کد خبر: ۹۸۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شیراز:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به جای اصرار بر استفاده از قانون مشاغل سخت کارفرماها می‌توانند با استفاده از چند فیلتر و ایجاد سیستم‌های کاهش آلودگی شرایط زیان‌آور را کاهش دهند.


 علی ربیعی صبح امروز در سومین همایش سراسری مدیران سازمان تامین اجتماعی و بررسی و تحلیل قانون مشاغل سخت و زیان‌آور اظهار داشت: کار در مشاغل سخت نوعی مرگ خاموش است و اصلاح محیط کار و شناسایی مشاغل سخت می‌تواند به اجرای عدالت در این حوزه کمک کند. 

وی با بیان اینکه اغلب افراد می‌خواهند خود را در گروه مشاغل سخت بگنجانند، گفت: این نوعی بی‌عدالتی است که مشمولان واقعی مشاغل سخت در رنج و سختی باشند، اما همه گروه‌های کارگری بخواهند از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

ربیعی با بیان اینکه اصلاح نظام کار می‌تواند از سختی و زیان‌آور بودن بسیاری از مشاغل کم کند، افزود: به جای اصرار بر استفاده از قانون مشاغل سخت کارفرماها می‌توانند با استفاده از چند فیلتر و ایجاد سیستم‌های کاهش آلودگی شرایط زیان‌آور را کاهش دهند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود 40 میلیون کارگر در ایران خاطرنشان کرد: بیم‌زدایی از زندگی کارگران و کاهش  رنج مشمولان مشاغل سخت و زیان‌آور از اهداف دولت است و دولت تلاش می‌کند تا ابعاد جدیدی از رفاه و تامین اجتماعی در زندگی کارگران بگشاید. 

وی با بیان اینکه کاهش فقر و افزایش کیفیت زندگی کارگران از ابعاد مهم توسعه است، تصریح کرد: رسالت تامین اجتماعی دستیابی به این ابعاد پنهان است و این نهاد تنها برای صدور دفترچه و پرداخت مستمری ایجاد نشده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: