گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۹۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
سفر زیارتی كاروان پیاده اربعین حسینی اصحاب رسانه فارس طی یك هفته برگزار شد كه در آن جمعی از خبرنگاران و عكاسان خبری این استان ضمن مشاركت در پياده‌روی اربعين حسينی، به حرم‌های عتبات عاليات مشرف شدند.

به گزارش روابط عمومی بسیج رسانه فارس، برای نخستین بار در کشور كاروان پیاده‌ اربعین حسینی جمعی از اصحاب رسانه استان فارس به‌همت سازمان بسیج رسانه و با حمایت موقوفه آقا باباخان طی روزهای ۲۰ تا ۲۸ آبان‌ماه جاری به عتبات عالیات اعزام شد.


در این سفر جمعی از خبرنگاران و عكاسان خبری استان فارس حضور داشتند كه در آن علاوه بر مشاركت در پیاده‌روی اربعین حسینی در فاصله شهرهای نجف اشرف تا كربلای معلی، به حرم‌های مطهر امامین كاظمین(ع)، حرم حضرت علی(ع)، حرم‌های مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) نیز مشرف شدند.


علاوه بر این‌ اصحاب رسانه استان فارس ضمن دیدار با سردار غلامحسین غیب‌پرور، جانشین فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قرارگاه مركزی امام حسین(ع) و سردار سیدهاشم غیاثی، فرمانده سپاه فجر فارس از موكب احمدبن موسی(ع) كه به‌همت سپاه فجر فارس در كربلای معلی برپا شده نیز بازدید كردند كه در این بازدید امیری‌نژاد، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس به تشریح جزئیات سفر این كاروان پرداخت.


وی با یادآوری اینكه این كاروان از روز پنج‌شنبه، ۲۰ آبان‌ماه از مرز شلمچه وارد كشور عراق شد، گفت: اصحاب رسانه فارس در مرز بین‌المللی شلمچه از موكب احمدبن موسی(ع) كه به‌همت استان فارس برپا شده است، نیز بازدید كرده و در جریان اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری شیراز قرار گرفتند.


رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با بیان اینكه بحمد الهی در این سفر وحدت رویه بسیار خوبی میان اصحاب رسانه ایجاد شده است، گفت: برای پیاده‌روی اربعین حسینی دو كاروان اصحاب رسانه از كشورمان به عراق اعزام شد كه یك كاروان به عنوان كاروان مركزی و یك كاروان از استان فارس اعزام شده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأكید بر اینكه اصحاب رسانه فارس در حوزه انقلاب و دین ثابت قدم هستند، گفت: بحمد الهی اصحاب رسانه فارس همانند اقشار مختلف مردم در عرصه‌های مختلف به خوبی نشان داده‌اند كه در صحنه‌های دفاع از دین و انقلاب اسلامی با تمام قوا ایستاده‌اند.


امیری‌نژاد در پایان اظهار كرد: در این سفر اصحاب رسانه فارس هم‌پیمان شده‌اند تا هر سال این مسیر را به صورت گسترده ادامه داده و در برنامه پیاده‌روی اربعین حسینی مشاركت گسترده داشته باشند.


همچنین فرمانده سابق سپاه فجر استان فارس و فرمانده کنونی قرارگاه امام حسین (ع) که در موکب احمد بن موسی (ع) در شهر کربلا حضور داشت، از ساخت زائرسرایی به مساحت 860 مترمربع برای زائران استان فارس در شهر کربلا خبر داد.


سردار غلامحسین غیب‌پرور با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مسئولان موکب شاهچراغ (ع) گفت: درصدد هستیم تا برای رفاه حال زائران استان فارس زائرسرایی با ظرفیت حدود 5 هزار نفر راه‌اندازی کنیم که زمین آن در شهر کربلا دیده شده و در حال رایزنی هستیم.


وی با بیان اینکه که مدت قرارداد این زمین 50 ساله در نظر گرفته شده، عنوان کرد: بعد از مدت قرارداد این مکان به آستان حرم حسینی تعلق می‌گیرد که از نظر ما اکنون نیز همینطور است و ما هر آنچه داریم متعلق به حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) است.


غیب‌پرور با اشاره به کتاب عکس شاهدان بصیر از اصحاب رسانه استان فارس که با موضوع کاروان شهدای گمنام انجام شد، تصریح کرد: عکاسان دومین پروژه کتاب خود را پیاده‌روی اربعین قرار دهند چراکه رسانه نقش تبلیغاتی خوبی می‌تواند در این زمینه ایفا کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: