پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۵۰:۱۹
کد خبر: ۹۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری:
در هر برهه اي از زمان كه زمينه براي وحدت فراهم آمده خوي تفرقه افكني دشمن زياد شده و سعي در نابودي زمينه اتحاد ميان مسلمانان داشته است.

به گزارش تنوير مولوي نذير احمد سلامي نماينده استان سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري و عضو شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در يادواره 42 شهيد اهل تسنن جنوب استان فارس كه به همت پايگاه نبي اكرم (ص) و حوزه امام علي (ع) شهر گله دار در دانشگاه پيام نور اين شهر برگزار شده بود بيان داشت: خداوند متعال توحيد كلمه را مقدم بر كلمه توحيد ذكر كرده است شايد اين اشاره اي باشد به اينكه توحيد و بهره مندي از آن موقوف به وحدت كلمه است و تا زماني كه امت اسلامي وحدت كلمه نداشته باشد نمي تواند از مزاياي كلمه توحيد بهره مند شود، همانگونه كه ما امروز شاهد هستيم چون وحدت و انسجام ميان ما حاكم نيست امت اسلام دچار بحران هايي است كه براي هيچ كس پنهان نيست.

وي ادامه داد: ما اگر با وحدت و انسجام از فرصت ها،ضرفيت ها و امكاناتي كه خداوند متعال در اختيار امت كذاشته استفاده كنيم و چالش هاي پيش روي خود را بشناسيم قطعا به عظمت صدر اسلام برمي گرديم.

عضو شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي تاكيد كرد: آن چه كه امروز امت اسلام را تهديد مي كند تفرقه خواهي دشمن و تشتت و خشونت است و اگر تاريخ را مطالعه كنيم در هر برهه اي از زمان كه زمينه براي وحدت فراهم آمده خوي تفرقه افكني دشمن زياد شده و سعي در نابودي زمينه اتحاد ميان مسلمانان داشته است.

مولوي سلامي اسلام خشن را از تهديد هاي امروز جهان اسلام برشمرد و بيان داشت: اسلام خشن است با حركات خود چهره اسلام را بد نام كرده وي ادامه داد داعش ادعاي حكومت اسلامي دارد در صورتي كه اگر اعمالش را با ادعايش مقايسه كنيم از زمين تا آسمان فاصله دارد اما مي داند در مجامع اسلامي تا پسوند اسلام را به حركات خود مرتبط نكند موفق نمي شود لذا با ادعاي حكومت اسلامي مسلمانان را فريب مي دند و به پيش مي رود.

نماينده سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري با انتقاد از عملكرد كشور هاي اسلامي در مقابل داعش بيان داشت: كشور هاي اسلامي مي بايست عليه داعش قيام مي كردند و فتواي كفر آن ها را صادر مي كردند يا اين را دعوت و راهنمايي و هدايت مي كردند.

مولوي سلامي با بيان اين موضوع كه نعمت نفت متعلق به امت اسلام است نه دشمنان آن ها بيان داشت: كشور هايي كه خود را مدعي اسلام مي دانند و سرشار از دلار و نعمت نفت هستند اين ثروت را در اختيار دشمنان ما قرار مي دهند و در بانك هاي آمريكايي و اروپايي پس انداز مي كنند و دشمنان ما با استفاده از همين دلار ها صنعت نظاميشان در حال حركت و كارگرانشان مشغول كار هستند و اين اسلحه و مهمات جنگي و قتي كه تاريخ مصرفشان تمام و از رده خارج مي شوند با بهانه هاي مختلف به مسلمان مي فروشند و اسلام هراسي و ايران هراسي مي كنند و ذهنيت دشمني ميان مسلمانان و كشورهاي اسلامي ايجاد مي كنند و اي كاش باز اين اسلحه را عليه دشمنان اسلام استفاده مي كردند و بر سر اسرائيل مي ريختند اما اين تجهيزات جنگي بر سر مسلمانان افغانستان، عراق، يمن و ... ريخته مي شود و اين يك چالش عظيم است.

عضو شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي تصريح كرد: ممكن است داعش از لحاظ نظامي تضعيف شود اما اين تفكر از بين نمي رود و بسياري از كساني كه به داعش ملحق مي شوند جوانان بيكار هستند، اگر كشورهاي ثرومند اسلامي از ثروت خود به اين جوانان كمك مي كردند اين جوانان ملحق به داعش نمي شدند.

نماينده سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: خداوند متعال ضرفيت ها، امكانات و توانمندي هاي بسياري را در اختيار امت اسلامي گذاشته كه اگر امت اسلامي با وحدت و همدلي حركت مي كرد همه چالش ها تبديل به فرصت مي شد.

مولوي سلامي ادامه داد: غربي ها دو تحليل نسبت به مسلمانان داردند و مي گويند خداوند متعال دو مرتبه يكي با قرآن كريم و ديگري با نفت با مسلمانان سخن گفته است دو نعمت يكي مادي و يكي معنوي كه در اختيار امت اسلامي است كه اگر درست استفاده مي شد ما ابر قدرت مي بوديم، ما همان قرآن كه بر پيامبر نازل شده را بدون كوچك ترين تغييري در اختيار داريم اما چون در مسير قرآن حركت نمي كنيم نمي توانيم عليه دشمن پيروز شويم.

عضو شوراي عالي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي گفت: ما در منطقه اي زندگي مي كنيد كه اطراف ما را نا امني احاطه كرده و قطعا اين بحران ها بعد از پيروزي انقلاب شروع شده كه هدف اصلي آن تصري دادن اين بهران ها در كشورما و از بين بردن اين نظام است اما تا بحال با درايتي كه شما مردم داريد موفق نشده اند.

مولوي سلامي مديريت نظام بر اساس موازين اسلامي و ديني،توصيه هاي بنيان گذار انقلاب اسلامي،تاكيدات مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) و موضع گيري به حق ايشان در رابطه با مسائل ملي و بين المللي،جانفشاني و فداكاري نيروهاي مسلح بخصوص بسيج و سپاه و تعامل مردم با مسئولين و مسئولين با نظام را از مولفه هاي امنيت نظام جمهوري اسلامي بر شمرد و تاكيد كرد: تمام سياست مداران و جامعه شناسان اتفاق نظر داردند بر اين كه استمرار بخشيدن به يك انقلاب از خود انقلاب مشكل تر است، چون پس از پيروزي انقلاب تمامي جريان هايي كه در پيروزي انقلاب نقش داشته اند سعي مي كنند انقلاب را تصاحب كنند و ترديدي نيست كه در پيروزي انقلاب نقش امام خميني (ره) برجسته بود اما پس از انقلاب همه عناصر سعي داشتند انقلاب را تصاحب كنند، و بي ترديد اگر سپاه و بسيج و ساير نيروهاي مسلح نبودند انقلاب استمرار پيدا نمي كرد.

وي ادامه داد: اين مولفه ها همان گونه كه در شكل گيري انقلاب نقش داشتند در استمرار انقلاب نيز نقش دارند، اگر ما امروز امنيت داريم به خاطر اين مولفه هاست كه بايد آن ها را بشناسيم و براي پاسداري از آن ها كوشش كنيم.

نماينده سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري بيان داشت: در فرايند شكل گيري نظام،جنگ تحميلي هشت ساله و در مراحل بعد از جنگ تا كنون تشيع و تسنن كنار هم بودند و در تمامي اين مراحل اهل تسنن و تشيع شهيد داده اند و اين پاسخ محكمي است به ياوه گويي هاي كساني كه مي گويند اين انقلاب شيعي است، در واقع انقلاب بر مبناي اسلام شكل گرفت و در هيچ زماني امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري(مدظله العالي) نگفته اند كه انقلاب شيعي است و سخنان كساني كه باعث رنجش اهل تسنن و تشيع مي شوند را نبايد به حساب نظام و مقام معظم رهبري گذاشت ما بايد ببينيم قانون اساسي،امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري(مد ظله العالي) چه مي گويند.

مولوي نذير احمد سلامي عضو شوراي عالي مجمع تقريب مذاهب اسلامي در پايا صحبت هاي خود خاطرنشان كرد: اگر به توصيه هاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري عمل شود وحدت به گونه اي حاكم مي شود كه دشمنان نخواهند توانست تصور كنند كه در صفوف ملت رخنه ايجاد كنند اما اگر توان فكري و جسمي را عليه همديگر به كار بگيريم به دشمنان كمك كرده ايم، در اين جا بصيرت لازم است تا از شر دشمنان در امان بمانيم، اگر ساده لوح باشيم و فريب دشمن را بخوريم نتيجه همان مي شود كه در كشور هاي همسايه مي بينيم.

نام:
ایمیل:
* نظر: