گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۹۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
سرلشکر جعفری در جشنواره مالک اشتر بسیج:
فرمانده کل سپاه بابیان اینکه بسیج شجره طیبه ای است که بقای انقلاب اسلامی به آن وابسته است گفت:بسیج جناحی نیست اما در جناح انقلاب است و با جبهه ضدانقلاب مقابله می‌کند.
به گزارش تنویر سپیدان به نقل از سپاه نیوز؛سردارسرلشکرپاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جشنواره مالک اشتر بسیج که صبح امروز برگزار شد، با بیان اینکه بسیج شجره طیبه ای است که بقای انقلاب اسلامی به آن وابسته است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به عمر چهل ساله خود نزدیک می‌شود و هرچه می‌گذرد، عزت و عظمت آن بیشتر بر همگان آشکار می‌شود.

وی افزود: بدون تردید بسیج و بسیجیان نقش تعیین کننده و محوری در این توفیق و راه الهی داشته و دارند.

سرلشکر جعفری  تصریح کرد:  بسیج بخش عظیمی از مردم مومن انقلاب هستند که دل در گرو یاری دین خدا دارند و با توجه به اهداف بلندی که انقلاب اسلامی دارد و هنوز راه زیادی تا تحقق آن اهداف داریم، باید بدانیم راه سختی در پیش است.

وی  افزود: از دیروز و با سخنان رهبری معظم انقلاب اسلامی ، گروه ها و هیات های اندیشه ورزی در خصوص نقش های بسیج تشکیل می‌شود تا اقدامات بسیج عمق بیشتری بگیرد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به فرمایشات روز گذشته ی رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان تصریح کرد : معظم له در خصوص تهدیدات انقلاب سخنانی را مطرح کردند که یکی از آنها نفوذ است و اینها را هشدار داده و راهکار ارائه کردند و از همه ما خواستند نقش تعیین کننده برای مقابله با تهدیدات ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه حرکت انقلاب رو به جلو و پیشرفت است و آثار آن را می‌توان دید، گفت: البته چشم بصیرت و دل عاشقی می‌خواهد تا اینها را بفهمد. اینها ابعاد معنوی دارد و کمتر به چشم کسانی که نگاه مادی دارند می‌آید.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی همه‌اش جنبه‌های سلبی نیست بلکه در کنار موضوعات سلبی برای مقابله با تهدیدات، از جنبه‌های ایجابی هم برخوردار است.

وی اضافه کرد: آنچه که ما تا کنون صد در صد موفق بودیم مقابله با تهدیدات در همه عرصه ها -چه نظامی، چه تهدیدات نرم و فرهنکی و چه سیاسی- بوده است.

سرلشکر جعفری یادآور شد: در جنگ تحمیلی دشمن می‌خواست انقلاب را در ایران حبس کند ولی نتیجه جنگ، صدور انقلاب اسلامی به منطقه و جهان بود.

فرمانده کل سپاه  در ادامه اظهار داشت: در مسایل امنیتی هم به همین گونه بود و همه اقدامات دشمن نتیجه عکس داد. مثلا در فتنه ٨٨ که بزرگترین فتنه امنیتی و سیاسی در کشور ما بود، نتیجه‌اش  پدیده ٩ دی شد.

سرلشکرجعفری گفت: ما هرجا تهدید را درک کنیم، برای مقابله با آن بسیج می‌شویم اما آنجایی که خطر حس نمی‌شود مشکل داریم مانند تهدیدات فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی. اینجا تهدیدات خوب حس نشده هرچند در عرصه ی تهدیدات اقتصادی بیشتر متوجه موضوع شده ایم.

وی تصریح کرد: آنچه  مهم است و ما باید از این به بعد برای آینده انقلاب و بسیج بیشتر به آن فکر کنیم این است که بدانیم شرایط انقلاب اسلامی تغییر کرده و پیچیده شده است  ووضعیت دیگر همچون گذشته نیست.

فرمانده کل سپاه افزود: در همین راستا رهبری معظم انقلاب بر تشکیل هیات های اندیشه ورزی تاکید کرده اند. مقابله با تهدیدات سخت و امنیتی بخوبی انجام شده اما مقابله با تهدیدات نرم و سیاسی چه؟

وی باتاکید برنقش اساسی و تعیین کننده‌ بسیج در دفاع از انقلاب اسلامی ، گفت: این نقش پذیری محدود به  یک یا چند عرصه نبوده و هیچ محدودیتی ندارد و بسیج باید در همه عرصه ها نقش خود را ایفا کند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه جهاد فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی خیلی سخت تر از جهاد در عرصه های سخت است، گفت: اولین شرط لازم و ضروری برای اینکه بسیج بتواند در این شرایط حساس انقلاب نقش خود را ایفا کند، دانستن و بصیرت برای درک عمل انقلابی است که بسیار سخت و پیچیده است و هر سطحی از بسیج و سپاه و ارتش نیاز به هیات‌های اندیشه‌ورزی دارد.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته بنا بر فرمایش رهبری معظم انقلاب اسلامی  بسیج جناحی نیست ولی این را خیلی ها متوجه نمی شوند، افزود: امروز مسایل سیاسی در غالب گروه ها و جریانها قابل درک است. موضوع حزب و جریان برای غربی هاست و متعلق به انقلاب اسلامی نبوده است.

وی افزود : در جریان اسلام شیعی که خط روشن است خیلی بحث حزب و اینها قابل طرح نیست و بسیج هم حتما در غالب حزب و جریان عمل نخواهد کرد و در مقابل جریان دیگری خواهد ایستاد که جریان ضدانقلاب است. بسیج جناحی نیست اما در جناح انقلاب است و با جبهه ضدانقلاب مقابله می‌کند.

سرلشکر جعفری در عین حال تاکید کرد: شناخت ضدانقلاب امروز بسیار سخت است و با ضدانقلاب‌های مسلح اول انقلاب تفاوت دارد.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: در نظام اسلامی و انقلاب اسلامی یک نفر تعیین شده تا خطوط و جهت اصلی و حرکت مسیر انقلاب اسلامی را مشخص کند که آن هم ولی فقیه است و ضد انقلاب از نظر ما و بسیج کسی باید باشد که مسیر تعیین شده توسط رهبری را قبول ندارد.

وی با بیان اینکه به فرموده حضرت امام(ره)، انقلاب همیشه از داخل ضربه خورده است، گفت: اگر انقلاب اسلامی نباشد، جمهوری اسلامی معنا ندارد و جمهوری اسلامی در واقع ظرف و بستر انقلاب اسلامی است.

سردار جعفری با بیان اینکه همیشه تهدیدات از بیرون به فرصت تبدیل شده است، افزود: ما باید بدانیم تهدید از درون در جنبه های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و ... از کجا و از ناحیه چه کسانی است.

فرمانده کل سپاه گفت: کسی که به فرمایشات و راهکارهای رهبری در مسایل اقتصادی عمل نمی‌کند و آن را قبول ندارد چگونه خود را انقلابی می‌داند؟

سرلشکرجعفری ادامه داد: معظم له در خصوص شبیخون فرهنگی بارها هشدار دادند اما برخی از آقایان می‌گفتند کدام شبیخون فرهنگی؟ و در عمل مخالفت می‌کردند. این فرد چطور می‌تواند انقلابی باشد؟

وی افزود: و یا متاسفانه  در مورد رابطه با امریکا و غرب که رهبری هشدار می‌دهند، برخی نه تنها به آن توجه نمی‌کنند بلکه بدنبال اصلاح آن هستند یعنی میخواهند در مسیر تعیین شده انقلاب، اصلاحات انجام دهند حالا ما چطور اینها را انقلابی بدانیم؟

سرلشکر جعفری در پایان با تاکید بر اینکه اساس انقلاب اسلامی دفاع از مسلمانان و مظلومان است گفت: برخی می‌گویند ما چه کار به لبنان و سوریه و یمن داریم و یا اینکه امریکا و اسرائیل و عربستان خائن چکار می‌کنند. ما باید فقط به فکر مردم خودمان باشیم؛ مگر می‌شود انقلاب اسلامی به فکر ملت‌های مظلوم و ظلم ستیزی نباشد؟ جالب است که این افراد خودشان را هم انقلابی می‌دانند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: