جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۱۳:۴۳
کد خبر: ۹۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی سومین جشنواره ترنم بیداری:
مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج گفت: با توجه به تحولات گوناگون به ویژه در حوزه هنر و موسیقی در سطح جهان می‌توان با استفاده از هنر موسیقی و سرودهای حماسی پیام انقلاب اسلامی ایران را به دنیا صادر کرد.
به گزارش کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج با عنوان «ترنم بیداری»، رضا جاویدی فلسفه وجودی و دلیل اصلی شکل‌گیری این جشنواره را توجه جدی به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از هنرهای انقلابی و ارزشی دانست و اظهار کرد: جشنواره ترنم بیداری وظیفه ترویج شعائر دینی و انقلابی با استفاده از زبان هنر را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه سرودهای حماسی بسیاری هستند که در بدو انقلاب اسلامی ایران اجرا شده است اما هنوز در اذهان مردم باقی است افزود: با توجه به تحولات گوناگون به ویژه در حوزه هنر و موسیقی در سطح جهان می‌توان با استفاده از هنر موسیقی و سرودهای حماسی پیام انقلاب اسلامی ایران را به دنیا صادر کرد.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج با بیان اینکه این جشنواره یکی از برجسته‌ترین و بارزترین رویدادهای فرهنگی و هنری در عصر کنونی به شمار می‌رود خاطرنشان کرد: تقویت این حوزه سبب تعالی و گسترش اهداف انقلاب در سطح دنیا خواهد شد.

جاویدی با اشاره به تشکیل کارگروه اطلاع رسانی و ستاد خبری فعال در محل برگزاری سومین جشنواره ترنم بیداری تصریح کرد: اخبار مربوط به جشنواره لحظه به لحظه با فعالیت بی‌وقفه این کارگروه در فضای مجازی منتشر شد و توسط خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب استانی و کشوری مورد استفاده قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به تسهیل حضور عکاسان و تصویربرداران خبری، تعداد بسیار زیادی گزارش‌های تصویری زیبا و هنری از این رخداد بی‌نظیر تهیه و در رسانه‌ها منتشر شد.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج با اشاره به اینکه ارتباط صمیمانه و تعامل دوسویه توسط این کارگروه با تمامی رسانه‌های محلی و ملی سبب رشد چشمگیر توجه رسانه‌ها به برگزاری سومین جشنواره ترنم بیداری شد بیان کرد: موفقیت این کارگروه در انعکاس هر چه بیشتر و بهتر اخبار جشنواره مرهون تلاش و مجاهدت مدیران، سردبیران، دبیران سرویس‌ها، خبرنگاران، گزارشگران، تصویربرداران و عکاسان خبری خبرگزاری‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری استانی وکشوری بوده است.

جاویدی با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز فارس با تشکیل قرارگاه عملیاتی در این راستا پوشش رسانه‌ای مناسبی را محقق کرد گفت: صدا و سیمای مرکز فارس در بخش صدا با تولید برنامه‌های رادیویی، تهیه گزارش‌های میدانی و محتوایی و برقراری ارتباط زنده رادیویی با سایر مراکز استان‌ها نقش بسزایی در انعکاس این رویداد مهم داشت.

وی افزود: همچنین در حوزه سیمای مرکز فارس، حضور میهمانان در برنامه‌های تلویزیونی با رویکرد معرفی هنرمندان و طرح مباحث کارشناسی با حضور دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره و کاشناسان و صاحب‌نظران حوزه موسیقی و نیز پوشش تلویزیونی قسمت اعظمی از مراسم اختتامیه این جشنواره در قالب پخش زنده با همکاری شبکه سه سیما و پخش زنده از شبکه استانی فارس و تهیه گزارش‌های مختلف از جشنواره توسط معاونت اطلاعات واخبار وباشگاه خبرنگاران جوان استان از اقدامات شایسته و در خور تقدیر صدا و سیمای مرکز فارس، مدیرکل، معاونین و مدیران این حوزه بود.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای ارزشمندی که در این کمیته فعالیت داشتند و همچنین شهروندان فهیم و قدرشناس و عزیزی که با حضور پرشور خود در محل برگزاری جشنواره سبب رونق و هر چه پرشورتر برگزار شدن این برنامه مهم فرهنگی و هنری شدند اظهار کرد: همکاری خوب معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در زمینه تبلیغات شهری موثر و هدفمند سبب حضور پرشور مردم در این برنامه شد.

جاویدی با بیان اینکه بر خود لازم می‌دانم از تمامی رسانه‌های انقلابی و ارزشی که در ترویج و نشر فعالیت‌های سومین جشنواره سراسری آواها و سرودهای حماسی بسیج همت گماردند تقدیر و تشکر کنم عنوان کرد: امیدوارم در این مسیر توفیق حضور مستمر و متعالی داشته باشند.

گفتنی است سومین جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی بسیج با عنوان ترنم بیداری با محوریت سازمان بسیج هنرمندان کشور، سپاه فجر استان فارس، بسیج هنرمندان فارس و همکاری صدا و سیمای مرکز فارس، شهرداری شیراز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از 27 تا 29 آذر ماه در شیراز برگزار شد.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: