جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۲۲:۰۹
کد خبر: ۹۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹
رئیس اتحادیه اسباب بازی شیراز:
رئیس اتحادیه اسباب بازی شیراز گفت: رکود در بازار، همه‌گیر است و مختص صنف خاصی نیست و همه شغلها در حال حاضر درگیر آن هستند و صنف اسباب‌باری هم مستثنی نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج اصناف و بازاریان فارس؛ عبدالمحمد شرقی رئیس اتحادیه اسباب بازی شیرازبا اشاره به بازار اسباب بازی اظهار کرد: رکود در بازار، همه‌گیر است و مختص صنف خاصی نیست و همه شغلها در حال حاضر درگیر آن هستند و صنف اسباب‌باری هم مستثنی نیست.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از اسباب‌بازی‌های موجود در بازار، وارداتی و اکثرا چینی هستند، گفت: 2 الی 3 درصد از اسباب‌بازی‌های موجود در بازار داخلی و بقیه وارداتی هستند.

رئیس اتحادیه اسباب بازی شیراز ادامه داد: اسباب‌بازی شاید در ظاهر یک کالای ساده در کشور باشد، امّا، در واقع تاثیر فرهنگی زیادی در جامعه دارد و برای تربیت کودکان مهم هستند.

شرقی تصریح کرد: باید در زمینه اسباب بازی تولیدات داخلی خود را تقویت کنیم و در بخش کیفیت و طرح‌ها به اندازه‌ای پیشرفت کنیم که مورد اقبال عمومی قرار گیرد.

رئیس اتحادیه اسباب بازی شیراز گفت: جدا از بحث فرهنگ غیر ایرانی و اسلام که توسط اسباب بازی‌های خارجی در کشور ترویج می‌شوند، اسباب بازی‌های موجود در بازار معمولا دارای کیفیت پایینی هستند و گاها به محض یکبار بازی‌کردن خراب می‌شوند.

اسباب‌بازی‌های خارجی حالات دوگانگی برای کودک به وجود می‌آورند

وی اظهار کرد: از طرفی اسباب‌بازی‌های خارجی حالات دوگانگی برای کودک به وجود می‌آورند، چرا که کودکان در داخل ایران با فرهنگ ایرانی و اسلامی رشد می‌کنند و این اسباب‌بازی‌ها مروّج فرهنگ دیگری هستند.

شرقی ادامه داد: باید حمایت از تولید‌کننده داخلی در زمینه اسباب‌بازی در دستور کار دولت قرار بگیرد و باید مشکلات وام‌های با سود بالا برای آنها حل شود.

رئیس اتحادیه اسباب بازی شیراز گفت: ایران دز مینه بازی‌های فکری به نسبت خوب عمل کرده و در شرایط مورد قبولی قرار دارد، امّا، در زمینه اسباب بازی باید بهتر عمل کنیم.

شرقی گفت: به این دلیل که اسباب‌بازی‌ها به مسائل فرهنگی مربوط هستند و بر امنیت عاطفی کودک و بهداشت روانی او تأثیر می‌گذارند و کودک به آنها دلبسته می‌شود، توجه به این حوزه اهمیت زیادی دارد.

رئیس اتحادیه اسباب بازی شیراز با اشاره به این موضوع که در زمینه برخورد با کالاهای قاچاق طرح خوبی در کشور در حال اجراست، اظهار کرد: اسباب‌بازی‌های با کیفیت پایین به کشور قاچاق می‌شد و اکنون که قرار است با آنها برخورد شود، شرایط بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: در مورد اسباب‌بازی‌هایی که به صورت قانونی و از طریق گمرک وارد می‌شود نیز باید بررسی‌ها انجام شود که آیا ورود آنها به کشور به نفع فرهنگ، جامعه و سلامت کودکان ما می‌باشد یا خیر.

شرقی درپایان خاطرنشان کرد که تاکید ما روی حمایت از تولید داخلی است که موجب پیشرفت ایران و چه بسا صادر کردن محصولات به خارج از کشور و موحب ترویج فرهنگ اسلامی می‌شود، هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: