پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۲۵:۳۲
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۹۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
ارتش آزاد سوریه یکی از گروه‌های تروریستی - تکفیری است که در بحران پنج ساله سوریه نقش ویرانگری را ایفا کرده است.
این گروه تروریستی که در اکثر مناطق سوریه فعالیت دارد توسط برخی کشورهای منطقه و به خصوص ترکیه، قطر، عربستان سعودی و آمریکا حمایت لجستیکی و تسلیحاتی می‌شود.

تروریست های ارتش آزاد سوریه که اقدامات خود را عمدتا با آمریکا و ترکیه هماهنگ می‌کنند، خسارت‌های سنگینی را به زیرساخت‌های سوریه وارد آورده اند.

"درعا"، "ریف دمشق"، "قنیطره"، "ریف شمالی"، "حلب"، "ادلب"، "لاذقیه" و ... از جمله نقاط فعالیت ارتش آزاد سوریه و هم‌پیمانانش است که در مناطق مذکور انسان‌های بیگناه بسیاری توسط این گروه تروریستی کشته شده‌اند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که این گروه تروریستی در حوزه عملیات نظامی هیچ اقدامی را بدون هماهنگی آمریکا انجام نمی‌دهد.

یک فرمانده گروه تروریستی «ارتش آزاد» در این زمینه به شبکه «الجزیره» گفت: گروه‌های معارض مسلح (تروریست‌ها) بدون اجازه حامیان خود از جمله آمریکا، حتی یک تیر هم شلیک نمی‌کنند.

وی  با اشاره به شرایط وخیم عناصر و گروه‌های مسلح فعال در سوریه، گفت: هرگروهی ادعا می‌کند هزاران نفر آماده نبرد دارد ولی در صحنه عملیات، تنها ده‌ها نفر به میدان اعزام می‌شوند! این فرمانده ارتش آزاد سوریه تاکید کرد: اتاق عملیات گروه‌های مخالف، به محلی برای تجمع دزدان تبدیل شده و همگی به دنبال منافع خود هستند.

وی که نامش ذکر نشد در برنامه زنده تلویزیونی ادامه داد: اکنون مردم نسبت به کلماتی مثل «مجاهدین» و «انقلابیون» ابراز تنفر می‌کنند و همه به دنبال فرار از مناطق تحت نفوذ این گروه‌ها
هستند.

تحلیلگران معتقدند که آمریکا اجازه نمی‌‌دهد نام سازمان‌های بسیار خشونت‌طلب، در فهرست گروه‌های تروریستی درج شود، چرا که آنها عواملی هستند که از پنتاگون سلاح دریافت می‌کنند و سپس، آن را به داعش و القاعده می‌‌دهند. البته سرنگونی نظام قانونی سوریه از دیگر اهدافی است که آمریکا در این کشور دنبال می کند.


"ریچارد هیدن بلک" سناتور جمهوری‌خواه آمریکا در این زمینه می گوید: برخی بر این باور هستند که عزم ما برای سرنگونی دولت سوریه به منزله خودکشی است و این موضوع نه تنها کل غرب آسیا، بلکه به معنای واقعی کلمه، کل جهان را تهدید می‌کند.

وی گفت: اگر سوریه سقوط کند و تحت سلطه سازمانی وابسته به القاعده قرار گیرد، لبنان سقوط خواهد کرد، اردن سقوط خواهد کرد و کل منطقه بی‌ثبات خواهد شد.

«هیدن بلک» در ادامه با اشاره به ورود  روسیه به جنگ سوریه در اکتبر سال گذشته تصریح کرد: اگر آمریکا در آن مقطع خود را کنار می‌کشید، جنگ  تاکنون پایان یافته بود؛ مردم می‌توانستند منازلشان را بازسازی کنند و پناهجویان نیز به سوریه بازمی‌گشتند. اما آمریکا موشک‌های ضدتانک خود را به کار گرفت و ما از این شورشیان (به اصطلاح) میانه‌رو به عنوان وسیله‌ای برای کمک به [گروه تروریستی] جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه است، استفاده کردیم.

این سناتور به برنامه‌های «سیا» در مورد انتقال سلاح از لیبی به ترکیه و از آنجا به سوریه برای تامین تسلیحات مخالفان به اصطلاح میانه‌رو هم اشاره کرد و گفت: «ما این کار را به طور غیرمستقیم انجام می‌دهیم، چرا که انجام مستقیم آن، غیرقانونی است.»

حضور و نقش آمریکا در سوریه به گفته تحلیلگران و مقامات ایالات متحده بسیار مخرب است و این نقش می تواند جهان وارد یک جنگ جدید کند و منطقه غرب آسیا را با خطرات گوناگونی مواجه نماید.

نام:
ایمیل:
* نظر: