آخرین اخبار
کد خبر: ۹۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
دکتر عباسی در جمع بسیجیان کازرون:
دکتر فریدون عباسی دوانی گفت: جریان غرب زده حتی به دنبال تشکیک در مورد حضرت امام ره هم هستند و با می گویند ماجراهای مربوط به سال 67 را می خواهند به فراموشی بسپارند.
به گزارش تنویر، دکتر فریدون عباسی با حضور در جمع بسیجیان شهرستان کازرون شب گذشته با گرامیداشت ایام 16 آذر، روز استکبار ستیزی و روز دانشجو که مصادف با پنجاهمین سالگرد تولد شهید شهریاری بود اظهار داشت: امروز در برهه ای از تاریخ هستیم که رهبری از آن به عنوان پیچ تاریخی از ان یاد کرده اند .

عده ای در داخل از انقلاب خسته شده اند

وی گفت: برای عبور از پیچ تاریخی یک بازه زمانی صرف می شود که باید ببینیم چه اتفاقاتی در اطراف ما رخ می دهد و با در نظرگرفتن شرایط اقدام به عبور از این گردنه کنیم .

عباسی با بیان  شرایط و استراتژی برخی کشورها در راستای حفظ و توسعه قدرت شان گفت: در انگلستان حرکتی آغاز شده ک نتیجه آن بعد از چندسال گفتگو منجر به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا شد و این یعنی یک جور قدرت بندی جدید در دنیا شکل میگیرید و اینکه انگلیس علاوه برحضور در حوزه اقتصادی یورو و ادامه مراودات اقتصادی با مجموعه کشورهای اروپایی ، نمی خواهد از سیاست های واحد اروپایی پیروی کند چون قصد دارند خودشان را با امریکا نزدیک تر کنند و البته در مراودات جهانی واحد عمل کنند .

مسئول سابق سازمان انرژی اتمی کشور گفت: در ایتالیا رفراندوم شکل گرفت و رای گیری برای دولت اتریش بود و در آینده نزدیک رای گیری بین جناح های فرانسه را شاهد خواهیم بود .

وی گفت: احتمال این وجود دارد که برخی کشورهای دیگر از اتحادیه اروپا خارج بشوند که اگر در فرانشه خانم لوپن روی کار بیاید به عنوان جریان راست انحرافی و ملی گرا  که این خودش خطری برای فروپاشی اتحادیه اروپا خواهد بود .

عده ای در داخل از انقلاب خسته شده اند

عباسی ادامه داد: در صورت جدایی کشورهای اروپایی از اتحادیه، دوباره جنگهایی شبیه به جنگ جهانی اول و دوم در اروپا شروع شود چون ملت های اروپایی پتانسیل کشتار یکدیگر را داشته اند و در طول تاریخ هم همینطور بوده تا اینکه بعد از رونسانس این ملت ها به یک سری دولت های متمدن تبدیل شدند و البته همان دولت ها جنگ جهانی اول و دوم را رقم زدند .

وی با اشاره به اقدامات استراتژیک اخیر روسیه بیان داشت: روسیه بعد از اینکه دوره فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی را طی کرد، توانست اقتصاد خود را بازیابی و حوزه نظامی‌اش را نیز تقویت کند به شکلی که شرق اروپا را به عنوان یک سپر حفظ کرده است که در سالهای اخیر حمله روسیه به شبه جزیره کریمه برای حفظ ارتباطش با آبراههای متص به دریای سیاه و دریای مدیترانه را مشاهده کردیم .

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی افزود: استقرار موشک های اسکندر در کالینین گراد (منطقه ای بین لهستان و لیتوانی که متعلق به روسیه است )  توسط روس ها با  توانایی حمل کلاهک های هسته ای و  برد 700 کیلومتر به جهت پوشش منطقه اروپاست .

عباسی گفت: مکان دیگری که برای روسها اهمیت استراتژیکی دارد بندر طرطوس سوریه است که نیروی دریای روسیه در آن پایگاه دارد و از دلایلی که روسها در سوریه با ما همکاری دارند حفظ این بندر و پایگاه دریای‌شان در انجاست .

دانشمند هسته ای کشورمان ادامه داد: روسیه در شمال مغولوستان در سیبری تا خاک روسیه پایگاههای  هوایی برای پروازهای دوربرد و پرواز شناسایی بر روی ژاپن دارند که البته این پرواز ها حتی تا جزایر هاوایی امریکا نیز انجام می شود .

وی گفت: این یعنی روسیه خودش را برای یک جنگ در سه یا چهار سال آینده آماده می کند .

عباسی اظهار اشت: از طرف دیگر می بینیم نیروی دریایی امریکا با خروج آرام از خلیج فارس سعی می کند در دریای جنوبی چین حضور پیدا می کند و همزمان به عنوان اولین بار یک رئیس دولت از تایوان به عنوان جمهوری نام می برد و پس از مذاکره با رئیس دولت از ان به عنوان رئیس جمهور نام می برد و تایوان را که از چین جدا شده به رسمیت می شناسد .

این استاد دانشگاه گفت: چین در حال ایجاد جزیره های مصنوعی است و کره شمالی در حال تست موشک و انفجارهای هسته ای است و ژاپن به نطقه جیبوتی سرباز اعزام می کند تا در جیبوتی ، کنار دریای سرخ پایگاه داشته باشد .

وی افزود: ترکیه نیز یک پایگاه نظامی با استعداد اولیه 200 افسر در سومالی ایجاد کرده است .

عباسی با اشاره به اینکه کشورها در حال ایجاد یک قطب بندی هستند گفت: باید ببینیم جمهوری اسلامی در این حرکات جهانی کشورهای مطرح کجای کار قرار دارد .

مسئول سابق سازمان انرژی اتمی کشور بیان کرد: از طرفی در عراق، سوریه و تا حدودی در افغانستان در حال تقویت جبهه مقاومت هستیم و قدرت کشورمان به میزانی است که یک ابرقدرت مثل روسیه به دنبال ایجاد یک پیمان با جمهوری اسلامی است برای مناسبات راهبردی است .

 وی گفت: همکاری های روسیه و ایران با یکدیگر باعث خواهد شد مناسبات پولی و بانکی و بحث های اقتصادی و راهبردی خوبی در اینده شکل بگیرد که البته این موضوع می تواند الگویی باشد که چین هم با ایران همکاری های بیشتری داشته باشد .

عباسی ادامه داد: از آنجا که ترامپ شعار خروج از تجارت جهانی دبلیو تی اُ را می دهد یعنی اینکه جلوی صادرات آزاد چین به آمریکا که بازار بسیار بزرگی است را خواهد گرفت .

این تحلیل گرسیاسی افزود: کانادا و مکزیک با روی کار آمدن ترامپ دچار لرزش و مشکلات اقتصادی خواهند شد چون 80 درصد تجارت کانادا حدود 60  تجارت مکزیک با آمریکا است .

وی ادامه داد: ترامپ با شعار درونگرایی اقتصادی  به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی است و قصد دارد کارخانه های تولیدی بزرگ را واردخاک امریکا کند ، از کشورهای عربی در قبال محافظت از آنها پول مطالبه کند و همچنین بامطالبه پول از جوامع اروپایی برای سرپا نگه داشتن ناتو سعی میکند در حوزه اقتصادی خودش را حفظ کند .

دکتر عباسی گفت: در حالی که کشورهای بزرگ به دنبال ایجاد قدرت اقتصادی و استراتژیکی در دنیا هستند عده ای با ایجاد یک سری بلوا سعی دارند اذهان عمومی را منحرف کنند .

وی با اشاره به مطرح شدن بحث کنسرت در زمینه انحراف عمومی در کنار تحولات بزرگ جهانی گفت: برای اینکه بتوانند حاشیه سازی را بزرگ تر کنند می آیند و مشهد را که شهر شیعی بزرگی است را انتخاب می کنند تا با ایجاد یک تنش در شهر امام رضا (ع) مسائلی بی‌ربط با این شهر را به فضای رسانه ای بکشند و از آب گل‌آلود ماهی بگیرند .

رئیس سابق انرژی اتمی اضافه کرد: همه ی اینها برنامه ریزی شده است تا ذهن جامعه را از اینکه ما به یک کشور بزرگ منطقه ای و فرامنطقه ای تبدیل شده ایم دور کنند .

وی گفت: چون ملت ما در از داخل به پیشرفت های کشور نگاه می کنند و البته عده ای هم در داخل سعی دارند باور درونی ملت ایران به داخل کشور را تضعیف کنند ، شاید عده ای باور نکنند که ما ازیک قدرت منطقه ای به یک قدرت فرامنطقه ای مبدل شده‌ایم و بیشتر شاید به بحث تورم و بیکاری و وضعیت نابسامان دولت توجه شود تا قدرت عظیم نظام جمهوری اسلامی ایران .

عباسی بیان کرد: عدم خودباوری برخی در داخل به خاطر آن تفکری است که خدا را از علوم انسانی ما حذف کرده است .

وی گفت: در علوم انسانی و کتب موجود در جهان هیچ جا نوشته نشده است که با تکیه بر خدا می توان تحولات جهانی را ایجاد کرد .

محقق و پژوهشگر ایرانی گفت: انقلاب اسلامی ایران همزمان با انفجار علم الکترونیک در دهه 1970 میلادی در عصر حاضر است .

عباسی بیان داشت: همزمانی انقلاب اسلامی و بروز علم الکترونیک در آن زمان لطف الهی است که می خواهد همزمان با اینکه مستکبرین با اختراع می خواهندافکار شیطانی‌شان را اجرا کنند یک نظام الهی شکل بگیرد و زمینه ساز نجات جوامع بشری از فساد و ظلم شود .

وی گفت: آمریکا می خواست در عراق دولتی همسو با خودش را سرکار بیاورد ولی صدور انقلاب اسلامی به آنجا باعث شد که دولتی همسو با انقلاب اسلامی ایران شکل بگیرد و کمترین خواسته آمریکا که تبدیل عراق به سه بخش بود روی زمین بماند .

تحلیلگر سیاسی بیان کرد: اینکه عده ای در داخل از انقلاب خسته شده اند و جامانده اند ولی اصل انقلاب چون آثار معنوی در ان انباشته شده است ، تاثیراتش را به لبنان و یمن می رساند .

عباسی گفت: از لحاظ جمعیت، ثروت، علم ،تکنولوژی فناوری رشد خوبی داشته ایم که قدرت نظامی ما در کنار این ها مولفه های خوبی را برای جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر برمی شمارد .

وی ادامه داد: در زمانی که ما در یک پیچ تاریخی با این همه توان و داشته های خدادای هستیم می خواهیم همزمان با عبور از این پیچ به یک قدرت جهانی هم تبدیل شویم .

دانشمند هسته ای کشورمان اضافه کرد: با همراه کردن کشورهای اسیای جنوب غربی مقرر شده است که ما از قدرت های بزرگ در جهان باشیم ولی عده ای در داخل کشور این را نمی خواهند .

عباسی گفت: عده ای که ذهنی معیوب دارند و یا مامور شده از غرب‌اند و یا اینکه تحصی کرده علوم غربی هستند که به قدرت داخلی اعتقاد و باور ندارند  عده ای‌شان حتی بدون جیره و مواجب از غرب به دنبال تضعیف کشور و ایجاد روحیه ی خودباختگی در بین ملت‌اند.

وی گفت: عده ای برای رسیدن به قدرت در داخل و ادامه روند غربی به دنبال دوقطبی سازی جامعه هستند که خوشبختانه در موارد متعدد با درایت رهبر انقلاب جلوی دو قطبی سازی و به هم ریختن امنیت کشور گرفته شده است .

مسئول سبق سازمان انرژی اتمی گفت: باید توجه داشت که چطور در موضوع هسته ای که یکی از مسایل مهم کشور است و خیلی مسایل را تحت تاثیر خودش قرارداده است مشاهده می کنیم که طرف غربزده در داخل از طریق دیپلماسی عمومی و دیپلماسی عمومی با غربی که دشمن ماست ارتباط برقرار کرده و هرچه را خواسته نوشته و  به مدت هشت سال با حضور در مرکز تحقیقات استراتژیک با یارگیری و تشکیل اتاق های فکر یک راه بیراهه ای را انتخاب کرده است و از یک سری تقاضاهای داخلی و فشارهای خارجی بهره جویی کرده و دستگاه اجرایی کشور را به خدمت خودش گرفته است .

وی گفت: همین افراد غرب زده با شعار آزادی به میدان می آیند در حالی که کارشان منکوب کردن آزادی و جلوگیری از بیان واقعیات است ولی همانطور که دیده می شود مرتب از سخنرانی و شفاف سازی جریان های منتقد جلوگیری می شود .

عباسی ادامه داد: برخی می گویند هرانچه اتفاق می افتد رهبری در جریان آن قرار دارد این حرف درستی است در رابطه با اتفاقات مختلف هم مخالفین و هم موافقان و هم کانال های دیگر رهبری را در جربان کار قرارمی دهند اما رهبری در امور اجرایی دخالت نمی کنند آن جریانی که با لجاجت کار می کند و می خواهد نظراتش را به زور تحمیل کند میخواهد نسخه انقلاب اسلامی را بپیچند چون به جامعه القا می کنند که حتی انقلاب و قضایای بعد از آن مثل تسخیر لانه جاسوسی اشتباه بوده است .

این تحلیل گر مسایل سیاسی گفت: جریان غرب زده حتی به دنبال تشکیک در مورد حضرت امام ره هم هستند و با می گویند ماجراهای مربوط به سال 67  را می خواهند به فراموشی بسپارند .

وی گفت:جریان اصلاح طلب بدخیم می خواهد جامعه ترورهای منافقین را فراموش کند با آن همه کشتاری که انجام دادند .

عباسی بیان کرد: برای مقابله با دشمنی که پایگاه داخلی هم در داخل کشور ایجاد کرده است و می خواهد برجام های دیگر را با تحریم های داماتو یا ISA  اجرای کند باید تشکیلات منسجم و کار جهادی انجام شود و واقعیات را به مردم گفت .

نام:
ایمیل:
* نظر: