جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۵۷:۵۲
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۹۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
گره زدن برجام به زمین و زمان از سوی دولتمردان یازدهم، و وعده به لغو همه قطعنامه‌ها و تحریم‌ها در همان روز اجرای توافق، نه تنها مردم کشورمان بلکه دول منطقه و شرکت های بزرگ اروپایی را نیز چشم انتظار این روز تاریخی نگه داشته بود.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل ازشیرازه، 23 تیر ماه 94 تیم مذاکره کننده کشورمان  با 1+5 به توافق رسید تا رسانه های حامی دولت تیتر بزنند که «تدبیر کار را تمام کرد». بعد از آن روند تعهدات ایران در کاهش ذخایر اورانیوم، از کار انداختن سانتیریفیوژها، محدودیت در غنی سازی و دهها مورد دیگر با سرعت آغاز شد تا علاوه بر اینکه ایران حُسن اعتماد خود را به طرف مقابل نشان دهد با تایید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز اجرای برجام فرا رسد.

گره زدن برجام به زمین و زمان از سوی دولتمردان یازدهم، و وعده به لغو  همه قطعنامه‌ها و تحریم‌ها در همان روز اجرای توافق، نه تنها مردم کشورمان بلکه دول منطقه و شرکت های بزرگ اروپایی را نیز چشم انتظار این روز تاریخی نگه داشته بود.

27 دی ماه 94 فرا رسید و رئیس جمهور در کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت روز اجرای برجام گفت:«به نظر من شرایط آینده شرایطی نیست که آمریکایی‌ها بخواهند تحریم‌های گذشته را برگردانند»

در گام اول برخی از تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران به دليل اجراي توافق هسته‌اي برداشته شد اما بعد از گذشت دو ماه نقض برجام از سوی ایالات متحده با فشار به اروپایی ها کم کم خود را نشان داد.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، 11 اسفند 94 گفت: تهران به آنچه باید، متعهد است، اما تأخیری در طرف مقابل هست که مسئولیتش هم با خودش است. هیچ مانع مشخصی وجود ندارد اما منظورم اینجا، تاخیرشان در اجرای برخی نقاط به شکل کامل است.  تا الان برخی بانک‌های بزرگ اروپایی تحریم‌هایش را به طور کامل پایان نداده است چرا که قبلا تعهد داده که با ایران مراوده تجاری نداشته باشد. ما هنوز منتظر هستیم که وزارت خارجه ایران با اتحادیه اروپا تماس بگیرد و این بحران را حل کند»

ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران نیز، 27 فروردین 1395 گفت: «تقریباً هیچ چیز» از این توافق که در روز 16 ژانویه اجرایی شد عاید ایران نشده است.

بدعهدی آمریکایی‌ها و نقض برجام در دوران پسا برجام ادامه داشت تا اینکه سنای آمریکا با 100 درصد آرا طرح تمدید 10ساله «قانون تحریم‌های ایران» را تصویب کرد تا دولتمردان نیز همسو با منتقدان برجام نقض برجام را تایید کنند.

آنچه که در ادامه آمده، اینفوگرافی بخشی از تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان
در دوران پسابرجام است.

نام:
ایمیل:
* نظر: