کد خبر: ۹۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
یک کارشناس مسائل سیاسی:
یک کارشناس مسائل سیاسی در خصوص بزرگداشت روز 13 آبان گفت: استکبار جهانی هر روز نقشه جدیدی برای محدود کردن اقدامات کشور ایران اجرا می کند و بزرگداشت روز 13 آبان یکی از اقدامات عملی در مقابله با این توطئه ها است.
به گزارش بسیج جامعه زنان ، حسین راد، کارشناس مسائل سیاسی کشور با حضور در بیست و یکمین جلسه از سلسله نشست های «حلقه صادقین» که در سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد در خصوص استکبار ستیزی به سخنرانی پرداخت.

وی  در ابتدا با اشاره به سابقه مبارزه علیه استکبار جهانی گفت: روز 13 آبان در کشور ما گره خورده با واقعیت هایی است تاثیرگذاری خاص خود را داشت و باعث ایجاد جریان های مهمی در مسیر پیروزی و ثبات انقلاب اسلامی شد، پس از اعتراض امام خمینی(ره) درباره‌ی مفاسد کاپیتولاسیون در 13 آبان سال 1343 تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه صورت گرفت، 13 آبان 1357 که به نام روز دانش آموز در تقویم ماندگار شد و یک سال پس از آن نیز تسخیر لانه جاسوسی در همان روز یعنی  13 آبان 1358 اتفاق افتاد.


راد افزود: در 13 آبان 1357 دانش آموزان به همراه دانشجویان دست به راهپیمایی زدند که توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند و حضرت امام(ره) در پیامی به همین مناسبت فرمودند: «... عزیزان من صبور باشید، که پیروزی نهایی نزدیک است و خدا با صابران است... ایران امروز جایگاه آزادگان است... من از این راه دور، چشم امید به شما دوخته‌ام ... صدای آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی شما را به گوش جهانیان می‌رسانم.»


وی با یادآوری اینکه 13 آبان سال 58 نیز افتخار دیگری از استکبارستیزی مردم ایران است، گفت: در این روز گروهی از دانشجویان به نام «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» سفارت آمریکا در تهران را محاصره کردند و پس از شکستن مقاومت تفنگداران امریکایی نگهبان سفارت، جاسوسان امریکایی را بازداشت کردند.


راد افزود: بازرگان نسبت در واکنش به این اقدام استعفا داد اما امام خمینی(ره) از حرکت انقلابی دانشجویان حمایت کرد و آن را انقلابی بزرگتر از انقلاب اوّل یعنی پیروزی انقلاب اسلامی نامید و همواره بر سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» اصرار داشت و در بخشی از فرمایش ایشان آمده است که: «ما شعار مرگ بر آمریکا را در عمل جوانان پر شور و قهرمانان و مسلمانان در تسخیر لانه فساد و جاسوسی آمریکا تماشا کرده‌ایم.»



وی گفت: امام(ره) در طول مبارزات خود با رژیم پهلوی، از همان زمان تبعید به ترکیه یعنی سال 1343 تا پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن نیز در بیانیه ها و سخنرانی های خود، همواره آمریکا را دشمن اصلی کشور ایران معرفی می کردند و در تسخیر لانه جاسوسی نیز خطاب به دانشجویان فرمودند که شما هم دشمن را شناختید و هم لانه اش را شناسایی کردید، پس این پیروزی، انقلاب دوم ایران اسلامی محسوب می شود.


این کارشناس مسائل سیاسی  در ادامه با بررسی سرگذشت برخی از دانشجویان آن زمان که اکنون در مسیری مخالف با مصلحت های نظام و همراستا با خواسته های استکبار قرار گرفته اند پرداخت و علت اصلی این تغییر رویه را درونی نشدن اهداف انقلاب اسلامی دانست.


وی در مورد اهداف آمریکا در جهان گفت: 4 راهبرد در آمریکا تصویب شده که تا سال 2030 باید به نتیجه برسد که بازدارندگی، اطمینان آفرینی، مبارزه با تروریسم و توسعه سیاسی این راهبردها هستند که بازدارندگی به معنی بالا بودن توانایی اقتصادی، علمی و  نظامی این کشور است در حدی که در مقابله با دشمن فرضی یا واقعی آمادگی رویارویی داشته باشد، به طور مثال در جنگ سرد با شوروی به قدرت نظامی مجهز بود و در زمان فعلی که چین را رقیب اقتصادی خود می داند در حال قوی شدن در زمینه اقتصادی است تا کشورش از هیچ نظری مورد تهدید قرار نگیرد.


حسین راد، اطمینان آفرینی را راهبرد دوم این کشور دانسته و گفت: این اقدامات برای این است که اگر این کشور با اسرائیل همکاری می کند، کشورهای دیگر مطمئن باشند که نمی توانند این رابطه را بهم بزنند، همچنین در مبارزه با تروریسم با سیاستی که خودشان دارند تروریست ها را پرورش می دهند و یا گروهی را تروریست می نامند.


وی راهبرد آخر آمریکا را توسعه سیاسی عنوان کرد و افزود: هدف آن ها این است که چارچوب قوانین و مقرارت بین المللی  را بر اساس خواسته های خود تغییر دهند و تمام کشورها مطیع این سیاست ها باشند اما برخی بیان می کنند که کشورهایی مانند کره و ژاپن مستقل هستند در حالیکه این خلاف واقع است و آن ها نیز تحت سیطره آمریکایند، کشور ژاپن اگر برنج آمریکا را خریداری نکند، کارشکنی کرده است و احتمال اعمال محدودیت هایی بر آنان وجود دارد.


این کارشناس سیاسی ریشه دشمنی استکبار جهانی با ایران را استقلال عمل کشورمان دانسته و تصریح کرد: در حال حاضر اگر کشوری مانند پاکستان بخواهد دست به تولید هسته ای بزند باید از بعضی از کشورها اجازه بگیرد درحالیکه ایران در این زمینه مستقل است و استکبار به این باور رسیده و نگران است زیرا کشورمان هم ظرفیت های زیادی در زمینه پیشرفت های علمی، اقتصادی دارد.


وی در انتها با بیان اینکه استکبار جهانی هر روز نقشه جدیدی برای محدود کردن اقدامات کشور ایران اجرا می کند، گفت: آمریکا داعش را حمایت می کند و در مقابل جنایات آن ها سکوت کرده است اما به کشور ما ایراد می گیرد و در صدد است که تحت عنوان قانون حمایت از کودک، روحیه انقلابی را در کودکان ما از بین ببرد و بزرگداشت روز 13 آبان یکی از اقدامات عملی در مقابله با این توطئه ها است.

نام:
ایمیل:
* نظر: