کد خبر: ۹۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
بسیج اساتیداستان فارس:
حاج آقای فاطمی:هر جا که علم باشد عقل هم هست و هر جا که عقل نباشد نا پاکی و آلودگی هم هست. ما اگر به شعار های کربلا نگاه کنیم عینعقلانیت است.

در دهه اول محرم در روز یکشنبه 18 مهرماه سال 1395 ساعت 13 الی  14با حضور 17 نفر از اعضای بسیج اساتیدو حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای فاطمی از اساتید حوزه و دانشگاه در اتاق ریاست این مرکز برگزار گردید. حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای فاطمی پس از عرض تسلیت ایام عزاداری سالار و سرور شهیدان امام حسین(ع)، به ایراد سخنرانی در خصوص عقلانیت در کربلا و عاشوراپرداختند. ایشان بیان کردند:

کربلا بر اساس نگاهی که به آن می شود صرفا یک پدیده احساسی نیست  مشکلی که ما داشتیم بلند گوهای واحد و مشخصی در  عرصه دین نداشتیم  درنتیجه هر کس هر ادعایی را بخواهد مطرح کند با توجه به آزادی که دین در عرصه  علم و ابراز عقیده داده  مطرح می شود و دیگران از این آزادی به عنوانبیان دینی  استفاده کرده و باعث شد ه اند که خرافه در دین زیاد شود. عقلانیت در جریان کربلا خیلی زیاد است. کسانی که براساس عقلانیت در مراسم روضهامام حسین علیه السلام شرکت نموده بسیار فایده بردند.جهالت و عقلانیت با هم قابل جمع نیست ((و مایعقلها الاالعالمون)) درک نمی کنند این مباحث را مگرکسانی که عالم بوده باشند هر جا که علم باشد عقل هم هست و هر جا که عقل نباشد نا پاکی و آلودگی هم هست. ما اگر به شعار های کربلا نگاه کنیم عینعقلانیت است. 

امام حسین(ع)  فرمودند: فَإنی لا أَرَی المَوتَ إلَّا السَّعادَةَ وَ الحَیاة مَعَ الظّالِمینَ إلّا بَرماًی ((به درستی که من مرگ را جز سعادت نمی بینم وزندگی با ستمکاران را جز محنت نمی دانم)) هرجا پرچم ظلم برافراشته شود آنجا خسران و ضرر است جای تعجب هم نیست، بالاخره امام حسین تربیت یافته مکتب امام علی علیه السلام است. عقل، انسان را به رشد و کمال می رساند و ما باید بر اساس عقل و علم به مسائل گوناگون نگاه کنیم. پس از صحبتهای ارزشمند ایشان،  اساتید شرکت کننده به پرسش و پاسخ در خصوص موضوع پرداختند، جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد پایان پذیرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: