جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۵۳:۰۲
آخرین اخبار
کد خبر: ۹۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
یادواره شهید باقر زارع با عنوان «باقر هم پهلوان بود» پنج‌شنبه‌شب در گلزار شهدای شهر لار برگزار شد.
به گزارش تنویر به نقل از لادستان، یادواره شهید باقر زارع با حضور مسعود راسخی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه لارستان، سرگرد امیر جاهدی فرمانده سپاه لارستان، تعدادی از مسئولین ادارات، خانواده معظم شهدا، خواهران و برادران بسیجی و خانواده‌ی شهید در گلزار شهدای لار برگزار شد.

در بخشی از این یادواره که به همت پایگاه‌های مقاومت حضرت معصومه(س) و شهید همنشین‌فرد و با همکاری شهرداری لار ترتیب داده شده بود، متنی ادبی در وصف شهید زارع توسط محسن حجتی (مجری برنامه) قرائت شد: کسی که به احترامش به اینجا آمده‌اید، قلبی مهربان و هیبتی پهلوانانه داشت، و آنگاه که لب به نوحه و یا مرشدی می‌گشود، طنین آوایش، دل را پرواز می‌داد به آن‌سوی بیکرانه‌ها، پهلوان باقر هر جا که بود، آنجا آباد بود…

مرشدخوانی حسن‌پور، همراه با ذکر خاطراتی از آن شهید و نیز سروده‌های محمد زارع در وصف برادر شهیدش از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

سرگرد پاسدار امیر جاهدی فرمانده سپاه لارستان نیز در ادامه و در سخنانی اظهار داشت: حلقه مفقوده زندگی روزمره ما، سبک زندگی اجتماعی شهداست که در همه زمینه‌ها الگو هستند و می‌بایست در مورد «بصیرت سیاسی شهدا» سخن بگوییم زیرا کمتر به این موضوع پرداخته شده است.

وی افزود: شهید باقر زارع یک پهلوان و دلش دریای عشق بود.

سرهنگ پاسدار حسن فتحی‌سرشت یکی از هم‌رزمان شهید نیز مهمان ویژه این برنامه بود که به بیان خصوصیات اخلاقی و رفتاری و چند خاطره از پهلوان شهید زارع پرداخت.

وی شهید زارع را انسانی لبریز از معرفت و شور و شعور دانست و گفت: باقر منتظر بود و راهش را انتخاب کرده بود و عاقبت هم پسندیده شد و به آسمان رفت. او این ریشه و جوهره را ازخانواده‌ای داشت که در آن تربیت یافته و رشد کرده بود.

پخش کلیپ عملیاتی از آن رزمنده شهید، خاطره‌گویی نغمه‌سنج هم‌رزم شهید، اهدای تندیس به خانواده شهید و سرهنگ فتحی‌سرشت و بریدن کیک سالروز تولد این شهید، پایان‌بخش یادواره بود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: