کد خبر: ۹۶۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس :
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس با تأكید بر اینكه مسلمانان می‌توانند مشكلات خود را برطرف كنند، گفت: مردم ما آماده دفاع از دین هستند چنانچه در عرصه‌های مختلف این مسئله را ثابت كرده‌اند.
به گزارش روابط عمومی سپاه عشایر فارس ، سعید كوشكی، معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس امروز، دوم آذرماه در مجمع سران ایلات، طوایف و معتمدین عشایر این استان كه به‌همت سپاه عشایر فارس و به‌مناسبت هفته بسیج در شیراز برگزار شده بود، گفت: در ابتدای دفاع مقدس اولین گروه‌هایی كه وارد عرصه مقابله با دشمنان و همچنین دفاع از این مرز و بوم و دین اسلام شدند، عشایر بودند.
وی با یادآوری اینكه عشایر همواره در طول تاریخ چه قبل و چه بعد از اسلام از كیان این مملكت حفاظت كرده‌اند، افزود: امروز كشور ما در آرامش، امنیت، بالندگی و سرافرازی قرار دارد و این موقعیتی است كه بسیاری از كشورها به این موقعیت غبطه می‌خورند.
كوشكی، تمام تلاش‌های نظام سلطه را برای از میان برداشتن نظام جمهوری اسلامی، به دلیل موقعیت قدرتمند و پایگاه قدرت آن دانست و گفت: مسلماً حسادت و مقابله با یك ملت ضعیف و تسلیم معنایی ندارد و این موقعیت قدرتمند ماست كه موجب مقابله دشمنان با ما شده است.

نقش بسیج در كشور چیست؟
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس در ادامه سخنان خود با طرح این سئوال كه نقش ما به عنوان بسیج و یك مجموعه عظیم الهی در این كشور چیست، به تعاریف امام راحل و مقام معظم رهبری درباره بسیج اشاره كرد و گفت: بسیج مجموعه عظیمی از انسان‌هایی است كه حاضرند برای حفظ این كشور در میادین پر خطر حضور پیدا كنند.
وی با یادآوری اینكه بسیج خلاصه این مردم است، گفت: میلیون‌ها نفر ذیل پرچم بسیج در كشور ما جمع شده‌اند و حاضرند بدون كوچكترین و كمترین بهره‌مندی خود را فدا كنند تا این دین شریف الهی و این كشور و سرزمین پایدار بماند.

حضور بسیج در دفاع مقدس موجب حفظ تمامیت كشور شد
كوشكی با تصریح اینكه اگر در دوران دفاع مقدس بسیجیان نبودند، قطعاً ما در جنگ دچار حادثه می‌شدیم و دشمن به بخشی از مطامع خود دست می‌یافت، گفت: مردم ما در قالب بسیج به صحنه آمدند و جنگ باخته را به پیروزی رساندند و همچنین این مردم در طول انقلاب اسلامی در صحنه‌های مختلف وارد عرصه شدند.
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس با اشاره به حضور مردم در رفع فتنه‌های پس از انقلاب اسلامی گفت: در فتنه سال ۸۸ و در تاریخ ۲۹ خرداد آن سال ولایت تجلی پیدا كرد و در ۹ دی همان سال نیز امت در دفاع از این انقلاب اسلامی تجلی پیدا كرد.

بسیج تمام حوادث و فتنه‌های بعد از انقلاب را برطرف كرد
وی با تصریح اینكه عصاره این ملت یعنی بسیج تمام حوادث و فتنه‌ها را پس زد و برطرف كرد، گفت: اگر ترس استكبار جهانی از قدرت دفاعی ما نبود، قطعاً با ما برخورد می‌كردند و در كشور ما نیز همانند سایر كشورها اردو می‌‍دند.
كوشكی با تأكید بر اینكه بسیج در هر جایی كه حادثه و یا سختی می‌خواهد به كشور وارد شود، به عرصه ورود پیدا می‌كند، گفت: گرامیداشت هفته بسیج زمانی زیباست كه گروه‌های مختلف برای پیشبرد اهداف این كشور تلاش كنند.
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس مشكلات معیشتی و فرهنگی مردم را یادآور شد و گفت: اگر امروز مسئله اقتصادی و معیشت مردم را در داخل كشور حل كنیم بسیاری از دغدغه‌های آنان كم شده و احساس آرامش می‌كنند.
وی، داشتن روحیه جهادی را مورد تأكید قرار داد و افزود: اگر انسان تدین لازم و همچنین روحیه جهادی را نداشته باشد، عمدتاً به دنبال كسب منافع خویش می‌رود در حالی كه بسیجی خود را فدا می‌كند تا مردم به آرامش برسند.

حفظ ویژگی‌های بسیج لازمه حركت امروز كشور است
كوشكی در ادامه خصوصیات بسیج را برشمرد و آنان را لازمه حركت امروز دانست و گفت: نخستین خصوصیت این است كه باید عمیقاً معتقد باشیم كه اسلام قدرت حل مسائل و مشكلات را دارد و این فرمان الهی است و نباید از كفار تبعیت كنیم.
وی با یادآوری اینكه ما در عرصه‌های مختلف دفاعی، علمی، هسته‌ای، صنایع پیشرفته و غیره به پیشرفت رسیده‌ایم، گفت: اما سئوال اینجاست كه چرا نمی‌توانیم مشكلات اقتصادی كشور را حل كنیم و دلیل آن هم این است كه باید ایمان عمیق داشته باشیم كه اسلام تمام مشكلات را حل می‌كند و باید از ظرفیت‌های داخلی خود بهره جوییم.

مردم ما آماده دفاع از دین هستند
كوشكی با تأكید بر اینكه اسلام و مسلمانان می‌توانند مشكلات خود را برطرف كنند، گفت: مردم ما آماده دفاع از دین هستند چنانچه در عرصه‌های مختلف این مسئله را ثابت كرده‌اند.
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس دومین خصوصیت را صادق‌الوعد بودن دانست و گفت: اگر وعده می‌دهیم باید عمل كنیم و اگر جایی دیدیم كه نمی‌توانیم كاری كنیم نباید وعده داریم و چرا باید مطالباتی ایجاد كنیم و نتوانیم آن‌ها را انجام دهیم و بعد خنجر به روی دیگران بیندازیم و گناه عدم تحقق وعده‌های خود را به گردن دیگران بیندازیم.

بسیجی باید شعار و عملش یكی باشد
وی اظهار كرد: ویژگی سوم بسیجی این است كه شعار و عملش باید یكی باشد و اگر تنها بگوییم ولایی هستیم اما در خط ولایت حركت نكنیم، نمی‌تواند برای كشور ما آورده‌ای داشته باشد لذا باید دقت كنیم كه شعار و عمل ما یكی باشد.
كوشكی، ویژگی چهارم را مبارزه با فساد و اشرافی‌گری برشمرد و افزود: حقوق‌های نجومی، اختلاس چند هزار میلیارد تومانی برای نظام جمهوری اسلامی بسیار زشت است و فرقی نمی‌كند مربوط به كدام دوران باشد و نباید آن‌ها را تنها به یك دوران دانست.

مدیریت جهادی برای نظام و اسلام كارآمدی ایجاد می‌كند
معاون هماهنگ‌كننده سپاه فجر فارس، مدیریت جهادی و انقلابی را مورد تأكید قرار دارد و گفت: مدیریت جهادی برای نظام و اسلام كارآمدی ایجاد می‌كند؛ چنانچه در جنگ نیز آن را به اوج خود رساندیم و امروز هم به این مدیریت نیاز داریم.
وی، خواستار رفع مشكلات اقتصادی و فرهنگی مردم شد و گفت: اگر این دو مشكل مردم حل شود، آنان هیچ مسئله‌ای با نظام جمهوری اسلامی ندارند و كشور و نظام خود را دوست دارند و آماده جانفشانی برای آن هستند چنانچه تاكنون هم بوده‌اند لذا باید به اقتصاد مقاومتی، رفع مشكلات فرهنگی و مقابله با هنجاری‌های اجتماعی توجه ویژه كنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: