شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۱۳:۲۷
کد خبر: ۹۵۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان مهر:
هاشمی گفت: خداوند هدف خلقت انسان را جانشینی خود بر روی زمین قرار داد و پیامبر(ص) فرمودند: هركس امر به معروف و نهي از منكر كند او خليفه خدا در زمين است و خليفه رسول خدا است.

به گزارش تنویر حجت الاسلام هاشمی مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه شهرستان مهر در همايش "همه ما مسئوليم" كه امروز صبح در دانشگاه پیام نور شهر مهر برگزار شده بود تاکید کرد مساله امر به معروف و نهي از منكر يك موضوع انسان دوستانه است و ريشه در منافع انسان دارد و تاكيد كردند:

مهندس پرواز با امر به معروف و نهي از منكر به دلیل نقص فنی هواپيما مي تواند از پرواز جلوگيري كند زيرا جان انسان در خطر است و يك مساله حياتي در ميان است. ما اگر بخواهيم به سمت خدا پرواز كنيم نبايد نقص فني داشته باشيم زيرا پرواز همه ما به سمت كمال، خطرناك يا لغو مي شود.

وی ادامه داد: شخصي كه لبه پرتگاه راه مي رود يا راه خطرناكي را در پيش مي گيرد به او هشدار مي دهيم و او نيز وقتي از خطرات و پيامد هاي آن مطلع شود قبول مي كند، پس اگر کسی بگويد هركس را در قبر خود مي خوابانند يا موسي به دين خود، عيسي به دين خود يك علامت سوال بزرگ كنار انسانيت او مي نشيند.

حجت الاسلام هاشمي با اشاره به قضيه خلقت انسان گفتند: خداوند هدف آفرينش ما را مقام خليفه الهي و جانشيني خود بر روي زمين قرار داد تا كارهاي خدايي انجام دهيم و با انجام اين اعمال هاي نيك به كمال مطلوب دست پيدا كنيم. امثال حضرت امام (ره)، آيت الله بهجت ها و آيت الله نخودكي ها مصداق بارز اولياء الله و خليفه الله روي زمين اند.

هاشمی افزود: اگر بخواهيم مثل اين بزرگواران خليفه الله شويم سال هاي زيادي بايد ممارست و همت داشته باشيم؛ اما يك راه ميانبري را پيامبر عظيم الشان(ص) براي ما نشان دادند كه آن راه عبارت است از امر به معروف و نهي از منكر، پيامبر (ص) فرمودند: هركس امر به معروف و نهي از منكر كند او خليفه خدا در زمين است و خليفه رسول خدا است.

حجت الاسلام هاشمی مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه شهرستان مهر در پايان صحبت های خود اظهار داشتند: اگر معروفات در جامعه ما درخشيده شود منكرات منزوي خواهند شد به عنوان مثال اگر در جامعه ما كار و اشتغال كه يك معروف است جلوه پيدا كند و درخشيده شود، بيكاري به عنوان منكر خود به خود منزوي مي شود وعلاقه به تحصيل و علم بيشتر خواهد شد. اگر امر به معروف مقام معظم رهبري (حفظه الله) مبني بر اقتصاد مقاومتي محقق شود تحريم به عنوان یک منكر منزوي و اثري بر ما نخواهد گذاشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: