کد خبر: ۹۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
قائم مقام رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور:
قائم مقام رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌‌های مهارتی با وجود اینکه می‌تواند منجر به ایجاد شغل و پایداری اشتغال در جامعه شود اما در بودجه آموزشی کشور تنها ۱.۲ درصد سهم دارد.

به گزارش «بیکافارس»، رحمت‌الله رحمتی در حاشیه مراسم افتتاح پنجمین دوره مسابقات قرآن کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در حالی که نرخ بیکاری کشور 12.5 درصد اعلام شده است این نرخ در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه نزدیک به 19 درصد است اظهار داشت: اگر چه ما به آموزش‌های رسمی و آکادمیک احترام می‌گذاریم اما جا افتادن این فرهنگ که برای یافتن شغل باید حتما مدرک دانشگاهی داشت کاملا اشتباه است.

وی با بیان اینکه آموزش‌‌های مهارتی با وجود اینکه می‌تواند منجر به ایجاد شغل و پایداری اشتغال در جامعه شود اما در بودجه آموزشی کشور تنها 1.2 درصد سهم دارد افزود: اگر به دنبال رونق اقتصادی هستیم باید به آموزش‌های مهارتی توجه کنیم و این آموزش‌ها باید در برنامه ششم توسعه جایگاه خاصی داشته باشد و از نمایندگان مجلس نیز انتظار داریم به صورت جدی به آموزش‌های مهارتی توجه داشته باشند.

رحمتی با بیان اینکه حدود 20 هزار شغل در کشور وجود دارد که سازمان فنی و حرفه‌ای متولی آموزش 3 هزار شغل است خاطرنشان کرد: حداقل 70 درصد آموزش‌دیده‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال دست پیدا می‌کنند.

قائم مقام رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه فرهنگ اشتغال و نگاه جوانان به شغل باید تغییر یابد عنوان کرد: شغل داشتن به معنای استخدام رسمی در ارگان‌های دولتی نیست بلکه معنای واقعی شغل یعنی ورود به عرصه تولید و در چرخه تولید قرار گرفتند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای آموزش‌های مهارتی گفت: یکی از برنامه‌های اصلی ما برون‌سپاری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اجرای آموزش توسط بخش خصوصی است در گذشته به دنبال این بودیم که دولت در هر مکانی با سرمایه‌گذاری کلان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای با کارگاه‌های مجهز و بدون مشتری بسازد اما در حال حاضر این رویکرد تغییر کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: