کد خبر: ۹۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۸
فرمانده سپاه عشایر فارس
همزمان با ایام هفته بسیج، یادواره ۹۲ شهید عشایری دبیرستان شبانه‌روزی شهید بهشتی شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سپاه عشایر فارس ، همزمان با ایام هفته بسیج، یادواره ۹۲ شهید عشایری دبیرستان شبانه‌روزی شهید بهشتی شیراز با حضور سردار یداللهی، از فرمانده ارشد دوران دفاع مقدس به‌همت سپاه عشایری استان فارس در این مدرسه برگزار شد.
سرهنگ عیسی افسری، فرمانده سپاه عشایر فارس در این مراسم شهدای این دبیرستان را سند افتخار عشایر این استان دانست و گفت: نوع بشر مرگ را طبیعتاً دوست ندارد و میل به جاودانگی دارد این را حتی در ادبیات هم ملاحظه می‌كنیم و مجموعه‌های منظوم و منثوری فراوانی این مسئله را مطرح كرده‌اند اما با تمام این تفاسیر شهدای ما مرگ سرخ را انتخاب كردند زیرا اعتقاد داشتند كه این نوع مرگ بهترین تجارتی است كه می‌توانند با خدای خود داشته باشند.
 وی ضمن برشمردن آیاتی از قرآن كریم گفت: خداوند در قرآن كریم تأكید می‌فرماید كه به خدا و رسولش ایمان آورید و در راه خدا با جان و مال‌هایتان جهاد كنید و این بهترین تجارت با خداوند است كه در ازای آن بهشت جاودانی نصیب بشر خواهد شد و شهدای ما نیز این چنین با خدای خود معامله كردند تا چراغ راهی برای ما باشند.
افسری در بخش دیگری از سخنان خود با تأكید بر اینكه امروز مردم نیاز به خدمت دارند، گفت: امروز خدمتگزاری مدیران برای مردم مهم است و این مردم از پرداخت حقوق‌های نجومی به مدیران ناراحت می‌شوند و اصلاً چنین مسئله‌ای در شأن مدیران جامعه اسلامی نیست.
فرمانده سپاه عشایر فارس با بیان اینكه مدیران نیز باید آنچه را كه به مردم خدمت كرده‌اند به عنوان افتخار خود محسوب كنند نه وابستگی به یك حزب و جناح، گفت: طراز مدیر جامعه اسلامی حزب شهدا بودن و حزب الله بودن و دفاع از ارزش‌های مملكت اسلامی است.
وی با تصریح اینكه زندگی اشرافی و قارونی مدیران در جامعه اسلامی محكوم است، گفت: امروز حتی آن قارونی كه در ایالات متحده آمریكا هم رأی آورده است راه به جایی نخواهد برد و همچنان بر عهدشكنی خود اصرار می‌ورزند.
افسری ضمن محكومیت جنایت‌های داعش و استكبار جهانی در كشتار مسلمانان و شیعیان گفت: امروز مشاهده می‌كنیم كه استكبار جهانی به بهانه مبارزه با تروریسم، عروسی مسلمانان را تبدیل به عزا می‌كند و ارتش دفاع ملی یك كشور را بمباران می‌كند و زائر كربلا را به خاك و خون می‌كشد و این‌ها همان مفهوم حقوق بشری است كه از آن دم می‌زنند.
بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم میرزایی، قهرمان جانباز پارالمپیك كه از دانش‌آموزان سابق این دبیرستان بوده است به بیان خاطره‌گویی از شهدای هم‌رزم عشایری خویش پرداخت.
همچنین اكبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تبریك ایام هفته بسیج، مقام شامخ شهدا را گرامی داشت و گفت: این گنجینه‌ها نظام، انقلاب و امنیت ما را بیمه كرده است و همه ما مدیون این چهره‌ها هستیم كه زمانی در پشت این صندلی‌ها درس می‌خواندند
وی با تأكید بر اینكه باید راه شهدا را ادامه دهیم، گفت: دانش‌آموزان ما باید به این نكته توجه داشته باشند كه راه شهدا را هم در جبهه‌ها رزم و هم در جبهه‌های علمی ادامه دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: