کد خبر: ۹۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷
معاون امور بین‌الملل اتحادیه جهانی اساتید:
معاون امور بین‌الملل اتحادیه جهانی اساتید با اشاره به ناکامی برخی راهبردهای آمریکا گفت: امروز قدرت دفاعی و مقاومت انقلاب اسلامی زمین‌بازی را تغییر داده است و آزادی حلب به معنای غلبه میدانی ایران بر آمریکا بود.
به گزارش اساتید فارس، حجت‌الاسلام نصیری‌فرد در همایش اساتید و سرپرست‌های کانون‌های بسیج اساتید شیراز که به مناسبت 9 دی توسط سازمان بسیج اساتید فارس برگزار شد، به مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی اشاره و بیان داشت: با مروری به تاریخ انقلاب اسلامی می‌بینیم که جهان در قبل از وقوع انقلاب اسلامی به دو بلوک شرق و غرب تقسیم‌شده است و پول و قدرت و تجهیزات نظامی همه معادلات جهان را رقم می‌زد.

امام جابجایی قدرت را بر اساس معنویت و تکیه‌بر قدرت مردمی قبول داشت

وی با بیان اینکه امام جابجایی قدرت و حکومت بر اساس منشأ قدرت‌های دنیوی را قبول نداشت، تصریح کرد: امام جابجایی قدرت و حکومت را بر اساس معنویت و تکیه‌بر قدرت مردمی قبول و باور داشت.

معاون امور بین‌الملل اتحادیه جهانی اساتید با تأکید بر این موضوع که با ظهور انقلاب اسلامی، معادلات قدرت در دنیا به هم خورد، اظهار کرد: زمانی که در همان زمان امام جمله معروف «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند»، کارتر گفته بود که منافع ما در خاورمیانه منافع حیاتی و نه ملی است و با ظهور قدرت انقلاب اسلامی این منافع در خاورمیانه تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

حمایت از همه مستضعفان جهان از استراتژی‌های جمهوری اسلامی  است

نصیری‌فرد با تصریح بر این مطلب که سیاست‌ها و ارزش‌های ما با آمریکا در تضاد است، عنوان کرد: تضادهای سیاست‌های جمهوری اسلامی با آمریکا مبنایی و غیر قابل تغییر بوده است و یکی از استراتژی‌های جمهوری اسلامی حمایت از همه مستضعفان و آزادی خواهان جهان است.

مقام معظم رهبری رابطه آمریکا - ایران را رابطه گرگ‌ومیش نامیده‌اند

سازمان اساتید کشور با بیان اینکه بهترین تعبیر را از رابطه ایران و آمریکا را رهبر معظم انقلاب داشته‌اند، گفت: مقام معظم رهبری به‌درستی این رابطه را رابطه گرگ‌ومیش و غیرقابل‌اعتماد نامیده‌اند.

وی با ذکر مثالی از رابطه آمریکا و عراق بیان کرد: عراق به‌عنوان دومین منبع انرژی آمریکا موظف و متعهد شده است که یک‌سوم نفت خود را به آمریکا دهد تا آن دولت در قبال تهدیدات آن دولت در برابر تهدیدات از این کشور حمایت کند.

به گفته وی، نوری المالکی در زمان حمله داعش به عراق و نزدیکی بغداد به اوباما تماس گرفته و این تعهد را در حفاظت از عراق در برابر داعش یادآور می‌شود، اما اوباما رد جواب می‌گوید شما شیعه و داعش سنی است و ما درگیر اختلافات مذهبی نمی‌شویم.

استراتژی آمریکا از همان ابتدا سرنگونی نظام اسلامی بوده است

این فعال سیاسی با بیان اینکه استراتژی آمریکا از همان ابتدا سرنگونی نظام اسلامی بوده است، گفت: این استراتژی ثابت و در دوره‌های متفاوت راهبردهای آمریکا در مواجهه با ایران داشته است.

به اذعان نصیری‌فرد، توطئه و ترورها، حادثه طبس، جنگ تحمیلی و ازجمله راهبردهایی بود که در اولین راهبرد آمریکا در استراتژی سرنگونی نظام جمهوری اسلامی با عنوان «تغییر نظام» در دستور کار دولت آمریکا قرار داشت.

وی تصریح کرد: آن روز امام (ره) افرادی مثل آیات بهشتی، مطهری و امام خامنه‌ای و.. را داشت؛ اما براثر این ترورهای کور جای خالی این افراد در کنار رهبر معظم انقلاب خالی است و در فتنه 88 فریاد «این عمار» رهبری را شنیدیم.

آمریکا  درصدد تبیین تئوری کدخدا پذیری جهان است

معاون سازمان بسیج اساتید کشور تغییر ساختار و تغییر رفتار جمهوری اسلامی را دومین و سومین راهبرد آمریکا در مواجهه با انقلاب اسلامی دانست و افزود: در این راهبردها درصدد تبیین تئوری کدخدا پذیری جهان هستند و در این مسیر مدیریت کشور را بر اساس تئوری و معادلات خود تعریف کنند.

وی با اظهار تأسف از همراهی برخی افراد و صاحبان مناصب داخلی در هضم تئوری کدخدا پذیری گفت: آقایانی که فریاد «آزادی آزادی» شان گوش فلک را پرکرده خود فاشیست‌ترین افراد هستند و در مواجهه با مخالفین هیچ قدرت تحملی ندارند.

امروز قدرت دفاعی و مقاومت انقلاب اسلامی زمین‌بازی را تغییر داده است

معاون امور بین‌الملل اتحادیه جهانی اساتید به ناکامی برخی راهبردهای آمریکا اشاره و بیان کرد: امروز قدرت دفاعی و مقاومت انقلاب اسلامی زمین‌بازی را تغییر داده است و آزادی حلب به معنای غلبه میدانی ایران بر آمریکا بود.

نصیری‌فرد اضافه کرد: در چند سال گذشته آنها زمین بازی را برای ایران تعریف می‌کرد و ما مجبور به بازی در این زمین بودیم؛ اما امروز این زمین با درایت و شجاعت رهبر معظم انقلاب و مقاومت و نیروی دفاعی تغییر کرده است.

پوتین استراتژی حضور خود در منطقه را بر اساس راهبردهای رهبری ایران تنظیم می‌کند

وی با اشاره به حضور قدرتمند سپاه و سردار سلیمانی به‌عنوان سرباز ولایت در پیروزی جبهه مقاومت در منطقه گفت: امروز پوتین استراتژی حضور خود در منطقه را بر اساس راهبردهای رهبری ایران تنظیم می‌کند.

این فعال عرصه سیاسی بین‌الملل ادامه داد: آوردن هدیه قرآن برای رهبر معظم انقلاب توسط پوتین به این معناست که وی اعلام کرده است ما دنیای اسلام با مرجعیت ایران را قبول داریم نه عربستان؛ چراکه مرجعیت ایران شیعه و مقاومت و اقتدار ایجاد می‌کند و مرجعیت عربستان داعش و.. را ایجاد می‌کند.

معاون امور بین‌الملل اتحادیه جهانی اساتید مؤلفه‌های قدرت جمهوری اسلامی را چهار مؤلفه ذکر و تصریح کرد: اولین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی مردم مؤمن، انقلابی و پایبند به رهبری هستند که باوجود همه مشکلات و تحریم‌های و دشمنان خارجی و نفاق داخلی پای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

نصیری‌فرد قدرت‌های دنیا را از بالا به پایین دانست و گفت: قدرت در جمهوری اسلامی به دلیل از پایین به بالا بودن و قدرت مبتنی بر باور مردم است.

معاون سازمان بسیج اساتید فارس تصریح کرد: رهبری در این هوشمند، شجاع و قدرتمند دومین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی است که در همه بحران‌ها و گذارها به سلامت کشور را مدیریت کرده است.

به گفته وی، حرکت در جریان مقاومت و قدرت دفاعی را مؤلفه‌های سوم و چهارم قدرت جمهوری اسلامی است که برخلاف ظن آنهایی که مذاکره را گروی تئوری کدخدا پذیری می‌دانستند، باید گفت اگر جمهوری اسلامی در یک‌طرف و شش قدرت دنیا در طرف دیگر به مذاکره نشستند به دلیل قدرت هسته‌ای و موشکی و.. جمهوری اسلامی است و این‌ها مؤلفه‌های راهبردی قدرت هستند.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: