گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۹۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
سرلشکر باقری در جشنواره مالک اشتر بسیج:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اصول 5گانه رهبر معظم انقلاب به منشور بسیج تبدیل خواهد شد ،گفت: باید کاری کنیم تا روز به روز اندیشه و عمل جهادی و تفکر جهادی بیش از بیش در کشور حاکم شود.

به گزارش تنویر سپیدان به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی در جشنواره مالک اشتر بسیج اظهار داشت: اربعین مانور با عظمت عاشقان اباعبدالله(ع) به زیبایی به نمایش گذاشته شد و نمادی برای وحدت مسلمانان بود و جا دارد از مردم عراق بواسطه پذیرایی و ارتش و پلیس و حشدالشعبی که امنیت بی‌نظیری را در این سرزمین پر از ناامنی برای زائران فراهم کردند، تشکر کنیم.

سرلشکرباقری با بیان اینکه حضرت امام(ره) بسیج را ایجاد کرد و این بسیج مایه عزت و اقتدار نظام شد، گفت: بسیج بیشترین نقش را در ارتقای امنیت و فرهنگ و اقتصاد وسایر عرصه ها در انقلاب اسلامی داشته است.

وی افزود: شهدای مدافع حرم هرکدام در بسیج عضویت داشتند و خود برای ارتقای امنیت انقلاب اسلامی
پیشقدم شدند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: نام بسیج با مقاومت عجین شده و تنها نسخه نجات بخش در برابر تهدیدات است.

سرلشکرباقری با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان گفت: اصول پنج گانه‌ای که رهبری معظم انقلاب درباره بسیج فرمودند تبدیل به منشور بسیج خواهد شد و بسیجیان بعنوان دستورالعمل آن را اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: بسیج همواره در مسیر خواست رهبری و رشد و تعالی کشور بوده و امروز ایران اسلامی به بسیج تبدیل شده که باید به حرکت در این مسیر شتاب دهیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: رشد کمی بسیج و اعلام 25میلیون نفر عضو بسیج نیز جای شکرگزاری دارد.

سرلشکرباقری افزود: البته همه بسیجی هستند مگر افرادی که با انقلاب عناد دارند و ما باید به بسیجیان میدان بدهیم تا با خلاقیت خود اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی را دنبال کنند.

وی اظهار داشت: کمیت بسیج به هیچ‌وجه نباید مانعی برای ارتقای کیفی و معنوی آحاد بسیج شود هرچند در کیفیت هم گام‌های بسیار خوبی برداشته شده اما کمیت باید بر کیفیت غلبه کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: ما بعنوان مسئولین کشور نباید به نیاز بسیجیان بی تفاوت باشیم البته که بسیجیان هیچگاه دنبال نیازهای مادی نبوده‌اند.

سرلشکرباقری گفت: تهدیدات فرهنگی به حدی بالاست که اقدامات زیاد بسیج هم نتوانسته پاسخگوی همه آنها باشد و باید به این حوزه توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: حوزه خواهران در بسیج نیز باید به اندازه حوزه برادران مد نظر قرار بگیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما هرساله باید در شاخص‌های علمی بسیج شاهد رشد باشیم، افزود: تقویت بنیه علمی بسیج در سال‌های اخیر مورد توجه بود و کارهای بزرگی نیز انجام شده است.

سرلشکرباقری گفت: فراگیری بسیج در ٢٢ قشر از اقدامات بسیار مبارکی است که در دوره مدیریت اخیر صورت گرفت.

وی تصریح کرد: ما باید مراقبت کنیم تا مسجد بعنوان پایگاه مهم بسیج و یادگیری معارف جایگاه اصلی را حفظ کند و ایجاد اقشار نباید این نقش مسجد را کاهش دهد. نقش مساجد را باید حفظ و تقویت کنیم و متولیان مساجد هم باید از این رویکرد استقبال کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مساله دیگری که مورد توجه همه فرماندهان و مسولین است، رویکرد نظامی و دفاعی بسیج است. بسیج با تمام رویکردهای خود اما مسولیت اولیه اش ارتقای امنیت پایدار و بازدارندگی و ایجاد قدرت و استحکام انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات نظامی ، امنیتی  و فضای مجازی است.

سرلشکرباقری افزود: همین امروز در سوریه، همان تعداد اندکی که برای دفاع از حرم اجازه حضور یافتند نشان دادند که بسیجیان نخبه ترین رزمندگان و گل سر سبد دفاع از مقاومت هستند و اگر رهبری اجازه دهند، صدها هزار نفر از این جوانان آمادگی حضور در جبهه مقاومت را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بسیج در کمک به دولت در حوزه‌های عمرانی و سازندگی اقدامات بزرگی به انجام رسانده است ، دولت نیز باید روز به روز بیشتر ازاین بازوی توانمند کشور برای پیشبرد اهداف کشور بهره بگیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سازوکارهای راهیان نور بایستی بهتر شود، گفت: البته الان هم بسیار خوب است و با اقدامات مناسب تلفات جاده ای بسیار کاهش بافته و به صفر نزدیک شده است.

سرلشکرباقری همچنین اظهار داشت: اتاق های فکراندوزی باید شکل بگیرد و تا بتوانیم انتظار رهبری در این حوزه را بخوبی دنبال کنیم.
وی تصریح کرد: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که فضای مجازی به زندگی حقیقی ما تبدیل شده و بسیج بایستی در این امر نیز فعال باشد و از این فضا بعنوان فرصت برای غلبه حسنات استفاده کند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: واقعا  آنچه باید از جانب بسیجیان صورت بگیرد، بخوبی انجام می‌شود اما آنچه از جانب ما و امثال ما باید انجام شود کم و کاستی هایی دارد.

سرلشکرباقری گفت: باید کاری کنیم تا روز به روز اندیشه و عمل جهادی و تفکر جهادی بیش از بیش در کشور حاکم شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: