آخرین اخبار
کد خبر: ۹۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
فرمانده سپاه فجر فارس:
سردار غیاثی گفت: مرکز کنترل ترافیک شیراز یکی از مجهزترین مراکز کنترل ترافیک کشور است که با تکیه بر دانش بومی و تلاش نخبگان جوان طراحی و ساخته شده است.
به گزارش تنویر، مجمع بسیج مهندسین استان فارس با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس در سالن همایش مرکز کنترل ترافیک شهرداری شیراز برگزار شد.


سردار غیاثی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه فارس در زمینه های مختلف ظرفیت های بسیار خوبی دارد، گفت: امروز نیاز مهم استان هم گرایی بین نخبگان و خواص و به وجود آوردن وفاق بین آنان فارغ از نگاه های سیاسی و جناحی در راستای انتفاع مردم است.

وی با بیان اینکه فارس در وجوه مختلف بعنوان قطب در کشور مطرح است، گفت: آنچه باید مورد توجه مسئولان و مدیران این خطه قرار بگیرد جنبه سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) بودن این استان است،  همه اقدامات و فعالیت ها باید ذیل این توصیف قرار بگیرند.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر لزوم توجه مدیران استان به خدمت رسانی به مردم متدین فارس، گفت: یکی از راه حل های موثر کاهش معضلات اخلاقی و اجتماعی در کلانشهر شیراز حفظ و تقویت روحیه انقلابی و جهادی در فضای ادارات و سازمان هاست.

وی با تاکید بر لزوم تدوین مبانی ارتباط صنعت و عمران با دانشگاه، گفت: مدیران استان به مسئله بکارگیری نخبگان در صنایع و تبدیل ایده به محصول توجه کنند همچنین برای خودکفایی و پیشرفت کشور باید به ظرفیت های روستائیان و عشایر بیش از پیش توجه کنیم.

به گزارش تنویر، فرماند سپاه فجر، پیش از برگزاری این مراسم از مرکز کنترل ترافیک شیراز بازدید و با کارشناسان این مرکز گفت و گو کرد.

سردار غیاثی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه آمار سوانح و صدمات ترافیکی در شیراز قابل توجه است، گفت: مدیران این کلانشهر از فناوری و تجهیزات پیشرفته نظیر مرکز کنترل مکانیزه ترافیک برای کاهش سوانح ترافیکی هر چه بیشتر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نرم افزارهای مورد استفاده در مرکز کنترل ترافیک شیراز توسط نخبگان کشور طراحی و ساخته شده اند، گفت: این مرکز یکی از مجهزترین مراکز کنترل ترافیک کشور است که با تکیه بر دانش بومی و تلاش نخبگان جوان طراحی و ساخته شده است.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه بسیاری از صدمات جانی که در پِی تصادفات رانندگی ایجاد می شوند قابل جبران نیستند، خاطرنشان کرد: برای کاهش ترافیک و صدمات مالی و جانی تصادفات علاوه بر تلاش مسئولان انتظامی، مدیریت شهری و بهره گیری از فناوری روز باید به مسئله مهم فرهنگ و آموزش توجه کنیم.

شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
نام:
ایمیل:
* نظر: