کد خبر: ۹۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
معاون سازمان برنامه‌ و بودجه در شیراز:
معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه‌ و بودجه گفت: پایه‌ریزی برنامه توسعه کشور بر مبنای آمار اشتباه و غیرواقعی سبب اتخاذ تصمیمات نادرست در این زمینه شده است.


به گزارش«بیکافارس»، سعید نمکی  در نشست هم‌اندیشی مسئولان سازمان برنامه‌ و بودجه استان فارس با بیان اینکه در کشور هیچ‌گاه یک برنامه توسعه جامع نداشتیم و پیوسته در حال آزمون و خطا هستیم اظهار داشت: پایه‌ریزی برنامه توسعه کشور بر مبنای آمار اشتباه و غیرواقعی سبب اتخاذ تصمیمات نادرست در این زمینه شده است.

وی ضعف مدیریتی و وجود مدیرانی که خود را عقل کل و بی‌نیاز از مشورت می‌‌دانند را یکی دیگر از آفت‌های توسعه کشور دانست و با بیان اینکه در کشور مدیر برنامه‌محور بسیار کم است خاطرنشان کرد: در واقع تشکیلات اداری ما بزرگ اما محتوای آن کم است و این ضعفی است که نظام دولتی ما از آن رنج می‌برد.

معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه‌ و بودجه با تاکید بر اینکه هیچ استانی الگوی تمام و کمال پیشرفت نیست و هر منطقه و بخش کشور نیازهای خاص خود را دارد، افزود:  برای توسعه کشور تمام شاخص‌ها توسعه باید دیده شود علاوه بر آن باید به این نکته نیز توجه داشت که هر استان، شهرستان، بخش و روستا نیازها و مقتضیات خود را دارد و باید پذیرفت که با یک روش نمی‌توان برای همه استان‌ها تصمیم گرفت. 

وی با بیان اینکه متاسفانه در تدوین برنامه‌های توسعه کشور تنها موردی که دیده نمی‌شود انسان است گفت: دائم در حال ساخت بزرگراه، جاده، ساختمان و غیره هستیم و در تدوین بودجه کشور نیز به این مسائل توجه می‌کنیم در حالی که محور همه برنامه‌ها باید انسان و نیازهای روحی و روانی آن باشد؛ در ساخت و ساز پیشرفت کردیم اما با خیل عظیم پرونده‌ها در دادگاه‌ها روبه‌رو هستیم.

نمکی با بیان اینکه انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به کشور آسیب وارد کرد عنوان کرد: در حال حاضر خوشه‌چین خرمنی آتش‌گرفته هستیم و تعطیلی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سبب اختلال در  نظام برنامه‌نویسی کشور شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: