کد خبر: ۹۸۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۰
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان:
رمضانیان با انتقاد از کمرنگ بودن قضیه فتنه در سطح آموزش و پرورش، مدارس و کتب درسی دانش آموزان بیان داشت: متاسفانه بعد از 8 سال از وقوع فتنه آن طور که باید این حادثه عظیم در آموزش و پرورش و کتب درسی مطرح نشده است در حالی که اکنون برجام که نتیجه اش تقریبا هیچ بود وارد کتب درسی شده است.

دکتر شعبانعلی رمضانیان مسئول سازمان بسیج فرهنگیان در آستانه «حماسه 9 دی» در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج فرهنگیان، با اشاره به این که 9 دی بازتاب فتنه ای بود که بعد از انتخابات ایجاد شده بود و امنیت جامعه را متزلزل کرده بود، گفت: چند ویژگی در حماسه نهم دی وجود دارد که آن را متمایز می کند اول آن که مردم، خود احساس خطری کردند که در طول سه دهه بعد از انقلاب این احساس خطر را نداشتند و لذا برای دفع خطر به صحنه آمدند و کاری که باید می کردند را انجام دادند و آن حماسه خلق شد و عملا فتنه نابود شد، امیدوار کردن جبهه انقلاب و ناامید کردن جبهه دشمن هم یکی دیگر از پیامدهای مهم حماسه نهم دی بود.

 وی افزود: استفاده کردن از مناسبت نهم دی برای جلوگیری از پیش آمدن فتنه های آینده از طریق تشریح ابعاد فتنه امریکایی بسیار مهم است و در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد. رمضانیان در خصوص آمادگی نظام در مواجهه با این فتنه بیان داشت: شواهد نشان می داد که قرار است از انتخابات سوءاستفاده شود اما تصور هم نمی رفت که فتنه ای به این وسعت و بزرگی از ناحیه یاران انقلاب صورت پذیرد؛ از جانب دشمنان بیرونی احتمال مدل انقلاب های مخملی وجود داشت اما این که پیاده نظام این فتنه امریکایی یاران انقلاب باشند غیرمنتظره بود هرچند هشدار برخی رسانه های هوشیار و پیش بینی های آنها باعث ایجاد هوشیاری در جامعه انقلابی شده بود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان ادامه داد: مردم انتظار نداشتند داعیه داران انقلاب و مسئولان سطح بالا در آن مقطع علیه نظام و برای براندازی آن تلاش کنند هرچند این ریزش ها در هر انقلابی اتفاق می افتد اما در این سطح جامعه ما انتظار نداشت. وی علل ریزش ها را تشریح کرد و گفت: دلیل اصلی این است که بعضی از افراد تا مقطعی در مسیر حرکت می کنند که منافعشان تامین شود و اگر همراهی به منافع آنها لطمه بزند از این نقطه  راهشان را جدا می کنند و گاهی هم افراد بعد از رسیدن به قدرت و چشیدن طعم آن نمی توانند از آن دل بکنند و برای حفظ آن دست به هر کاری می زنند.

رمضانیان با بیان این که گاهی افراد نادانسته با ضدانقلاب همراه می شوند، تصریح کرد: فتنه امریکایی 88 طراحی دقیقی داشت و مطمئنا شروع آن با قصد براندازی نظام بود اما این که افرادی که با آن همراه بودند در دام افتادند و گول خوردند یا از ابتدا قصد براندازی نداشتند و در ادامه راه این قصد را پیدا کردند نمی توان اظهار نظر دقیقی داشت هرچند بعضی شواهد نشان می دهد برخی از سران آن چندان هم بی اطلاع نبودند. مسئول سازمان بسیج فرهنگیان اظهار داشت: یک طیف از مردم که همراه فتنه شدند آگاهی نداشتند و در فضای غبار آلود فتنه گمان می کردند واقعا تقلب شده و نظام کاری کرد تا آحاد جامعه، خود متوجه شوند که ماجرای تقلب اولا بی اساس است و ثانیا قصد آشوبگران براندازی است و تقلب و انتخابات بهانه است. برای همین هم بود که نظام با مردم معترض مسالمت آمیز برخورد کرد.

وی با اشاره به کودتای ترکیه و نحوه برخورد با مردم در این کودتا افزود: ما دیدیم که در یک کودتای معمولی که برنامه ریزی و سرمایه گذاری آن به شدت فتنه 88 نبود در کشور همسایه چه برخوردی با مردم شد، چه تعداد کشته شدند و چه تعداد به زندان افتادند، در سایر حکومت ها هم چنین برخوردی با حرکات براندازانه صورت می گیرد اما در ایران حکومت اسلامی با نهایت صبوری و عطوفت با مردم برخورد کرد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، جرم سران فتنه را علیه امنیت عمومی و مظهر حق الناس دانست و ادامه داد: مدیریت رهبر انقلاب و تدبیر و حکمت ایشان بود که جمهوری اسلامی توانست فتنه ای به این بزرگی که مدت ها برای آن برنامه ریزی صورت گرفته بود را با کمترین میزان هزینه، بدون آسیب جدی برای نظام پشت سر بگذارد و این آزمون بزرگ نشان از حکمت و صبوری و شجاعت رهبر معظم انقلاب است و دست عنایت و قدرت خدا در این وقایع کاملا مشهود بود. رمضانیان افزود: فتنه گران به حق جامعه تعدی کردند و پشیمان هم نشده اند بنابراین با توجیه این که اسلام دین رافت است نمی توان گذشت از این افراد را توجیه کرد. وی دلایل ایجاد حماسه نه دی را برشمرد و گفت: اول آن که مردم ماه ها بود که بی نظمی و نبود امنیت را در سطح جامعه می دیدند و احساس خطر کرده بودند و از سوی دیگر اهانت هایی به مقدسات انقلابی صورت گرفته بود اما ضربه نهایی همان توهین به امام حسین(ع) و عاشورا بود که به آنها ثابت کرد دین و ارزش ها هدف قرار گرفته و در معرض خطر است و دیگر جای درنگ نبود و به همین سبب همه مردم پرشور و خودجوش برای دفاع از اعتقادات به میدان آمدند. مسئول سازمان بسیج فرهنگیان ادامه داد: ما از نه دی و فتنه گفتیم اما لازم است از وظیفه نخبگان جامعه هم بگوییم؛ ذات فتنه تیرگی و تاریکی است و همه افراد نمی توانند در این شرایط حق و باطل را تشخیص دهند چراغ روشن کردن و دستگیری و هدایت کار خواص و نخبگان است و جامعه معلمان یکی از گروه هایی هستند که وظیفه روشنگری دارند.

رمضانیان با بیان این که برخی دوست دارند فتنه را به فراموشی بسپرند، اظهار داشت: نباید مجال داد که کسانی که این جرم بزرگ را علیه ملت ایران مرتکب شدند فراموش شوند و زمینه فتنه دوباره ایجاد شود. وی با انتقاد از کمرنگ بودن قضیه فتنه در سطح آموزش و پرورش، مدارس و کتب درسی دانش آموزان بیان داشت: متاسفانه بعد از 8 سال از وقوع فتنه آن طور که باید این حادثه عظیم در آموزش و پرورش و کتب درسی مطرح نشده است در حالی که اکنون برجام که نتیجه اش تقریبا هیچ بود وارد کتب درسی شده است از این رو جا دارد فتنه ای که اصل نظام را نشانه رفته بود و ماه ها جامعه را ملتهب کرده بود عالمانه و آزادنه در سطح مدارس و بین همکاران بحث شود و برای آشنایی هرچه بیشتر نسل آینده و پیشگیری از وقوع حوادث مشابه مصون سازی صورت بگیرد و در کتب درسی و کلاس و مدرسه آموزش لازم داده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: