آخرین اخبار
کد خبر: ۹۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
خاطره ای زیبا از شهید سید محمد صادق دشتی از زبان همرزم وی دکتر حبیب احمدزاده.

همزمان با سالروز شهادت شهید سید محمد صادق دشتی آیین گرامیداشت این شهید جهادگر در  مقابل درب منزل این شهید با حضور مسئولین شهرستان و همرزمان شهید دشتی برگزار شد .

دکتر حبیب احمد زاده یکی از دوستان و همرزم سید محمد صادق دشتی ، در خاطره ای شهید را چینین معرفی می کند:

سی سال پیش ما مجبور شدیم که یک تانک بدزدیم، چرا؟. ماجرا از آنجا اغاز شد که بعد از چند سال از شروع جنگ گذشته، خانواده شهدای ابادان در سال پنجم جنگ اجازه پیدا کردند تا به گلزار شهدای این شهر رفت و آمد پیدا کرده و به سرمزار بچه‌هایشان بروند ولی ناگهان در عصر پنجشنبه‌ای، این محوطه به شدت زیر آتش قرار گرفته و تعدادی از این خانواده‌ها زخمی و حتی قبر چند شهید مورد اصابت قرار گرفته و قسمتی از پیکر آنان به بیرون پرتاب شد.

ما به عنوان مدافعان دربرابر توپخانه‌های دشمن به بررسی پرداخته و با دکل عظیمی از دشمن در آن سوی رودخانه روبرو شدیم، منطقه استحفاظی متعلق به ارتش بود از آنها درخواست عمل کردیم که گفتند دستورالعملی ندارند، به سپاه آبادان مراجعه کردیم که چند مسول پرسنلی غیرآگاه بر آن فرمان می‌راندند و نتیجه‌ای نگرفتیم، از تیپ هفتاد و دو محرم که در حال انحلال و واگذاری تانک‌هایش به یگانی دیگر بود تانکی دزدیده و به سروقت دکل دشمن رفتیم ولی بدلیل نداشتن سکوی شلیک کاری نمی‌توانستیم بکنیم پس به جهاد فارس مستقر در آبادان مراجعت کردیم مسول جهاد جوانی بود بنام سیدمحمدصادق دشتی. بی‌درنگ پذیرفت تا زیر دید و تیر حتمی دشمن سکوی شلیکی برایمان بسازد، زیر آتش شدید ساخت ولی کوتاه بود، با درخواست ما دوباره با لودر به سر وقت سکو رفت و این بار بسیار بلند‌تر و مناسب‌تر، ولی دیده‌بان دکل دشمن هم که جانش را در خطر می‌دید بیکار ننشست و با گلوله توپخانه او را در پای تپه به شهادت رساند. فردا در کنار سکو خون شهید را دیدیم، من از بالای دودکش خودی دیده‌بانی کرده و حسین جلی‌زاده از بالای سکو شلیک و دکل در فاصله بعید چهار کیلومتری با گلوله سوم همراه با دیده بانش مورد هدف قرار گرفته و سرنگون شد.

سردار سرلشکر احمد سوداگر بعد از عملیات والفجر هشت مرا خواست و گفت انهدام آن دکل به طور ناخواسته باعث شد که دشمن نتواند تردد نیروهای ایران را در جاده خسروآباد بین آبادان و اروندکنار تحت نظر داشته و پی به نیت ما برای عملیات ما در ان منطقه ببرد. ولی این کار ناشدنی فقط به سبب تهور بی‌نظیر شهید سیدمحمدصادق دشتی در زدن آن سکو زیر دید دشمن بود و لاغیر.


فیروزنا

نام:
ایمیل:
* نظر: