظهارات گستاخانه پاسخی منفعلانه داد اما انتظار افکار عمومی آن بود که به دلیل تکرار مواضع گستاخانه علیه جمهوری اسلامی ایران، از سفر این مقام آلمانی به کشورمان جلوگیری شود.
 سخنی با آقای ظریف
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشست علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با عصبانیت و تندی با نمایندگان برخورد کرد. این در حالی است که ظریف در تمامی دیدارهای خارجی و علی‌الخصوص دیدار با مقامات 1+5 همواره با چهره‌ای خندان حاضر می‌شود. این اقدام تامل برانگیز وزیر امور خارجه موجب شد تا برخی از نمایندگان با صدای بلند خطاب به وی اعلام کنند: «شما به نمایندگان توهین کردید».این مساله باعث عذرخواهی وزیر شد.
وزیر اقتصاد آلمان با وقاحت تمام از حقوق بشر در ایران گلایه می کند. این در حالی است که شراکت در کشتار مظلومانه هموطنانمان توسط صدام، تنها یک برگ از کارنامه حقوق بشری آلمان است.
در چنین شرایطی از دستگاه دیپلماسی کشور و در راس آنها آقای ظریف انتظار می‌رود به جای پرخاش به خودی‌ها، دیپلماسی‌ تهاجمی در برابرگستاخی این مقام آلمانی را در پیش بگیرد.
 تکرار گستاخی، نتیجه انفعال دستگاه دیپلماسی
انفعال دستگاه دیپلماسی و واکنش غیرقاطعانه به وزیر اقتصاد آلمان موجب شد تا وی در تهران، اظهارات گستاخانه خود را تکرار کند.
به گزارش دوویچه وله، «زیگمار گابریل» معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان در نشست مشترک تجاری ایران و آلمان در محل اتاق بازرگانی ایران، با دخالت در امور داخلی کشورمان گفت: موضوع‌های دشواری چون سوریه، اسرائيل و حاکمیت قانون در کانون گفت‌وگوهایش با مقامات ایرانی خواهد بود!
گابریل در ادامه در اظهارنظری گستاخانه گفت: تمامی نیروهای درگیر در جنگ سوریه باید نقطه پایانی بر اعمال وحشیانه بگذارند که این امر در مورد ایران و روسیه نیز صادق است که از رژیم بشار اسد، رئيس جمهور سوریه، حمایت می‌کنند.
این اظهارنظر در حالی است که ایران و محور مقاومت در حال مبارزه با گروهک های تروریستی تکفیری هستند که توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی، آل سعود و برخی از کشورهای اروپایی تجهیز و حمایت مالی می شوند.
علاوه بر این، اعمال وحشیانه، مصداق روشنی از جنایات آمریکا در سوریه، عراق و یمن است که هر روز با استمرار آن بر آمار زنان و کودکان قربانی شده افزوده می شود.
وی با اشاره به اینکه گفت‌وگوهایی میان بانکهای ایرانی و آلمانی انجام شده است، گفت: ایران در شرایط فعلی می‌تواند از فاینانسهای بین‌المللی استفاده کند اما باید زمینه‌های روشن‌سازی مالی در این کشور فراهم شود .
 گابریل: از اجرای اصلاحات در ایران حمایت می کنم!
وزیر اقتصاد آلمان در اظهارنظری مداخله جویانه اعلام کرد با سفر به ایران قصد دارد از اجرای اصلاحات در این کشور حمایت کند. متاسفانه وزارت امور خارجه کشورمان هیچ واکنشی به این اظهارات نشان نداد.
 ولایتی: این آرزو را
 به گور خواهند برد
لازم به ذکر است که پیش از این، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان بلژیک در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقامات آلمانی روابط خود با جمهوری اسلامی را مشروط به ارتباط ما با رژیم صهیونیستی کرده‌اند نظرتان در این خصوص چیست گفت:این آرزو را هر کسی که دارد به گور خواهد برد جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه این رژیم غاصب را به رسمیت نخواهد شناخت آلمان اگر با ایران رابطه نداشته باشد منافع خودش را از دست می‌دهد وگرنه ما دستمان کوتاه نیست که بتوانیم با هر کشوری که منافعمان اقتضا می‌کند رابطه داشته باشیم.
 آقای گابریل،درباره تسلیح صدام به سلاح شیمیایی توضیح دهید
گفتنی است دولت آلمان در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی منفعل است و پس از شکست جنگ جهانی دوم نتوانسته از موضع مستقل در عرصه سیاست جهانی رفتار کند. آلمانی‌ها یکی از تجهیزکنندگان رژیم جنایتکار صدام به تسلیحات شیمیایی بودند که علیه ملت ایران و کردهای عراق استفاده شد.
لازم است که وزیر اقتصاد آلمان بجای دخالت در امور ایران به این پرسش پاسخ دهد که چرا دولت متبوعش رژیم صدام را به تسلیحات شیمیایی مجهز کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: