آخرین اخبار
کد خبر: ۹۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
بسته خبری عملیات موصل؛
نیروهای عراقی پس از پانزده روز عملیات امروز وارد شهر موصل شدند تا به گفته کارشناسان نظامی جنگ واقعی با داعش را از این پس شروع کنند.
به گزارش تنویر، عملیات آزادسازی موصل پس از ماه‌ها کشمکش و اختلافات و رایزنی‌های سیاسی ساعت 2 بامداد روز دوشنبه (26 مهر 1395) با دستور مستقیم «حیدر العبادی» به عنوان نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای عراق آغاز شد.

شهر موصل مرکز استان نینوی به عنوان سومین شهر بزرگ عراق پس از بغداد و بصره محسوب می‌شود و استان نینوی با 32 شهر بزرگ و کوچک پس از استان الانبار دومین استان بزرگ عراق است.

در عملیات «نبرد موصل»، نیروهای ارتش، نیروهای یگان مبارزه با تروریسم، پلیس فدرال، الحشد الشعبی، پلیس استان نینوی و برخی نیروهای محلی از جمله الحشد الوطنی از سمت جنوب و منطقه القیاره، عملیات را آغاز کردند و نیروهای پیشمرگه نیز از سمت شرق آزادسازی مناطق را پیش می‌برند.

در مهم‌ترین تحول امروز (10 آبان) در پانزدهمین روز آغاز عملیات موصل، نیروهای عراقی توانستند وارد شهر موصل شوند و مرحله جدیدی را در آزادسازی شهر آغاز کنند.

داعش موشک‌های آمریکایی «تاو» را وارد «تلعفر» عراق کرد

منابع خبری اعلام کردند، پس از اینکه الحشد الشعبی اعلام کرد که قصد دارد «تلعفر» را از داعش پس بگیرد، این گروه سامانه های موشکی تاو را وارد این منطقه راهبردی کرده است.

داعش درمدت 2 روز 250 نفر را در موصل کشته است

کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد داعش هفته گذشته در مدت دو روز 250 نفر از مردم موصل را کشته و از هزاران نفر دیگر به عنوان سپر انسانی استفاده کرده است.

حرکت نیروهای عراقی به سمت شهر موصل از سه محور

بنا به اعلام مرکز رسانه‌ای عملیات موصل، نیروهای عراقی صبح امروز در ساعت 6:30 دقیقه به سوی بخش شرقی رود دجله در شهر موصل حرکت کرده‌اند.

به نوشته وبسایت شبکه السومریه عراق، در این بیانیه آمده است: در پانزدهمین روز عملیات «قادمون یا نینوی» فرزندان شما عملیات شرافتمندانه آزادی بخش شرقی ساحل [رود دجله در مرکز موصل] را آغاز کردند و با اراده قوی به پیش می‌روند

درگیری نیروهای عراقی با داعش در ورودی شهر موصل

سرتیپ «معن السعدی» فرمانده نیروهای ویژه یگان مبارزه با تروریسم اعلام کرد که نیروهای این یگان در حال حاضر در ورودی شهر موصل با تروریست‌های داعش درگیر شده‌اند.

او به خبرگزاری أین عراق اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم در ورودی منطقه «کوکجلی» با داعش درگیر شده‌اند و موقعیت برتر را در دست دارند.

آزادسازی منطقه «الزوایا»/ ورود به شهر موصل تا ساعات آینده

سرتیپ «سامی العارضی» فرمانده نیروهای ویژه یکم یگان مبارزه با تروریسم از آزادی کامل منطقه «زوایا» در محور شرقی شهر موصل خبر داد.

به گفته وی به خبرگزاری أین عراق، به زودی نیروهای مبارزه با تروریسم با نیروهای تا بن دندان مسلح در منطقه «کوکجلی» در حاشیه شهر موصل دیدار خواهند کرد تا آماده ورود به شهر شوند.

سفر العبادی به منطقه القیاره در جنوب موصل

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق ظهر امروز (دوشنبه) وارد پایگاه هوایی القیاره در جنوب موصل شد تا عملیات آزادسازی شهر موصل را از نزدیک پیگیری کند.

ارتش عراق وارد شهر موصل شد

نیروهای ارتش عراق با ورود به منطقه «الکرامه» در جنوب شرق شهر موصل، عملیات نظامی در داخل شهر را رسما آغاز کردند.ارتش عراق وارد شهر موصل شد


آزادی 7 روستا از سوی الحشد الشعبی

نیروهای الحشد الشعبی که در محور غربی و جنوب غربی استان نینوی مشغول هب عملیات هستند از صبح امروز توانستند روستاهای خربه الطیر، جرادی، خراتی و ابوشویحه را در جنوب غرب نینوی و روستاهای قرقره و الجحش را در غرب نینوی آزاد کنند.

800 متر تا مرکز موصل

«طالب الکنانی» از فرماندهان یگان مبارزه با تروریسم اعلام کرده است که نیروهای عراقی تا مرکز موصل فقط 800 متر فاصله دارند.

او همچنین گفته است که تروریست های داعش تصمیم به استفاده از گازهای شیمیایی دارند اما اقدامات لازم برای حفظ جان نیروهایمان گرفته شده است.

در خارج از شهر موصل نیز نیروهای لشگر نهم زرهی ارتش عراق و سپاه سوم لشگر یکم توانستند 5 روستا را در اطراف شهر آزاد کنند و پیشروی‌ها به سمت موصل از محورهای شرقی و جنوبی ادامه دارد.

17 داعشی خود را تسلیم پیشمرگه کردند

به نوشته شفق نیوز، یکی از فرماندهان پیشمرگه در محور شمالی موصل و در اطراف شهر «بعشیقه» اعلام کرده است که 17 تروریست داعشی خود را تسلیم نیروهای پیشمرگه کرده‌اند.

به گفته وی محاصره شهر بعشیقه و مناطق اطراف آن کماکان ادامه دارد.

بمباران انبار مهمات داعش از سوی ائتلاف آمریکایی

یک منبع امنیتی در استان نینوی به السومریه نیوز اعلام کرده است که هواپیماهای ائتلاف آمریکایی در داخل شهر موصل یک کارگاه ساخت مواد منفجره داعش را بمباران کردند که در پی آن انفجار مهیبی ایجاد شد.

منبع:فارس

 

نام:
ایمیل:
* نظر: