کد خبر: ۹۶۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
معاون هماهنگ کننده سپاه فجر:
سرهنگ پاسدار کوشکی گفت: یک هزار نفر در استان فارس در دوره آموزشیِ این طرح شرکت کرده و یک میلیون و پانصد هزار قطعه از طیور فارس در این طرح واکسینه می شوند.
به گزارش تنویر، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی با بیان اینکه طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل با حضور دوازده هزار بسیجی در سراسر کشور آغاز شد، گفت: با اجرای این طرح در مدت سه روز پانزده میلیون قطعه از طیور روستایی در دوازده استان کشور با همکاری سازمان بسیج سازندگی و  سازمان دامپزشکی کشور علیه بیماری نیوکاسل واکسینه می شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر با بیان اینکه اهداف اصلی این طرح کسب اطمینان از سلامت طیور روستایی و ممانعت از سرایت بیماری به مجموعه های صنعتی پرورش طیور است، گفت: این طرح واکسیناسیون در 29 شهرستانِ استان فارس توسط 333 تیمِ آموزش دیده بسیج و در 666 روستا اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بسیجیان فارس حضور گسترده ای در این اردوی جهادی داشته اند، خاطرنشان کرد: یک هزار نفر در استان فارس در دوره آموزشیِ این طرح شرکت کرده و یک میلیون و پانصد هزار قطعه از طیور فارس در این طرح واکسینه می شوند.

سرهنگ پاسدار کوشکی با تاکید بر اینکه  برای انجام چنین طرح هایی در کشور نیازمند به اقدام جهادی هستیم، گفت: بسیج با تمام توان وارد این عرصه شده تا این طرح ملی طِی سه روز با حداکثر دقت و سرعت انجام شود.

وی افزود: این طرح از پنجم آذرماه آغاز شده و یکی از اهداف حضور بسیج در این طرح کمک به حفظ و ارتقای سلامت محصولات غذایی  است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر افزود:  بیماری نیوکاسل که بیشتر در فصل های پاییز و زمستان دیده  می شود یک بیماری ویروسی واگیردار و خطرناک در بین طیور است این بیماری می تواند در مدت زمان کوتاهی خسارت زیادی به مرغداری های صنعتی و طیور روستاییان وارد سازد،  واکسیناسیون یکی از مهم ترین راه های مقابله با این بیماری است.
نام:
ایمیل:
* نظر: