کد خبر: ۹۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
پس از 34 سال انتظار؛


به گزارش «بیکافارس»از مُهر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مُهر از شناسایی پیکر مطهر پاسدار شهید محمد رشیدی پس از 34 سال خبر داد و گفت: پیکر مطهر شهید مفقود الاثر محمد رشیدی از شهدای روستای چاهو شهرستان مُهر توسط گروه تفحص شهدا شناسایی و روز یکشنبه 18 مهر ماه وارد شهرستان شد.

وی ادامه داد: پیکر این شهید سرافراز روز یکشنبه در سطح شهرستان تشییع و شب دوشنبه مراسم وداع با شهید در جوار شهدای گمنام شهر مُهر و ساعت 7 و نیم صبح روز دوشنبه؛ مراسم تشییع از منزل شهید تا گلزار شهدای روستای چاهو برگزار  شد.

لازم به ذکر است شهید محمد رشیدی، یکم خردادماه سال ۱۳۴۳ در روستای چاهو از توابع شهرستان مُهر دیده به جهان گشود که محمد پس از پشت سر گذاشتن تحصیلات ابتدایی در دبستان شهید موسوی، برای یاری رساندن به امرار معاش خانواده، وارد بازار کار شد و ترک تحصیل کرد. مدتی به بنایی پرداخت و سپس به شیراز رفت و مشغول حرفه خیاطی شد. در شیراز با معلم اخلاق و شهید محراب، حضرت آیت‌الله العظمی دستغیب (ره) آشنا گردید و از خرمن عرفان آن استاد فرزانه خوشه‌ها برچید. آشنایی با تاریخ اسلام و ایران و مشاهده اوضاع و احوال جامعه، از او آزاده‌ای باایمان ساخته بود که روابط نا‌سالم اجتماعی و علل و عوامل آن را به‌خوبی درک کرده و در پی اصلاح آن بود. به‌دنبال اوج‌گیری مبارزات مردمی نهضت اسلامی؛ در شهرهای شیراز و آبادان، به تبلیغ اندیشه‌های بلندمرتبه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (قدس‌سره) پرداخت.

شهید رشیدی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، جوانان محل را در پایگاه مقاومت سازمان‌دهی کرد و با تجاوز دشمن بعثی به مرزهای ایران اسلامی، سراسیمه به سوی جبهه‌های پیکار حق علیه باطل شتافت. در جبهه، به ستاد جنگ‌های نا‌منظم شهید چمران پیوست. راه‌اندازی ستاد مذکور در بحبوحه ابتدای جنگ، از جمله اقدامات مشترک مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و شهید دکتر مصطفی چمران بود.

شهید رشیدی هم‌زمان با شهادت دکتر چمران، در دهلاویه مجروح گردید. مدتی بعد، به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوست و در جبهه‌های سوسنگرد، گیلان غرب و شلمچه حماسه آفرید. سرانجام، طی عملیات رمضان در تاریخ بیست و پنجم تیرماه سال ۱۳۶۱ هجری شمسی ، در سن هجده سالگی هنگامی که با یک گروه سی نفری مشغول پاک‌سازی مواضع دشمن متجاوز بود، موشک‌های آر.پی.جی‌اش تمام شد و با تنی مجروح در اطراف بصره به محاصره دشمن درآمد و اکنون پیکر مطهر این شهید مفقودالاثر پس از 34 سال انتظار به خانه باز گشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: