عضویت عربستان در شورای حقوق بشر پاداش غرب به کشتار و آدم‌سوزی‌های ریاض در یمن

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به شدت گرفتن حملات وحشیانه هوایی دولت سعودی به مردم یمن گفت : عضویت عربستان در شورای حقوق بشر پاداش غرب به کشتار و آدم‌سوزی‌های ریاض در یمن است.
 
به گزارش بسیج جامعه پزشکی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، ادعای یک مقام ارشد نظامی آمریکا مبنی بر ارسال سلاح و موشک به یمن را تکذیب و رد کرد. 
 
وی در پاسخ به ادعای دریاسالار کوین دونگان اظهار داشت: اینگونه ادعاهای کذب در حالی مطرح می‌شود که به رغم انتقادات فراوان و اعتراض وجدان‌های بیدار جامعه بشری و سازمان‌های مردم نهاد، ارسال و فروش تسلیحات مرگبار توسط تولیدکنندگان تسلیحات و جنگ افروزان و سوداگران مرگ و نیستی، به عربستان سعودی همچنان ادامه دارد.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: روزانه تعداد بی‌شماری سلاح‌های مرگبار، بمب و موشک آمریکایی توسط ائتلاف سعودی بر سر غیرنظامیان بی‌دفاع و مظلوم در مدارس، بیمارستان‌ها، زندان‌ها و خانه‌های مسکونی مردم بی‌گناه یمن فرود می‌آید که هیچ نامی جز جنایات جنگی نمی‌توان بر آن نهاد.
 
قاسمی با بیان اینکه در روزهای اخیر مردم جهان شاهد افزایش و شدت گرفتن حملات وحشیانه هوایی دولت سعودی به مردم یمن هستند که با پشتیبانی برخی قدرت‌ها، به جنایات هولناک خود ادامه می‌دهند، تصریح کرد: تاسف‌بارتر آن که عربستان پاداش کشتار و آدم‌سوزی را با حمایت از عضویت خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دریافت می‌‌کند؛ فاجعه و تراژدی تلخی که برای همیشه به عنوان لکه‌ای سیاه در تاریخ بشریت به ثبت خواهد رسید.