کد خبر: ۹۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
یک تعطیلی دیگر،خشکسالی و رکود امان فارس را بریده است
سایه رکود بر سر بزرگترین تولیدکننده گیاه پلاستیکی جنوب فارس/مدیرعامل تعاونی مرزنشینان اشکنان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی سراسر کشور در بهمن ماه سال جاری در لامرد خبر داد.
 

به گزارش بسیج کارگری فارس ؛علی رغم صدای  بلند مسئولین در مورد اینکه  این منطقه ویژه اقتصادی به زودی تبدیل به قطب اقتصادی استان میشود گوش ها را می آزارد اما کارخانه اشکنان پلاست در لامرد تعطیل شد.این کارخانه به عنوان بزرگترین تولیدکننده گل و گیاه و قطعات پلاستیکی در جنوب استان فارس در سال 86 که کمتر کارخانه‌ای در  بخش اشکنان، شهرستان لامرد وجود داشت به عنوان یکی از کارخانه‌های موفق شهرستان در عرصه اشتغالزایی و صادرات فعالیت خود را شروع کرد.به گونه ایکه 90 درصد از محصولات این کارخانه صادراتی بود و حتی در نمایشگاه‌های بزرگ نیز حضوری  فعال داشت اما در سال 92 تعطیل شد.

محمد حسن‌پور مدیرعامل کارخانه اشکنان پلاست که در حال حاضر مدیرعامل تعاونی مرزنشیان اشکنان است دلایل تعطیلی این کارخانه را بالا رفتن بی‌رویه قیمت ارز، عدم نقدینگی و از سوی دیگر بالا بودن میزان مالیات میداند.وی می گوید: این کارخانه تنها تولیدکننده گل و گیاه پلاستیکی در جنوب فارس بود و برای 20 نفر اشتغالزایی مستقیم کرده بود اما با تعطیلی آن همه کارگران بیکار شدند در صورتی که اگر 700 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود کم به این کارخانه اختصاص دهند این کارخانه مجددا شروع به کار می‌کند. وی می‌گوید: ما مجبوریم مواد اولیه خود را از کره جنوبی وارد کنیم و نیازمند سرمایه در گردش هستیم.

فرماندار لامرد نیز  در این زمینه اظهار داشت: شهرستان لامرد را در حوزه صنعت و تجارت موفق می‌دانم زیرا مردم در سابقه دیرینه خود اطلاعات کافی دارند و از سوی دیگر سرمایه‌های بسیاری در این شهر وجود دارد.

عبدالله حسینی گفت:کارگروه رفع موانع تولید استان فارس در شهرستان لامرد تشکیل جلسه داده و از سوی دیگر به دنبال تشکیل ستاد ساماندهی مبادلات مرزی هستیم که پس از آن نیز جلسات حوزه صادرات برگزار کنیم تا تولیدات در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی بر مبنای صادرات شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: باید تولیدات منطبق بر استانداردهای صادرات باشد تا بتواند در بازارهای خارج از کشور ورود و رقابت کند.

حسینی اظهار داشت: برای کارخانجات صنعتی نیز سطوح دیگر تسهیلات از سایر بانک‌ها پیش بینی می‌شود و مهم‌تر از آن بازاریابی و کمک به صادرات محصولات است و همه ظرفیت‌ها را در شهرستان و استان به کار خواهیم گرفت تا تولید بار دیگر در لامرد رونق گیرد.

محمد حسن پور مدیرعامل تعاونی مرزنشینان اشکنان که در نشست با خبرنگاران افزود : ۲۰ هزار نفر در تعاونی مرزنشینان اشکنان دارای سهام هستند.

وی گفت: یکی از راه های مقابله با دشمن تقویت صادرات است و در این راستا تعاونی مرزنشینان اشکنان در دو سال گذشته ۱۰ میلیون دلار صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس، عراق و … داشته است. این شرکت برای ۱۱ نفر بطور مستقیم و ۱۲ نفر بطور غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است. وی ادامه داد: آب شیرین کن و کارخانه تولید یخ وابسته به تعاونی مرزنشینان اشکنان درحال فعالیت است و مهمانسرایی هم توسط این تعاونی برای استفاده مهمانان و کارکنان نهادها و اداره ها در اشکنان راه اندازی است.

حسن پور از فعالیت دفتر واردات و صادرات تعاونی مرزنشینان اشکنان در کشور کویت خبرداد و گفت: ما با هدف توسعه صادرات به دنبال اشتغال زایی هستیم و دفتر دیگری هم در آبادان داریم و این شرکت تعاونی آمادگی دارد که پیگیری صادرات محصولات سایر اشخاص حقوقی و حقیقی را از این طریق به کشور های عراق، کویت و امارات انجام دهد.حسن پور با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای تعاونی مرزنشینان اشکنان اضافه کرد: باغ مجالس با سرمایه گذاری این تعاونی در حال احداث بوده که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.مدیرعامل شرکت فراساحل توانمهر در بخشی دیگری از سخنان خود بیان کرد: نمایشگاه صنایع دستی در بهمن ماه امسال در شهر لامرد برپا می شود و ۵۰ درصد کارهای این نمایشگاه انجام شده و غرفه داران بومی می توانند با کمترین هزینه غرفه را اجاره کنند.

لازم به ذکر است تعاونی مرزنشینان اشکنان در جنوب استان فارس یکی از تعاونی های موفق در زمینه صادرات و کارآفرینی بوده که به عنوان تعاونی برتر ملی در سال ۹۴ و همچنین تعاونی برتر استانی و شهرستانی و مدیرعامل این تعاونی به عنوان چهره ماندگار کیفیت ایران انتخاب شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: