آخرین اخبار
کد خبر: ۹۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس:
مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس حضور دانشجویان در برنامه های این مرکز را زینت شبکه فارس توصیف کرد و گفت: دانشجویان ایده های رسانه ای خود را به صداوسیمای مرکز فارس ارائه کنند.

سید تقی سهرابی در نشست صمیمی با نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های شهر شیراز که به همت بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد، جلسات دانشجویی را پرنشاط، باانگیزه و ایده های دانشجویان را ناب و خیلی خوب توصیف کرد و با تاکید بر روحیه مطالبه گری  اظهار داشت: در فضای کنونی جهان رسانه هایی مشغول پیام رسانی هستند و تلاش دارند که مخاطبان زیادی را جذب و مخاطبان فعلی خود را نیز حفظ کنند و در این راستا خطوط قرمزی برای خود قائل نیستند و از هر ابزاری برای به کمندانداختن مخاطب استفاده می کنند اما ما به عنوان رسانه ملی به ارزش ها و اخلاقیات پایبند هستیم.

وی توجه به شکل ارائه پیام و محتوای پیام را دو نکته مهم برای جذب مخاطب برشمرد و افزود: امروز مخاطب جهانی به دنبال محتوای فاخر و پاک  بوده که رسانه ملی ما در دنیا به عنوان رسانه پاک جهان شناخته شده و این موضوع برگ برنده ما است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس با اشاره به جایگاه این مرکز و نیروهای باتجریه و متعهد آن در بین مراکز کشوراضافه کرد: وضعیت استان فارس، نیروهای باتجربه و متعهد صداوسیمای فارس و توقعات بجای مردم از جمله دلایلی بوده که این مرکز یکی از مراکز منحصر به فرد در کشور است.

سهرابی از رضایت نسبی شهروندان شهرستان های استان از صداوسیمای مرکز فارس و تولید هشت ساعت برنامه به صورت روزانه توسط این مرکز خبر داد و تصریح کرد: نسبت به انعکاس و پیگیری مطالبات مردم، تعارفی با مسئولان نداریم.

وی با بیان اینکه تعامل با دانشجویان را در دستور کار خود قرار داده ایم ادامه داد: محدودیتی برای حضور دانشجویان در برنامه های تلویزیونی، رادیویی و خبر شبکه فارس وجود ندارد چراکه حضور دانشجویان در این شبکه زینت آن است.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس با تاکید بر توجه به دانشجویان به عنوان یک قشر متعهد، ارزشمند و دلسوز کشور و استمرار حضور دانشجویان در برنامه های شبکه فارس گفت: دانشجویان ایده های رسانه ای خود را به صداوسیمای مرکز فارس ارائه کنند و همچنین از ایجاد باشگاه دانشجویی در باشگاه خبرنگاران جوان استان فارس و استفاده از ظرفیت ایده پردازی آن نیز استقبال می کنیم.

سهرابی با اشاره به افزایش خدمات سیگنال رسانی به روستاهای استان فارس بیان کرد: در حوزه های ورزشی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... از ایده های با برنامه استقبال می کنیم.

وی بیان داشت: رسانه ای که مطالبه گر نباشد مرده است چراکه رسانه منفعل، مخاطب منفعل و رسانه فعال نیز مخاطب هوشمند را تربیت می کند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس از افزایش میزان پخش اخبار این استان در شبکه های ملی خبر داد و آن را نشانه بالارفتن کیفیت کار حوزه خبر این مرکز عنوان و خاطرنشان کرد: خبرگزاری صداوسیمای مرکز فارس نیز مدت هاست که راه اندازی شده است.

سهرابی با بیان اینکه با راه اندازی مرکز نظرسنجی تلفنی، نظرات مخاطبان را دریافت می کنیم ادامه داد: براساس نظرسنجی ها، صداوسیمای مرکزفارس از جایگاه خوبی برخوردار بوده و رضایتمندی مخاطبان نیز خوب است.

وی تصریح کرد: کمیته گفتمان سازی و فرهنگ سازی ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس بر عهده صداوسیمای مرکز استان بوده و به عنوان کمیته برتر نیز برگزیده شده است.

این مقام مسئول افزود: در صداوسیمای مرکز فارس سعی کرده ایم با رعایت اخلاق و ایجاد فضایی مناسب برنامه های خوب و شایسته ای را تولید کنیم.

مدیر کل صداوسیمای مرکز فارس با تاکید بر تربیت فیلم نامه نویس متعهد، از تلاش صداوسیمای مرکز فارس برای تولید فیلم ها و برنامه های پرمحتوی خبرداد و تصریح کرد: به دنبال ساخت سریال حضرت احمدبن موسی(ع) هستیم.

سهرابی بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید کرد و با بیان اینکه این موضوع را در دستور کار خود قرار داده ایم ادامه داد: برنامه های شایسته و مناسب ویژه کودکان نیز در مرکز فارس تولید شده است.

وی با بیان اینکه مرکز فارس قطب انیمیشن کشور بوده و جوایز ملی و بین المللی نیز کسب کرده است افزود: در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) استودیوی رادیویی و تلویزیونی راه اندازی شده است.

مدیر کل صداوسیمای مرکز فارس با اشاره به فعالیت های دانشجویان جهادگر و اردوهای جهادی اظهار داشت: حضور دانشجویان در مناطق کم برخوردار در قالب اردوهای جهادی برای خدمترسانی ارزشمند و مهم بوده و از آن ها حمایت می کنیم.

در این دیدار که در قالب نشست مطالبه گری و پرسش و پاسخ برگزار شد، نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های شهر شیراز به بیان مطالبات، نظرات، ایده ها و پیشنهادهای در خصوص کیفی سازی برنامه های صداوسیمای مرکز فارس پرداختند و سید تقی سهرابی مدیرکل مرکز فارس به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

انعکاس مسائل و مشکلات مردم مناطق محروم، محرومیت زدایی، استفاده از ظرفیت بافت های تاریخی شهر شیراز در برنامه سازی، کیفی سازی برنامه ها، تولید فیلم های پرمحتوای دینی و اعتقادی، برنامه های اقتصاد مقاومتی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، تولید برنامه های انیمیشن ویژه کودکان، ارتباط مستمرصداوسیما با جوانان و دانشجویان و استفاده از ظرفیت عظیم این قشر، تولید برنامه های دانشجویی با موضوع بررسی مشکلات استان، ایجاد برنامه های مطالبه گری ویژه استان فارس، انعکاس پاتوق های مطالبه گری و کرسی های آزاد اندیشی و... از جمله مباحثی بود که نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه های شهر شیراز از مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس مطالبه کردند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: