گزارش
شهدای شاخص سال 1396سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند
شهدای شاخص سازمان بسیج؛
boletشهدای شاخص سال 1396سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
مجموعه بیتهای بارانی ۳ منتشر شد
boletمجموعه بیتهای بارانی ۳ منتشر شد
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
یادداشت و گفتگو
حاج محسن سلام...
دلنوشته ای از حاج خیر الله مزارعی در وصف شهید حججی:
boletحاج محسن سلام...
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
رابطه نمازاول وقت و رزق و روزی
یادداشت،
boletرابطه نمازاول وقت و رزق و روزی
روابط عمومی وتبلیغات سپاه فراشبند
کد خبر: ۹۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
حجت الاسلام عالی مطرح کرد
رفعت انسان به هر میزان بالا رود، به همان میزان، چموشی نفس بیشتر خواهد شد، تا جایی که اگر طبق میل نفس حرکت کنی، هیچ اقدامی از سوی نفس نخواهی دید اما به محض عدم مطابقت با نفس، چموشی آن را می بینی.
به گزارش تنویر فراشبند وبه نقل از تسنیم حجت‌الاسلام «مسعود عالی» خطیب و کارشناس مذهبی در هیات «میثاق با شهدا» دانشگاه امام صادق (ع) که در تاریخ 12 دی ماه برگزار شد، عدم تسلیم در برابر خداوند را ریشه همه  بدیها و ظلمتها در وجود انسان  خواند و گفت: داشتن روحیه استکباری و عدم دریافت حق، بدترین خصلت انسان است  و کسی که در مقابل خداوند متعال روحیه تسلیم نداشته باشد، تبدیل به موجودی ظلمانی و منزلت او سراسر از خباثت خواهد شد.
به گفته حجت‌الاسلام عالی،  جامعه اگر به جای خدامحوری به خود محوری روی آورد و اساس تفکر و باورهایش فقط به نفع و سود خود باشد، یقیناً شرک آلود و سبک زندگی گناه را پیش خواهد گرفت.
این کارشناس مذهبی به نقطه مقابل سرکشی و عدم تبعیت از نفس اشاره کرد و گفت: خضوع، خشوع و روحیه تسلیم، نقطه مقابل آن است.
وی با اشاره به آیه « إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ» تصریح کرد: نفس بسیار عجیب و سرکش است و کسانی چموشی نفس را می فهمند که پای در آن گذاشته باشند.
حجت‌الاسلام عالی در این باره افزود: رفعت انسان به هر میزان بالا رود، به همان میزان، چموشی نفس بیشتر خواهد شد، تا جایی که اگر طبق میل نفس حرکت کنی، هیچ اقدامی از سوی نفس نخواهی دید اما به محض عدم مطابقت با نفس، چموشی آن را می بینی.
وی با بیان خاطره‌ای از آیت‌الله شیخ غلامرضا یزدی گفت: ایشان به طلبه‌ها می‌گفت، خودتان را درست کنید چرا که به میزان علمتان، شیطان وجودتان نیز بزرگ می‌شود.
حجت‌الاسلام عالی در بیان خاطره‌ای دیگر گفت: یکی از دوستانم که در راه کسب معنویت بسیار تلاش داشت، تعریف می‌کرد در جوانی خدمت یکی از اساتید، راه عرفان را طی می‌کردم.روزی در صف نانوایی بودم که نگاهم یکدفعه به خانمی افتاد و نفسم شروع به سرکشی کرد بسیار با خود کلنجار رفتم تا بالاخره نفسم را کنترل کردم؛ چند روز بعد خدمت استاد رفتم و ماجرا را به او توضیح دادم ایشان فرمود؛ معلوم است راحت را درست رفته ای و به سبب پیشرفت تو در مقابله با نفس، شیطان بیشتر تو را تحریک می‌کند.

کسانی که شیطان بیش از دیگران به سراغشان می‌آید

چرا شیطان بیشتر سراغ شیعیان می‌آید؟
این پژوهشگر دینی به آیه 16 سوره اعراف که شیطان خطاب به خداوند گفته «چون تو مرا گمراه کردی ،من نیز بندگانت را از راه راست گمراه می‌کنم»، خاطر نشان کرد: از امام صادق(ع) پرسیده شد چرا شیطان بیشتر سراغ شیعیان می‌آید که حضرت فرمودند چون شیعیان ولایت دارند و دستانشان پر است.
حجت‌الاسلام عالی راه خلاصی از مکر شیطان را توسل به درگاه حضرت ربوبیّت خواند و گفت: طبق آیه شریفه 76 سوره مبارکه نساء «إِنَّ کَیدَ الشَّیطانِ کانَ ضَعیفًا»، فریب شیطان برای افرادی که به قلعه امن خداوند پناه می‌برند، ضعیف و خنثی است.
وی مطالعه کتاب «مناجات الشاکین»امام سجاد(ع) را برای دوری جستن از مکر شیطان موثر دانست و خاطر نشان کرد: «مناجات الشاکین»  از مناجاتهای پانزده‌گانه است که از امام سجاد(ع) نقل شده و موضوع آن شکایت از نفس و شیطان است که بسیار نیز سفارش شده است.
حجت‌الاسلام عالی دومین راه برای نجات از شر شیطان و تسلیم در برابر خداوند را یادآوری مرگ و آخرت برشمرد و گفت: امام صادق (ع) فرمود سه چیز است که انسان سر تعظیم در برابر آن فرود می‌آورد که «فقر»، «مرض» و «مرگ» را شامل می‌شود.
وی در این رابطه افزود: بر خلاف فرهنگ غرب که همواره یاد مرگ را از اذهان دور می‌کند، طبق روایات از عوامل موثر در ذلیل کردن نفس، حضور در قبرستان و اندیشیدن راجع به مرگ و قیامت است.
نام:
ایمیل:
* نظر: