پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۰۰:۴۰
آخرین اخبار
کد خبر: ۹۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
حسن شمشادی در آئین گرامیداشت حماسه ۹ دی:
حسن شمشادی خبرنگار صداوسیما با بیان اینکه هدف فتنه ۸۸ براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، گفت: مردم با بصیرت و موقع‌شناسی در ۹ دی به صحنه آمدند و چشم فتنه را کور کردند.
به گزارش تنویر، آئین گرامیداشت حماسه ۹ دی شامگاه پنج‌شنبه‌ در سینما آزادی لارستان برگزار شد.

حسن شمشادی خبرنگار صداوسیما و کارشناس مسائل منطقه در این آئین، با گرامی داشتن یاد و خاطره حماسه بزرگ ملت ایران در ۹ دی سال ۸۸، اظهار داشت: روزی که ملت ایران در جای‌جای این کشور عزیز به خیابان‌ها آمدند و با آرمان‌های امام، شهدا و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند.

وی افزود: طبیعتاً آنچه در سال ۸۸ در این کشور گذشت، در ابتدا طراحی دشمنان برای ضربه زدن به‌نظام جمهوری اسلامی ایران بود. مشارکت عظیم مردم در انتخابات خرداد ۸۸ که جشن ملی بزرگی هم بود، با توطئه و فتنه‌ای که ایجاد کردند تا ماه‌ها به کام ملت و دوستداران همین نظام در منطقه و فرا منطقه تلخ شد؛ و این هدف اساسی دشمن بود.

این خبرنگار صداوسیما ادامه داد: اگرچه هدف بزرگ‌تری هم وجود داشت که خود طراحان فکر نمی‌کردند محقق شود و آن هدف، براندازی این نظام بود. نظامی که به‌پای درختش صدها هزار نفر شهید و جانباز تقدیم شده بودند. الحمدلله به‌واسطه حضور این مردم و همچنین رهبری بزرگ و فرزانه به مقصودشان نرسیدند.

وی تصریح کرد: ۹ دی یک مدال افتخار بر سینه همه مردم ایران است که با درایت و بصیرت و موقع‌شناسی به صحنه آمدند و چشم فتنه را کور کردند. اشتباه است اگر آن چیزی که در ۸۸ گذشت، بحث انتخاباتی بدانیم و خطای بزرگ‌تر این است که دست‌های خارجی و معاندین را در این قضیه نبینیم؛ و تصور کنیم هر آنچه اتفاق افتاد، داخلی و اعتراض مردمی بود.

شمشادی بیان کرد: وقتی نتایج انتخابات اعلام شد، اولین قصه را با بی‌قانونی اجرا کردند. درحالی‌که قانون برای شکایت بر آن‌ها راه گذاشته بود. ۲۹ خرداد ۸۸ در نماز جمعه تهران، مقام معظم رهبری بار دیگر اتمام‌حجت و خط و خطوط را مشخص کردند. فتنه را تبیین و دستان خارجی را برملا کردند؛ اما بازهم برای برخی‌ها گوش شنوایی نبود.

وی با بیان اینکه ۸۸ مقدمه‌ای برای تحریم‌ها و اعمال فشارهای بیشتر بر این مردم و همچنین آغاز ترورهای هسته‌ای شد، گفت: بازوهای رسانه‌ای، سیاسی، تبلیغاتی، عملیاتی، اطلاعاتی در داخل و خارج از کشور از آنچه در کف خیابان‌ها می‌گذشت، حمایت می‌کردند. ماه‌ها گذشت و کارهایشان به نتیجه نرسید تا اینکه مردم به‌موقع و با بصیرت به میدان آمدند و ۹ دی را خلق کردند.

این خبرنگار صداوسیما افزود: چند روز قبل از انتخابات ۸۸، یکی از مسئولان آمریکایی گفت که به‌زودی شاهد انقلاب‌های مخملی در ایران و بعد در سوریه خواهیم بود.

وی در ادامه به شباهت‌های این جریان در سوریه و ایران اشاره کرد و گفت: درصدی از مردم سوریه به میدان آمدند و شبکه‌های العربیه، الجزیره، سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و... انقلاب مخملی سوریه خواندند و از آن حمایت کردند. در برابر آن درصد، جمعیت عظیمی به خیابان می‌آمدند و از نظام حمایت می‌کردند؛ و آن را العربیه و الجزیره نمی‌دید. مثل همین قضیه در تهران اتفاق افتاد. آن‌گونه القا کردند که تمام ملت ایران به این قصه معترض است؛ و درصد کمی از مردم این انتخابات را پذیرفته‌اند.

شمشادی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این دیده‌بان بزرگ ما تأکید کردند آنچه در سوریه می‌گذرد را توطئه و فتنه خارجی می‌دانیم و در کنار نظام و مردم این کشور می‌ایستیم.

وی با بیان اینکه پای تروریست‌ها از ۹۳ ملیت دنیا و ۱۳۵ هزار تروریست به سوریه باز شد، تصریح کرد: آنان که در ابتدا شعار دموکراسی و حقوق بشر سر می‌دادند، شروع به سربریدن کردند. کمی بعد دست‌های پیدا و پنهان خارجی‌ها و توطئه‌گران خودنمایی کرد. از سعودی‌ها، قطری‌ها و ترکیه‌ای‌ها گرفته تا فرانسه، انگلیس، آمریکا و پس پرده همه آن‌ها صهیونیست‌ها بودند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: بر اساس استراتژی که مقام معظم رهبری تبیین کردند، در کنار نظام سوریه ایستادیم؛ که البته بعضی از مسئولان دولت قبل و فعلی، همچنان نسبت به این استراتژی زاویه ‌دارند. قانون اساسی، آرمان امام، آرمان انقلاب اسلامی، حمایت از مظلوم، حمایت از محور مقاومت و در کنار همه این‌ها تلاش برای امنیت ملی خودمان است.

وی با بیان اینکه ما برای تأمین امنیت خودمان در سوریه هستیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران از متحدان استراتژیکش در منطقه و فرا منطقه در هیچ شرایطی دست نمی‌کشد. قدرتی در منطقه و فرا منطقه شکل‌گرفته که معادلات را می‌تواند تغییر دهد.

شمشادی به چرایی حمایت ایران از سوریه اشاره کرد و افزود: اولین کشوری که انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت، سوریه بود. تنها کشوری که در منطقه و دنیا در کنار ایران در ۸ سال دفاع مقدس ایستاد، سوریه بود. تنها کشوری که در جنگ تحمیلی تجهیزات نظامی به ما می‌فروخت و اولین موشک‌های زمین به زمین را برای ما فرستاد، همین سوریه بود.

وی با بیان اینکه مدافعان حرم مدافعان حریم اهل‌بیت هستند، بیان کرد: آن‌ها مدافعان اسلام حقیقی‌اند؛ و مسلمانی این است. داعشی‌ها مسلمان‌نماهایی هستند که از اساس شکل گرفتند که تیشه به ریشه همه اسلام بزنند. همه در پی ضربه زدن به چهره اسلام و از بین بردن امنیت هستند.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان اظهاراتش تأکید کرد: اگر در سوریه این‌گونه شد و اگر مردمی در سوریه بودند که حامی نظام کشورشان بودند و هستند؛ و اگر قصه سوریه به اینجا کشید؛ یک بخش آن می‌تواند این باشد؛ بصیرتی که در میان مردم ایران بود، در میان مردم آنجا نبود. وقتی بصیرت باشد هم به‌موقع در صحنه حاضر می‌شوی و هم جان خود را فدا می‌کنی.

وی خاطرنشان کرد: قدر خودمان، ولی‌مان و همچنین قدر امنیتمان را بدانیم؛ و برای حفظ این امنیت دعا کنیم. همچنان بصیرت داشته باشیم و گوش ‌به‌فرمان رهبر باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: