کد خبر: ۹۴۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
در دومین جلسه کارگروه تعلیم و تربیت عنوان شد:
دومین جلسه کارگروه تعلیم و تربیت مجمع عالی بسیج استان با حضور نخبگان فرهنگی در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، خانم آزادی از اعضای کارگروه تعلیم و تربیت با تاکید بر ارتقاء سطح علمی فرهنگیان که از مسائل مهم در نظام تعلیم و تربیت است افزود: در این خصوص آنچه که تاکنون در نظام آموزش و پرورش و در عرصه تعلیم و تربیت با آن مواجه بوده ایم برگزاری دوره های ضمن خدمت است که نتوانسته ایم موفق عمل نموده و به اهداف عالی واصل شویم.

این کارشناس فرهنگی در ادامه تصریح کرد: با وجود تغییرات کتب درسی و لزوم برگزاری دوره های ضمن خدمت متاسفانه ما شاهد خروجی مطلوب و دلخواه نبوده ایم، همچنین سطح علمی همکاران نسبت به سال های قبل تفاوت فاحشی دارد در حالی که ما انتظار داریم یک معلم باسابقه بتواند پاسخ گوی بسیاری از مسائل خارج از درس که در کلاس درسی مطرح می شود باشد که در حقیقت اینگونه نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه کلاس های ضمن خدمت نتوانسته به همکاران فرهنگی جهت داده و سطح علمی آنها را ارتقا دهد بر ساماندهی دوره های ضمن خدمت تاکید نمودند.

یکی دیگر از معظلات که در آموزش و پرورش با آن روبرو هستیم فضای آموزشی است. مدارس ما شایستگی لازم برای اینکه ما بخواهیم یک آموزش جذاب را به دانش اموزان خود بدهیم و نیروی انسانی خوب را به آن وارد نماییم ندارد. ما نتوانسته ایم این فضا را شاداب نماییم و اصولا در این خصوص تدبیری صورت نگرفته است با توجه به سن دانش آموز و روحیات ایشان باید فضا را آماده کنیم.

آزادی افزود: فضای آموزشی شکیل دارای جذابیت بیشتری است. باید به این مهم پرداخته شود که هم اکنون دانش آموزان ما برای جایگزین کردن بحث نشاط و شادابی در ابعاد آموزشی و پرورشی در زندگی خود دچار خلاء هستند.

دکتر فلاح با بیان آسیب های موجود در جامعه به مسئله بدحجابی اشاره کرده و در ادامه عمده دلایل وجود بدحجابی را مدگرایی، اعتقادات ضعیف و عدم جامعه پذیری برشمرند و در ادامه بر ارائه راهکارهای کاربردی و اجرایی در بالا بردن سطح اعتقادی دانش آموزان بر اساس سیره تربیتی اهل بیت تاکید کردند.

وی در ادامه با تاکید بر نقش مادران در تربیت فرزندان بر ضرورت برگزاری جلسات آموزش خانواده ویژه مادران تاکید نمودند.

دکتر صابری با بیان اینکه مسائل اعتقادی از اولویت های بحث آسیب های موجود در آموزش و پرورش است بر ضرورت و لزوم ارائه راهکارهایی در خصوص پاسخ گویی به شبهات مطرح شده از سوی دانش آموزان بخصوص در مقطع متوسطه تاکید کردند.

این فعال عرصه تعلیم و تربیت در ادامه تصریح کرد: متاسفانه با وجود رسانه های گروهی که امروزه به شدت ریشه ای کار می کنند موجب شده دانش آموزان در مسائل اعتقادی متزلزل شده و در این زمینه دچار شبهات اعتقادی زیادی شوند و دچار نوعی دوگانگی ارزشی شده اند. ما باید بکوشیم اعتقادات را در دانش آموزان قوی کرده و به سوالات و شبهات مطرح شده از سوی آنها پاسخ دهیم چرا که عدم پاسخ گویی به آنها از سوی ما، موجب می شود که اعتقادات آنها ضعیف تر گردد.

خانم نعمت الهی از فعالان عرصه فرهنگی با بیان اینکه امروزه ما با تشکیک نسل جوان در مسائل اعتقادی مواجه هستیم و شک و شبهه ای که متاسفانه رسانه ها و فضای مجازی در اثر عدم تربیت صحیح و عدم تبیین صحیح مسائل اعتقادی به وجود آمده نیازمند آگاه سازی و ارتقاء سطح علمی همکاران فرهنگی می باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به تاثیر پذیری زیاد دانش آموزان از دوستان و همکلاسی ها و معلمان خود نسبت به والدین بر آگاه سازی و ارتقاء سطح علمی همکاران فرهنگی تاکید کرد و رشد اعتقادی فرزندان را در گرو رشد علمی فرهنگیان برشمرد.

مباحث مطرح شده در این جلسه از کارگروه تعلیم و تربیت به شرح زیر می باشد:

مباحث اعتقادی، ساماندهی دوره های ضمن خدمت، کیفیت فضای آموزشی، مدگرایی، جامعه پذیری، آموزش خانواده،آموزش مهارت های زندگی، ارتقاء سطح علمی فرهنگیان، فروپاشی خانواده، نیروی انسانی متعهد و متخصص،دانشگاه فرهنگیان، فرآیند جذب، آموزش ، نگهداری و پرورش نیروی انسانی و بررسی محتواهای آموزشی

نام:
ایمیل:
* نظر: