آخرین اخبار
کد خبر: ۹۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
فرمانده سپاه کازرون:
سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی اظهارداشت: روز چهارم دی ماه در تقویم فرهنگی سپاه به عنوان روز کازرون شناخته می شود.
سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در گفتگو با تنویر، با اشاره به سالروز عملیات کربلای 4 در سال 65 و نقش رزمندگان کازرون در آن عملیات گفت: در عملیات کربلای 4 و تاریخ چهارم دی ماه 65، 78 نفر از رزمندگان کازرون ظرف مدت 8 ساعت یعنی کمتر از  یک روز به شهادت رسیده اند و اکثر آن ها مفقودالأثر هستند که در تاریخ کازرون بی سابقه است.

وی با اشاره به ثبت چهارم دی ماه در تقویم فرهنگی سپاه به عنوان روز کازرون، بیان داشت: سال گذشته در روز کازرون یادوراه بزرگ 1100 شهید شهرستان کازرون را برگزار نمودیم و هر سال درنظر داریم در این روز، به صورت تخصصی تر به شهدای شهرستان کازرون بپردازیم.

فرمانده سپاه کازرون با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: شهرستان کازرون دارای ظرفیت ها، داشته ها و دارای سابقه طولانی و شخصیت های فرهنگی- ادبی و هنری است که از جمله آن ها می توان به شیخ ابواسحاق کازرونی، شیخ عبدا... بلیانی، شیخ امین الدین، علامه جلال الدین محمد دوانی، علامه قطب الدین کازرونی، نصر دیوان کازرونی، استاد نصراله مردانی، استاد علی دوانی و ... و انتصاب حضرت سلمان به کازرون، آثار تاریخی و باستانی، طبیعت سرسبز و ... اشاره کرد ولی آن چه امروز باعث بقای نام ایران در جهان و به تبع آن نام شهرستان کازرون شده است، شهادت مظلومانه رزمندگان ما است که شجاعانه در مقابل جهان استکبار  ایستاده اند و با خون خود باعث قوام و اقتدار ایران شدند.

 

وی با بیان اینکه نام هیچ کس برای مزین کردن نام کازرون مستحق تر و بزرگ  تر از نام شهدا نیست، عنوان کرد: روز کازرون دیگر جای خود را در فرهنگ کازرونی ها باز کرده است از این رو از همه فرهنگ دوستان، نخبگان، دانشگاهیان و نهادهای فرهنگی می خواهیم پیشنهادات خود را جهت هر چه بهتر برگزار کردن این روز ارائه دهند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: