چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۲۳:۰۲
کد خبر: ۹۸۲۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
سردار نقدی در جشنواره ترنم بیداری:
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: در ماه‌های اخیر تلاش گسترده‌ای صورت گرفت تا این‌گونه القا کنند که انقلاب و جریان انقلابی کشور با موسیقی مخالف است.

به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی سومین جشنواره آواها و سرودهای بسیج «ترنم بیداری»، سردار محمدرضا نقدی امشب در اختتامیه این جشنواره در تالار حافظ شیراز اظهار داشت: در ماه‌های اخیر تلاش گسترده‌ای صورت گرفت تا این‌گونه القا کنند که انقلاب و جریان انقلابی کشور با موسیقی مخالف است.

وی تصریح کرد: این القائات سناریوهای طراحی‌شده در ستاد دشمن است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه بابیان اینکه سرود و موسیقی جایگاه رفیعی در پیشبرد فرهنگ انقلاب اسلامی داشته و دارند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی با پخش یک موسیقی انقلابی از رسانه‌ها اعلام شد، همان سرود الله الله که دیروز شنیدم خواننده آن را اینجا تجلیل کردید.

وی افزود: رثا و بزرگداشت شهید مطهری نیز در محضر امام (ره) همراه با موسیقی بود.

سردار نقدی بیان کرد: صدا , سیما پخش گسترده‌ای در بخش موسیقی دارد و همه نهادها و مؤسسات انقلابی در برنامه‌های فرهنگی خود از موسیقی بهره می‌برند.

رئیس سابق بسیج مستضعفین اظهار کرد: بااین‌وجود می‌بینید که مرتب القا می‌کنند که امام‌جمعه مشهد با موسیقی مخالف است.

وی بیان کرد: این‌ها مردم را نادان فرض کرده‌اند؛ چراکه مردم هرروز در مشهد شاهد برنامه‌های مختلف هستند که از موسیقی استفاده می‌شود و حتی استفاده از موسیقی در سالن‌های آستان قدس نیز سرود خوانده می‌شود و موسیقی نواخته می‌شود.

سردار نقدی گفت: دشمن و رسانه‌های تحت تأثیر دشمن این واقعیات را می‌خواهند قلب کنند و این‌طور وانمود کنند که اسلام و انقلاب و عناصر انقلابی با موسیقی مخالف هستند.

وی با تأکید بر این موضوع که ما با موسیقی مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالفیم، بیان کرد: انقلاب اسلامی نه‌تنها با موسیقی مخالفتی نکرد بلکه آن را تعالی بخشید و به‌گونه‌ای که موسیقی منزوی و کمتر شناخته‌شده کشور امروز در جهان استقبال گسترده‌ای می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: من خودم در مواردی شاهد بودم غیر ایرانیانی که اصلاً زبان فارسی بلد نیستند، بعضی سرودهای انقلابی را از اول تا آخر حفظ کرده‌اند آن را می‌خوانند.

این مقام ارشد در سپاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی به موسیقی فاخر عزت بخشید و آن را بین‌المللی کرد.

وی گفت: آن‌هایی که به موسیقی ظلم می‌کنند که آن را با فحشا و گناه درمی‌آمیزند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه بیان کرد: بر هنرمندان است که موسیقی را از دست این جریانات ضد تعالی نجات دهند؛ چراکه موسیقی ابزاری برای انتقال اندیشه و فکر و وسیله‌ای برای انعکاس احساسات و عواطف پاکی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب «هنر موسیقی تلفیقی از دانش، هنر و فطرت خدادادی است»

وی گفت: شایسته است این ابزار برای تعالی انسان و تقرب و یاد خدا به کار گرفته شود؛ چراکه این ابزار می‌تواند در جهت کرامت انسان و تقویت روح ایستادگی در مقابل ظالمان و زورگویان باشد.

سردار نقدی افزود: در این صورت این موسیقی نه‌تنها حرام نیست بلکه ثواب هم دارد؛ اما اگر این ابزار برای درهم شکستن کرامت و فضیلت انسان بکار گرفته شود و اسبابی برای بردگی نفس و شیطان شود، در این صورت هنر نیست و جنایت است.

وی تصریح کرد: مشکل ما با گناه است نه موسیقی و مشکل موسیقی‌ای است که زمینه‌ساز فساد و تجاوز و بی‌عفتی شود؛ مشکل موسیقی‌ای اساست که مقدمه قتل و تعدی به حقوق دیگران شود.

فرمانده سابق بسیج ادامه داد: جا دارد که همه اهالی هنر و موسیقی در مقابل این جریان صف‌آرایی کنند و نگذارند ساحت مقدس هنر به تباهی آلوده شود.

سردار نقدی اظهار کرد: موسیقی که هم آهنگ با پای‌کوبی چپاولگران بر سر نعش مظلومان است، منفور بوده و موسیقی که هارمونی با عربده مستانه ظالمان و شیطان‌صفتان بوده، مطرود است و موسیقی که فضای بی‌حیایی و بداخلاقی را گسترش می‌دهد، محکوم است.

وی با تأکید بر این مطلب که موسیقی اصیل و پایبند به ارزش‌ها و اصالت‌های هنر ممدوح است، گفت: سرود و موسیقی آرام بخشی که هم آهنگ بالطافت و محبت لالایی مادرانه است، سرود و موسیقی که پژواک فریاد آزادی خواهان در مقابل ستمگران است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه ادامه داد: سرود و موسیقی که صدای تپش قلب کودکان مظلوم و معصوم را زیر بمباران‌های وحشیانه آمریکا و ایادی‌اش به امواج خروشان تبدیل می‌کند.

سردار نقدی تصریح کرد: سرود و موسیقی که صداقت و درستی و صراحت را رواج می‌دهد، موسیقی هماهنگ با فطرت است و موسیقی که برای همیشه ماندگار است و آیا موسیقی ماندگارتر از بانگ اذان که قرن‌ها مانده و خواهد ماند و هر صبح و شام بر مأذنه ها سروده می‌شود دیده‌اید؟

وی گفت: آن چیزی که برازنده کشوری چون ایران با سوابق درخشان فرهنگ و تمدن بشری است موسیقی فاخر منطبق بر چنین ارزش‌هایی است.

این مقام ارشد سپاه پاسداران تصریح کرد: آن‌ها که ساحت مقدس هنر را به گناه می‌آلایند، هرچند که ممکن است در ایران اسلامی که نظام با این مفاسد مخالف است ژست آزادی‌خواهی بگیرند و خود را مدافع هنر جلوه دهند، اما آن‌ها همه می‌دانند این گروه جز ابزاری برای سیاست‌بازان حرفه‌ای نیستند.

سردار نقدی ادامه داد: این‌ها تنها هنرشان این است که هنر را دستمایه تسلط صاحبان زر و زور کنند و در پیشگاه بشریت برای همیشه شرمنده خواهند بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه بیان کرد: هنرمندان و موسیقیدانان و سرودسرایانی سربلند و عزیز هستند که موسیقی و سرودشان صیقل دهنده روح انسانی و عمق بخشنده ایمان و استوارکننده عزم در پلیدی‌ها باشند.

وی با ابراز خرسندی گفت: این هنر در بسیج ریشه عمیق دارد و بسیاری از پایگاه‌های بسیج از دیرینه، گروه‌های سرود قوی و غنی دارند که یکی از آن‌ها همین گروه آباده استان فارس است.

سردار نقدی اظهار کرد: این جشنواره هم مجدانه به نمادی از این هنر انقلابی تبدیل‌شده است و امسال شاهد بودیم که دو سرود بسیج از بیانات مقام عظمای ولایت، امام خامنه‌ای عزیز در رسانه ملی تأیید و تقدیر شد که این افتخار بزرگ برای بسیج و نشانه درستی راهی است که آغاز کرده‌اید.

وی گفت: از همه متصدیان این جشنواره و کارهای خوبی که ارائه‌شده تشکر می‌کنم و امیدوارم این مسیر تعالی‌بخش در موسیقی کشور غلبه کامل خود را بر حرکت انحرافی و استفاده ابزاری موسیقی برای مطامع و نادرست نشان دهد و مسیر صحیح از هنر موسیقی را به جوامع بشری بیاموزد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: