جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۳۴:۰۱
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۹۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
فعال فرهنگی جهرمی:
تنویرجهرم پای صحبتهای دوستانه‌ی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نشسته و در قالب گفتگوی خودمانی مصاحبه نموده.....
تنویرجهرم پای صحبتهای دوستانه‌ی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نشسته و در قالب گفتگوی خودمانی مصاحبه ای نموده که در ذیل آمده است.

عبدالرضا کوهمال متولد سال 1349 در شهرستان جهرم، برای اولین بار قبل از عملیات کربلای 4 به جبهه های حق علیه باطل اعزام می شود و در طول 11 ماه حضور در جبهه در 4 عملیات بزرگ شرکت می کند.

وی که مفتخر به جانبازی هشت سال دفاع مقدس است بعد از جنگ و بعد از تحصیل در رشته ادبیات فارسی به عنوان معلم مشغول به خدمت در آموزش و پرورش می شود و همزمان در پایگاههای بسیج نیز مشغول به فعالیتهای فرهنگی می شود و جزء اولین کسانی است که برنامه‌ی "یادیاران" را در سطح شهرستان
بنیانگذاری می کنند. 

عبدالرضا کوهمال از ذوق شاعری و نویسندگی بالایی برخوردار است به طوری که تا کنون 16 جلد کتاب و مجموعه‌ی شعر به رشته‌ی تحریر درآورده که چند جلد آن به زودی و طی مراسمی در تالار فردوسی رونمائی خواهند شد.

وی در حال حاضر بزرگترین و با اهمیت ترین فعالیت را حضور در جبهه های فرهنگی میداند و می گوید با کمترین هزینه نیز می توان در این هم آورد نابرابر فعال بود و تأثیرگذار.

کوهمال که هم اکنون به عنوان استاد دانشگاه غیر انتفاعی اندیشه جهرم نیز مشغول به تدریس می باشد از طرحی ساده می گوید که اثر گذاری عمیقی بر افکار جوانان ایران زمین دارد.

کوهمال با اشاره به استخراج نکات بیشماری از وصایای شهدای هشت سال دفاع مقدس، افزود: تعداد 1200 نامه به نیت تعداد شهدای شهرستان جهرم، حاوی نکات و توصیه های اخلاقی، اسلامی و ... شهدا، به صورت دست نوشته و در قالب نامه هایی که زمان جنگ رزمندگان از آن استفاده می کردند به وسیله‌ی دانشجویان آماده شده تا به نمایندگی از ایشان به عنوان یک فعالیت فرهنگی در بین مردم توزیع کنیم.

وی با اشاره به این طرح فرهنگی تصریح کرد: وقتی دانشجویان از وصایای شهداء نکات را استخراج می کنند، تحت تأثیر آن قرار می گیرند به طوری که وقتی به گلزار شهداء می روند اشک از چشمانشان جاری و صدای هق هق گریه هایشان بر مزار شهدا بلند است.

 عبدالرضا کوهمال از جمله شاعران آئینی کشور است که تا کنون سه مرتبه موفق به دیدار رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله) گردیده و در سال 1387 هم نیز موفق به شعر خوانی نزد ایشان شده است.


 
نام:
ایمیل:
* نظر: