پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۲۹:۳۲
آخرین اخبار
کد خبر: ۹۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
در جلسه مشترک نمایندگان پارلمان‌های محلی شهر و بخش با جاهدی تأکید شد
فرمانده بسیج سپاه لارستان در سی‌ونهمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ضمن تشریح فعالیت‌های بسیج سپاه با هدف ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی، مهم‌ترین بخش این گفتمان را حمایت از تولید داخلی و تقویت اشتغال و اقتصاد در کشور خواند.
به گزارش تنویر به نقل از لادستان، نخستین جلسه شورای اسلامی شهرستان لارستان در سال پایانیِ دوره چهارم که در نخستین روز ماه ربیعالاول تشکیل می‌شد، مهمانی ویژه داشت که در سخنان خود، ضمن توصیف مناسبت این روز یعنی هجرت پیامبر اکرم (ص) به «تحول عظیم تاریخ و اندیشه‌ی بشریت»، حرکت امام خمینی(ره) در شروع نهضت انقلابی را به تأسی از آن رخداد مهم دانست.

سرگرد پاسدار امیر جاهدی در سی‌ونهمین جلسه شورای شهرستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نمایندگان شوراها، پس از تبریک فرا رسیدن ماه ربیع‌الاول، تشکیل بسیج به فرمان امام(ره) را نشان درایت ایشان و اعتقاد به دست غیبی خداوند عنوان کرد و افزود: امام راحل با آن اقدامشان گویی چنین روزهایی را می‌دیدند که ندای عزت و اقتدار ایران اسلامی در نقاط مختلف جهان زیر سایه بسیج طنین‌انداز شده و صدای سقوط خیانتکاران منطقه همچون عربستان به گوش می‌رسد.

فرمانده بسیج سپاه لارستان در ادامه با تأکید بر اینکه «پیروزی از آنِ ایمان و تقواست و نه سلاح و مهمات»، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را مبدأ تحولات بزرگ در جهان توصیف کرد و ادامه داد: در آن روزگار که ابرقدرت‌ها دنیا را به خیال خود به دو بلوک شرق و غرب قسمت کرده بودند، دست غیبی پروردگار از آستین امام راحل بیرون آمد و این انقلاب عظیم را پیروز کرد.

وی همچنین به فعالیت‌های مختلف بسیج در کل کشور و نیز سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: مطالبه امروز رهبری از همه ما تبیین گفتمان اقتصاد مقاومتی است و در این راستا شوراها و به‌ویژه شورای اسلامی شهرستان می‌توانند کمک بسیاری کنند.

جاهدی با تأکید بر بی‌اثر بودن تحریم‌های غرب و آمریکا، و اهمیت خودباوری مردم در کل جهان، تصریح کرد: باید برای مردم روشن شود که زورگویی و قدرت‌طلبی‌های آمریکا کار دست همه جهان داده است اما بدانند که با اتکا به داشته‌های خود می‌توان در برابر این زورگویان ایستاد.

وی ضمن تشریح ابعاد گوناگون اقتصاد مقاومتیِ مورد تأکید مقام معظم رهبری، «جذب سرمایه‌ی افراد و تأسیس کارخانه‌ها و شرکت‌ها» را تنها یکی از جنبه‌های مهمّ این مسأله دانست و اضافه کرد: استفاده از کالاهای داخلی و حمایت از تولیدکنندگان مهم‌ترین موضوع در اقتصاد مقاومتی است که شما اعضای شورای شهرستان می‌توانید با ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارید در ترویج آن تلاش کنید.

فرمانده بسیج سپاه لارستان با اشاره به برگزاری جلسات خوب و مداوم اقتصاد مقاومتی از طرف فرمانداری لارستان در ماه‌های اخیر، از حمایت‌های مجموعه‌ی خود از سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و صاحبان ایده خبر داد و در عین حال تأکید کرد: همانطور که رهبری فرمودند باید اثر این برنامه‌ها و جلسات به‌طور ملموس در زندگی مردم دیده شود و صرف برگزاری جلسات ما را به جایی نمی‌رساند.

جاهدی به ساخت ۷ سالن ورزشی در منطقه از طرف بسیج و همچنین حمایت از مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: همان‌گونه که آقای موحدی گفتند، اقدامات ما در مجموعه سپاه برای همه شهرها و بخش‌های شهرستان است و هرجا که مردم و خیرین پای کار باشند و توان ما اجازه دهد قطعاً در زمینه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و ورزشی کمک خواهیم کرد.

وی ضمن اذعان به برخی مشکلات زیرساختی در حوزه صنعت شهرستان و کل کشور و تأکید بر لزوم رفع سریع این موانع، در عین حال خاطرنشان کرد: علی‌رغم این مسائل، باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی را برای مردم کشورمان نهادینه کنیم که همچون بسیاری کشورهای دیگر در هر شرایطی از تولیدات داخلی حمایت کنند تا اشتغال و اقتصاد مملکت رونق گیرد.

مهمان ویژه جلسه شورای اسلامی لارستان در پایان با اشاره به در پیش رو بودنِ «هفته وحدت»، عزت، اقتدار و وحدت موجود را حاصل حرکت عظیم امام خمینی، خون شهدای عزیز و هدایت‌های مقام معظم رهبری دانست و از برگزاری یادواره شهدای شاخص اهل سنت لارستان در روستای فیشور (در هفته وحدت) خبر داد؛ وی تصریح کرد: با این حرکت نشان خواهیم داد به کوری چشم دشمنان، همه مردم منطقه لارستان با وحدت و انسجام در کنار این انقلاب و نظام بوده و خواهند بود.

یعقوب موحدی رئیس شورای اسلامی شهرستان نیز در این نشست مشترک، ضمن تبریک هفته بسیج و خسته نباشید به همه مسئولین بسیج سپاه پاسداران لارستان، ارتباط بیشتر و تعامل سازنده‌ی این دو مجموعه را بسیار مهم و تأثیرگذار توصیف کرد و ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و بخش‌ها با داشتن روحیه‌ی بسیجی و خدمتگزاری به مردم، قطعاً می‌توانند بازوی کمکی برای همه ادارات و نهادها به‌ویژه بسیج باشند.

وی ضمن انتقاد از برخی مسئولین و نهادها که شوراها را کاملاً فراموش کرده و به حاشیه رانده‌اند، از سرگرد جاهدی و مسئولان بسیج خواست ارتباط بیشتری با شورای شهرستان داشته باشند تا بتوانیم شاهد ارتقا و پیشرفت روزافزون لارستان باشیم.
 
موحدی همچنین با بیان خاطرات کوتاهی از زمان دفاع مقدس و ایثار و رشادت رزمندگان، تأکید کرد: امروز هم بسیاری از مردم حاضر‌ند برای پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی از جان و مال و آبروی خود هزینه کنند و این وظیفه ما و دیگر مسئولین را سنگین می‌کند.

رئیس شورای شهرستان در پایان با تأکید بر ضرورت احداث پادگان نیروی زمینی سپاه در لارستان و وجود یک پایگاه مهم و راهبردی در این منطقه، از مهمان جلسه خواست در این زمینه اقدام کند؛ جاهدی نیز با تأیید این ضرورت مهم و نیاز منطقه، تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبارات سازمان بسیج در زمینه ایجاد پادگان، برای این موضوع پیگیری‌های جدی انجام خواهیم داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: