پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۱۵:۱۱
کد خبر: ۹۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱
امام جمعه بوانات در همایش 5آذر
به گزارش تنویر بوانات به مناسبت 5آذر سالروز تشکیل بسیج حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان ایران زمین اظهار داشت: بسيجي یعنی داشتن تفكر جهادي و انقلابي، بسیجی یعنی کسی که الهام گرفتۀ از حماسه‏ هاي انسان ساز بعثت نبوي(ص) و غدير علوي(ع) و عاشوراي حسيني(ع)، است و با است‏قامت و استوار در برابر هرگونه‏ بي‏عدالتي، كژي، و ظلم و فتنه‏اي، غيرتمندانه مي‏ايستد و از همه وجود براي خدمت خالصانه و بي‏ منت به دین و خلق خدا سر از پا نمي‏ شناسد.

امام جمعه بوانات افزود: بودند و هستند کسانی که از بودن در صحنه های انقلاب اظهار پشیمانی می کنند اینها از روی احساس آمدند و رفتند، اما بسیجی واقعی از روی بصیرت و فهم آمد، مقاومت کرد و ماند و حوادث ناگوار او را تغییر نداد. پس توجه کنیم جناحی کردن بسیج جفاست و بسیجی جناحی نشده و نمی شود، و اگر کسی تحت این لوا خواست خودش را بسیجی بنامد و زیر پرچم فلان جناح سینه بزند یقیناً از جلگه بسیج خارج شده، البته این بدان معنا نسیت که نظر نداشته باشد بلکه نظر دارد، عمل هم دارد، منتهی تحت لوای ولایت و حفظ ارزشهای انقلاب. نکته بعد «در بسیج هم‌افزایی لازم است.

خطیب جمعه بوانات در ادامه سخنان خود به لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد نیز اشاره کرد و گفت: یک سخنرانی در فلان شهر لغو می شود حال لغو آن درست بوده یا نه قاعدتا قانون تعیین می کند، آنوقت همه بسیج شده اند تا با دادستان آن شهر در بیافتند، ریاست محترم جمهور هم هزاران مایه شرمساری که در طول این سه سال شاهد آن بودیم رها فرمودند و به لغو سخنرانی نماینده ای که معمولا در سخنانش مطالب تنش آفرین مطرح می کند چسبیده اند و لغو این سخنرانی را مایه شرمساری معرفی فرمودند.

وی اضافه کرد: مردم این روزها نظر دادند، همه گفتند، مایه شرمساری اختلاس صندوق ذخیره است، مایه شرمساری حقوقهای نجومی است که حضرت امام خامنه ای فرمودند باید برخورد شود و مشمول مرور زمان نشود ولی شش ماه گذشت و خبری نشد، مایه شرمساری وعده های عمل نشده است، مایه شرمساری، معظل بیکاری جوانان ما هست که هر روز به تعدادشان افزوده می شود، مایه شرمساری روند رو به افزایش طلاق و اعتیاد است که سرمنشأ آن نیز بی کاریست.

حجت الاسلام زارع در جای دیگری از سخنان خود فرارسیدن روز مجلس را به نمایندگان واقعی مردم تبریک گفت و تصریح کرد: سالم ‏بودن از خصوصیات نماینده خوب است که از جهات مختلف است؛ سلامت سياسي، سلامت اخلاقي، سلامت مالي؛ اين‏ها مسائلي است كه به يك يك دوستان عزيزمان، نمايندگان محترم ارتباط پيدا مي‏كند. امروز هم مثل همیشه مجلس زیر ذربین داخلی و خارجی است، وقتی عملی صورت می پذیرد که وزن مجلس کم می شود و یا منافع افراد بر مصالح نظام پیشی می گیرد موجب شادی دشمن و نگرانی دوستان انقلاب گردد. امروز چشم امید مردم به نظارت دقیق نمایندگان بر عملکرد دولت است، مشکلات اقتصادی دمار از روزگار مردم را در آورده، باید قوانینی وضع شود و بر اجرای دقیق آن نظارت شود تا کمر خمیده قشر عظیمی که زیر بار فشار اقتصادی خم شده دوباره راست شود.

امام جمعه بوانات به اربعین حسینی و حضور میلیونی در راهپیمائی اربعین اشاره کرد و افزود: حماسه ای که احیاگر اسلام ناب و تضمین کننده حیات شیعه و ولایت اهلبیت است، این خیزش عظیم مردمی که نعمت بزرگ ایجاد صفا و صمیمیت و همدلی بین مسلمین را بنمایش گذاشت باید حفظ کرد و راه حفظ آن حضور بیش از پیش هر سال است. جا دارد از دولت و ملت عراق بخاطر پذیرائی بی نظیر از خیل جمعیت عاشق اباعبدالله الحسین(ع) تشکر شود.

زارع همچنین فرا رسیدن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را تسلیت گفت و اظهار داشت: ضمن عرض تسلیت شهادت این انوار طیبه از همگان برای بزرگداشت مقام اهل بیت برای حضور در مجالس سوگ و وعظ دعوت می شود. خصوصا راهپیمائی آخر صفر که نماد ولایتمداری ما اهالی بوانات و فرصت تجدید عهد با امام رئوفمان آقا علی بن موسی الرضا(ع) است.

امام جمعه بوانات همچنین ضمن تشکر از خدای رحمان بابت بارش رحمت الهی خطاب به مسولین گفت: یک مطلبی هم به مسئولین محترم عرض کنم گرچه می دانم دغدغه آنها هست اما برای پیگیری بیشتر، باغداران کشمش های تولیدی امسالشان هنوز روی دستشان مانده و بفروش نرسیده پیگیری صورت پذیرد تا شیرینی محصول مختصر سال قبل لااقل باقی بماند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: