پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۲۹:۲۴
کد خبر: ۹۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور مطرح کرد:
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به وجه تسمیه «ترنم بیداری» گفت: ترنم موسیقی و آهنگ نرم است و هنر موسیقی ما باید اسباب هوشمندی و آگاهی و بصیرت باشد.

غلامرضا منتظری در گفتگو با کمیته اطلاع‌رسانی سومین جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج «ترنم بیداری»، به روند مثبت جشنواره از نظر کمی و کیفی اشاره و بیان داشت: این جشنواره در یک نگاه از نظر کمی و کیفیت روند روبه رشدی داشته است، اما نباید در این روند متوقف شویم و باید بیش از پیش به سمت ارتقا حرکت کنیم.

وی با اشاره به استقبال خوب مردمی از این جشنواره در شیراز اظهار داشت: این استقبال نشان داد که مردم هنر ارزشی را دوست دارند و با این سنجش ذائقه مخاطب، احساس رسالت در هنرمند انقلابی و برگزارکنندگان جشنواره در تولید و حمایت از آثار انقلابی و ارزشی بیش از پیش می‌شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با تقدیر ویژه از میزبانان و برگزارکنندگان این جشنواره در شیراز و مسئولین استانی حمایت کننده از آن افزود: بُعد اخلاقی میزبانان با مدعوین و شرکت‌کنندگان همراه با ادب و اخلاق بود و این موضوع جای سپاس دارد.

منتظری گفت: از زحمات و تلاش‌های فرماندهی سپاه فجر فارس و معاونین وی به ویژه سرهنگ کوشکی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس، صدا و سیمای فارس، شهرداری شیراز و اداره ارشاد فارس و دیگر نهادهای همکار تقدیر می‌کنم.

وی اعلام کرد: 10 اثر فاخر و قابل پخش با توجه به فراخوان تولید می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه این جشنواره بهانه‌ای برای شناسایی هنرمندان انقلابی و آثار فاخر ارزشی است، گفت: از کارهای مناسب در مناسبت‌های مختلف برای استفاده در رسانه ملی و ... استفاده می‌شود.

منتظری با اشاره به برگزاری دوره‌های جشنواره در شیراز تصریح کرد: باید برگزاری این جشنواره به‌طور کارشناسی ارزیابی شود و ممکن است سال آینده این جشنواره در خود استان برگزار شود.

وی اضافه کرد: بخش ویژه‌ای با عنوان بخش «سرودهای رضوی» در جشنواره سال 96 پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مسئول بسیج هنرمندان،ارتقای توانمندسازی هنرمندان شرکت‌کننده در جشنواره، استفاده از چهره‌ها و برگزیدگان در کارهای تولیدی و معرفی توانمندی‌های این هنرمندان به صدا و سیما از اولویت‌های سازمان بسیج هنرمندان است که در ادامه جشنواره در دستور کار قرار می‌گیرد.

منتظری اظهار کرد: سازمان بسیج هنرمندان به سمت چهره‌سازی گام برمی‌دارد تا از تک‌محوری و محصور شدن آن و دادن هزینه‌های گزاف جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: باید با ورود چهره‌های بسیجی انحصارهنر موسیقی شکسته شود و النقلاب اسلامی برای معرفی خود نیازبه کادرسازی و معرفی فرزندان انقلابی به عنوان افسران رشید هنری در مقابله با عرصه جنگ نرم دارد.

به گفته این مسئول جامعه بسیج هنری، هنر نعمت خدادای است و ما باید از این ظرفیت در رشد و آگاهی جامعه استفاده کنیم و هنر باید نردبان صعود اخلاق باشد نه وسیله برای تنزل جایگاه انسانیت.

منتظری به وجه تسمیه «ترنم بیداری» اشاره و تصریح کرد: ترنم موسیقی و آهنگ نرم است و آرام و نرم پیش می‌رود؛ هنر موسیقی ما باید اسباب هوشمندی و آگاهی و بصیرت باشد وهنر برای مخاطبان باید انتخابی احسن برای رسیدن به هدف و مقصد متعالی باشد.

وی افزود: هنر باید مخاطب خود را از بین انتخاب دوراهی دین و آخرت به سمت آرمان‌های متعالی پیش برد و به سبک زندگی اصیل کمک کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور به تعریف شاخص‌های هنر و هنرمند انقلابی پرداخت و گفت: شاخصه اول هنر انقلابی بصیرت و اگاهی به زمان و شرایط است .

وی به گام دوم شرایط هنر و هنرمند انقلابی اشاره و بیان داشت: احساس مسئولیت، عدم بی‌تفاوتی و تعهد ویژگی شاخص این گام است و یک هنرمند انقلابی باید نسبت به مسائل جهان اسلام احساس مسئولیت کند و نسبت به آنچه در منطقه اعم از مظلومیت‌ها و عمق جنایات احساس مسئولیت کند.

به گفته منتظری، تولید آثار فاخر و ولایتمداری از دیگر شاخص‌های هنرمند انقلابی است و یک هنرمند انقلابی باید نسبت به دغدغه‌های جدی رهبر معظم انقلاب احساس مسئولیت کند و به‌عنوان افسری رشید در این حوزه فعالیت کند.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: