یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۹۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
به همت پایگاه امام جعفر صادق(ع) حوزه شهید سرافراز؛
مشارکت مسلمانان شیعه و سنی در ایران در جشن میلاد رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع)، جلوه‌های زیبایی از همدلی و ‏همبستگی امت اسلامی را به نمایش گذاشته است.

مردم مناطق مختلف ایران از شیعه و سنی با آذین‌بندی مساجد، خانه‌ها، کوچه‌ها و مغازه‌ها با پرچم و چراغ‌های رنگارنگ و برپایی مراسم و پخش نقل و شیرینی، سالروز ولادت با سعادت آخرین پیامبر الهی حضرت محمد (ص) را جشن گرفته‌اند.‏

مشارکت مسلمانان شیعه و سنی در ایران در جشن میلاد رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع)، جلوه‌های زیبایی از همدلی و ‏همبستگی امت اسلامی را به نمایش گذاشته است.

روز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) به روایت اهل تسنن روز 12 ربیع الاول است و شیعیان نیز روز 17 ربیع الاول را سالروز ولادت ایشان می‌دانند از این رو، به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، روزهای دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول سالروز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

به گزارش تنویر؛ در شهرستان نی ریز و به همت پایگاه امام جعفر صادق (ع) حوزه مقاومت بسیج شهید سرافراز همزمان با بزرگداشت هفته وحدت، مراسم میلاد با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی، حضرت محمد مصطفی (ص ) و نیز طلوع خورشید پر فروغ آسمان علم الهی و بنیان گذار مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع )، با حضور روحانیت معزز حجت الاسلام و المسلمین فال اسیری ،سرهنگ توکل فرمانده محترم سپاه ناحیه نی ریز،خانواده های معظم شهدا ،بسیجیان و آحاد مردم برگزار شد.

دراین جشن باشکوهی که در محل مسجد امام جعفر صادق (ع) و همزمان با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار شد : حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی فال اسیری  به ساده زیستی زندگی پیامبر و سیره آن حضرت در برخورد با مردم وخانواده به ایرادسخن پرداخت.

مدیحه سرایی، پخش شیرینی  و دادن هدایا به کسانی که نام محمد، صادق و دیگر القاب این دونور الهی را داشتند، از دیگر برنامه هایی بود که  دراین آیین باشکوه به اجرا درآمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: