کد خبر: ۹۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
دبیر خانه کارگر استان فارس و نایب رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری فارس:
دبیر خانه کارگر استان فارس همسان‌سازی کارگران را امری ضروری برای بهبود وضعیت کارگران دانست و گفت: این امر در بهبود وضعیت معیشت کارگران نقش مهمی دارد که نباید نسبت به آن بی‌توجهی شود.

به گزارش «بیکافارس»، علی راستگو صبح دیروز در همایش بزرگ کارگران استان فارس، با اشاره به عدم ثبات شغلی کارگران اظهار داشت: جامعه کارگری همواره پشتیبان نظام اسلامی بوده اما در حال حاضر عملکرد دولت و مجلس سبب مشکلات بیشتری برای کارگران شده است. 

وی با بیان اینکه باید با عزم همگانی مشکلات حوزه کارگری را برطرف کرد، گفت: 48 درصد از جامعه ما را کارگران تشکیل می‌دهند و این قشر نقش مهمی در توسعه جامعه دارند اما در حال حاضر از صبر و شکیبایی این قشر سوءاستفاده می‌شود. 

راستگو با اشاره به تصویب قانون کار در سال 68 افزود: این قانون در طول سال‌های مختلف فراز و نشیب‌های زیادی داشته است و با وجود اینکه هر روز یک مصوبه جدید به این قانون اضافه می‌شود اما وضعیت کارگران بهبودی نداشته است. 

دبیر خانه کارگر استان فارس همسان‌سازی کارگران را امری ضروری برای بهبود وضعیت کارگران دانست و خاطرنشان کرد: این امر در بهبود وضعیت معیشت کارگران نقش مهمی دارد که نباید نسبت به آن بی‌توجهی شود. 

به گزارش تسنیم تیرماه 94 معاون روابط کار وزارت کار بخشنامه‌ای را به مدیران کل استان‌ها ابلاغ کرد که در آن بر لزوم رفع تبعیض در پرداخت حقوق به نیروهای کار شرکتی و همسان‌سازی حقوق‌ها در مشاغل همردیف تاکید شده بود.

براساس آنچه در این بخشنامه آمده است نیرویی با قرارداد شرکتی در مشاغل هم‌تراز و یکسان با سایر نیروهای شاغل در بخش‌های مختلف نباید از حقوق و مزایای کمتری برخوردار باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: