پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۴۰:۴۲
کد خبر: ۹۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس:
کوشکی گفت: اصول، سياست ها، مباني ارزشي و فعاليت های سپاه قابل تغيير توسط افراد نيست. و جا به جايي افراد به معناي تغيير اصول،سياست ها و مباني نيست.

به گزارش تنوير سرهنگ پاسدار سعید كوشكي معاون هماهنگ كننده سپاه فجر استان فارس در مراسم توديع و معارفه فرمانده سپاه شهرستان مهر كه ظهر امروز در سالن همايش فرمانداري مهر برگزار شده بود بيان داشت: طبيعت زندگي ما اينگونه است كه روزي مي آييم و روزي بايد برويم، ان شاء الله كه بتوانيم ظرفيت وجودي خود را در خدمت اسلام و پيشبرد دين مبين الهي قرار بدهيم و صرف نظر از وابستگي به جريان هاي سياسي بتوانيم خدمت گذار خوبي براي دين شريف و مبين اسلام، سربازان خوبي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي و ولايت فقيه و خدمتگذاران خوبي براي مردمي كه در اين شهرستان زندگي مي كنند باشيم.

وي ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان نهادي برخواسته از مردم از صدر انقلاب تا كنون در خدمت نظام مقدس جمهوري اسلامي همواره در حوزه هاي دفاعي، امنيتي، فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و هر جايي كه نظام نياز به سرباز و فداكاري داشته باشد حضور دارد.

معاون هماهنگ كننده سپاه فجر استان فارس افزود: امروز در عرصه دفاع از حرم و مردم مسلمان و مظلومي كه توسط آل خبيث صعود مورد حمله قرار مي گيرند و هر جايي كه سپاه بنا به فرموده ولايت لازم باشد ورود كرده و خود را فدا كرده و خواهد كرد و در واقع فلسفه وجودي سپاه پاسداران و بسيج بر همين مبناست كه در خط مقدم جانفشاني براي حفظ ارزش هاي الهي و دين شريف و مبين اسلام حضور داشته باشد.

كوشكي تصريح كرد: سپاه بر اساس اصول ثابت وبنياني شايد افرادش تغيير كنند اما اصول سياست ها و مباني ارزشي و فعاليت ها سپاه قابل تغيير توسط افراد نيست و جا به جايي افراد به معناي تغيير اصول،سياست ها و مباني نيست، سپاه به عنوان پرچم دار ارزش هاي انقلاب اسلامي در شهرستان ها ماموريت دارد به عمق بخشي داخلي، توسعه فرهنگ ديني و مذهبي ميان مردم، استمرار حركت هاي ارزشي حول محور محبت به اهل بيت عصمت و طهارت و استمرار حركت هايي كه نظام مقدس جمهوري اسلامي و اهدافش توسط مقام معظم رهبري مشخص و تبيين شده است بپردازد.

وي ادامه داد: بنا بر اين رفتن ها و آمدن ها تغييري در ماهيت اصلي حركت ها ندارد، همين كه فرد جديدي مي آيد انرژي،توان،قدرت و سرعت و ان شاء الله با همدلي بيشتر بتواند در جهت پيشبرد اهداف فعاليت كند.

معاون هماهنگ كننده سپاه فجر استان فارس دليل تبيين انتظارها را در جهت آگاهي مسئولين شهرستان از اين انتظارات و پيگيري آن ها و مطالبه توسط بسيجيان و مردم عنوان كرد و بيان داشت: اولين ماموريت و مطالبه از فرمانده جديد سپاه شهرستان پرچمداري ديني و حفظ ارزش ها به ويژه دفاع مقدس است و كمتر برنامه اي پيدا مي شود كه مردم از همه گروه ها و اقشار به آن علاقه داشته باشند.

كوشكي گفت: شوراي فرهنگي عمومي شهرستان يك مجموعه برآمده از تمام عناصري است كه در اين شهرستان بايد كار فرهنگي انجام بدهند و حمايت از اقدامات فرهنگي كه در راستاي اهداف نظام اسلامي تبيين شده از وظايف سپاه است و اهداف نظام اسلامي در اين شهرستان بايد روز به روز توسعه پيدا كند.

وی اظهار داشت: اين شهرستان در ظاهر نسبت به بقيه شهرستان ها نگاه سياسي يا جريان سياسي يا تفكر سياسي در آن زنده تر است و اين از بركات نظام اسلامي است، وجود نشاط در يك مجموعه و جابه جایی قدرت كشور در طول سال هاي مختلف در قوه مقننه و مجريه از بركات و ويژگي هاي برجسته نظام اسلامي و امروز اين نعمت تبلور يافته در اين وضعيتي كه ما مي بينيم و سپاه صرف نظر از نگاه هاي سياسي هر جا هر جريان و فردي كه معتقد به ولايت فقیه و مومن باشد و براي اين كشور حاضر به جانفشاني، وقت گذاري و خدمت باشد حمايت مي كند و فرمانده سپاه ناحيه نيز همين ويژگي را دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس تصریح کرد:ارتباط با روحانیت بسيار حائز اهميت است، دين، آيين، مذهب و چيزي كه به عنوان شجره زيباي معنويت در وجود ما قرار داده شده همه مرهون تلاش روحانيت است. روحانيتي كه در طول قرن هاي متمادي فرهنگ ديني و اهل بيت و فرهنگ اسلامي را براي اين كشور و مردم به ثمر رسانده اند و امروز ارتباط با روحانيت به ويژه امام جمعه محترم كه نماينده ولي فقيه در شهرستان است محور فعاليت هاي معنوي است بنا بر اين سپاه بايد اين جا همراهي و همكاري كند.

سرهنگ پاسدار کوشکی افزود: نقش اساسي شورای تامین نگهداري پايدرا امنيت و جلوگیری از شکسته شدن امنيت است، مردم مشكل اقتصادي را تحمل مي كنند اما خداي ناكرده مشكل نا امني و خلا امنيتي بسيار نا خوشايند است بنا براين نقش سپاه اين است كه در توسعه، پايداري و استقرار امنیت با استفاده از بدنه عظيم بسيج با شورای تامین همکاری نماید و ما مفتخريم که 50 درصد مردم اين شهرستان زير علم بسيج جمع شده اند و این يك سرمايه عظيم براي شهرستان است.

وی در ادامه بیان داشت:بدون همكاري جدي با ادارات و دستگاه هايي كه در شهرستان در حال فعاليت هستند و بدون هم افزايي، كار مشترك، اعتقاد مشرك و اقدام مشترك نمي تواند به اهداف بلندي كه ترسيم شده است رسید، چه اهدافي كه در حوزه انقلاب و ارزش هاي انقلابي است و چه اهدافي كه در رابطه با پيشرفت و توسعه اين شهرستان است.

کوشکی تاکید کرد: در بسياري از مسائل بايد از نگاه هاي سياسي و جرياني بگذريم و حول محور ولايت، اسلام،توسعه كشور و شهرخود وحدت ايجاد كنيم.

وی ادامه داد: ما در رابطه با اقتصاد مقاومتي ماموريت ويژه داريم، ما كاري نداريم چه اتفاقي مي افتد ما سربازيم، سرباز هر جا نظام نياز به آدم خطر پذير داشته باشد در ميدان حاضر است، در حوزه اقتصاد مقاومتي چهار سال است که در حال فعالیت هستیم و به فضل الهي سپاه در اين موضوع نيز بايد پيش قراول باشد.

معاون هماهنگ کنند سپاه فجر فارس گفت: سپاه باید نقشش به گونه اي باشد كه اگر خداي نا كرده جايي مردم دچار سرخوردگي شدند بتوانند به اين مجموعه پناه بياوردند و مشكل خود را حل كنند و به معناي ديگر فرمانده ناحيه بايد در پايگاه هاي مقاومت و مساجد در كنار ائمه جمعه و جماعات و كنار مردم حضور داشته باشد.

وی اظهار داشت: ما حق نداریم در رصد جريانات برانداز كوتاهي كنيم، مي دانيم و می شناسیم عده اي را که در لا به لاي جمعيت دل داده دشمن هستند و در حوادث سخت كشور مثل حوادث فتنه و موارد ديگري كه پيش مي آيد به جاي اين كه در جبهه خودي با دشمن درگير شوند در جبهه دشمن با نيروهاي خودي درگير مي شوند و سپاه وظیفه دارد كه رصد كند، اشراف داشته باشد و اجازه ندهد كه كانون بحران ايجاد شود.

کوشک خطاب به مردم بیان داشت: بدانيد كه در فضاي مجازي خود ما و فرزندانمان دچار آسيب خواهيم شد و سپاه بايد پررنگ و به عنوان توليد كننده محتواهاي اثر گذار در حوزه فضاي مجازي ورود پیدا کند و در بحث تعليم و تربيت و شجره طيبه صالحين ناحيه بايد نقش اساسي خود را همراه با پايگاه و حوزه اجرا كند.

وی دلیل موفقیت سرهنگ دوم پاسدار مهدی قادری را همکاری و همیاری همه دستگاهها و نهادها بخصوص بسیجیان و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت دانست و گفت: امروز در عراق و سوریه متاثر از بسیجیان ما که بدون چشم داشت فعالیت می کنند و نظیر آن ها در عالم وجود ندارد افرادی برای حفظ اسلام می جنگند و جان می دهند و این نشان از انتقال فرهنگ بسیج دارد.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی معاون هماهنگ کنند سپاه فجر استان فارس در پایان صحبت های خود سرهنگ دوم پاسدار محمد رسول رضایی را به عنوان فرمانده جدید ناحیه مهر معرفی و از زحمات سرهنگ دوم پاسدار مهدی قادری قدر دانی کرد و تاکید کرد: گردش نیروی انسانی از سياست های سپاه است و در مسير تغيير و تحولات از هيچ كس تاثير پذير نيست و امروز اگر به جمع بندي رسيديم كه فرمانده جديد براي اين شهرستان معرفي كنيم يك دليلش اين است كه ما ازتوان برادر عزيزمان جناب آقاي قادري در مجموعه هاي ديگر مي توانيم استفاده كنيم.

در ادامه سرهنگ دوم پاسدار محمد رسول رضایی فرمانده سپاه مهر اظهار داشت:از خداوند متعال خواستارم که توفیق عنایت فرماید که با عمل به آیات قرآن کریم و با همدلی و همزبانی در حفظ آرمان ها و دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی و گفتمان واندیشه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری گام برداریم و با منطق شهید در جهت این آرمان ها حرکت کنیم.

وی ادامه داد: منطق شهید از خودگذشتگی برای امنیت و آسایش مردم است، ان شاءالله که با منطق شهید و تبعیت از مکتب امامت و ولایت و مکتب عاشورای حسینی و با توجه به فرمایشات اباعبدالله الحسین که فرمودند:هیهات من الذله در مقابل دشمنان درون و بیرون استقامت و ایستادگی کنیم و آیه 56 سوره فرقان را در امورات زندگی و شغلی و هر موقیت مکانی و زمانی در دستور کار خود قرار داده و در رفتار و گفتار خود این آیات را نهادینه و در عمل پیاده کنیم.

رضایی گفت: ان شاءالله که خداوند به ما توفیق، معرفت،بصیرت دهد تا خودمان را بشناسیم و در جهاد اکبر بر شیطان درون مسلط شویم و در جهاد بیرون در مقابل شیطان صفت هایی که از بدو خلقت بشر تا کنون در جهت گمراهی انسان ها گام برمی دارند بتوانیم ایستادگی کنیم .

فرمانده سپاه شهرستان مهر در پایان صحبت های خود بیان داشت: ان شاءالله که خداوند به ما توفیق دهد تا در عصر حاضر مقابل همه تاکتیک های دشمن و همه استراتژی هایی که بر علیه نظام، انقلاب و دین رقم زده بتوانیم ایستادگی کنیم و آن ها را بشناسیم و با معرفت و تاکید بر آرمان های انقلاب و تبعیت از مقام ولایت در این راستا حرکت کنیم و به هم کمک کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: